کمیل قاسمی و حسن یزدانی، ببرهای در بیشه مازندران که بازوان پهلوانی جویباری ها را به رخ جهانیان کشیدند، پشت حریف را در خاک نشاندند تا دل هزاران ایرانی در وطن شاد شود.
کد خبر: ۲۹۵۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶ 14 September 2016

به گزارش تابناک مازندران، به دیدار دو تن از قهرمانان المپیکی جویباری مازندران رفتیم. همراه با گروه بازدید کننده بسیج دانشجویی متشکل از معاون اجرایی بسیج دانشجویی کشور و مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان ابتدا به سراغ خانواده کمیل قاسمی رفتیم. هر چند کمیل در منزل حضور نداشت اما پدرش به استقبال این هیئت آمد و با گرمی پذیرای ما شد.
 
 مهمان نوازی خانواده کمیل نشان می داد که او در چه خانواده ای بزرگ شده است. خانواده قاسمی متشکل از چهار پسر است که هر کدام در یک رشته ورزشی فعالیت می کنند و فعلا کمیل قهرمان المپیک از آب درآمده است. چهره آرام و مهربان پدر کمیل موجب می شد با خانواده قهرمان المپیک احساس غریبی نکنیم. صفا و صمیمت حاکم بر منزل او موجب شد اعضای هیئت بازدید کننده بسیار راحت در مورد کمیل و فعالیت های او کنجکاوی کنند .
 
 از کسی توقع نداریم!

 
از پدر کمیل قاسمی پرسیدم تا به الان چه مسئولانی به شما سر زده اند؟  او با چهره ای که تاسف از آن بیرون می زد، گفت: تا به الان از مسئولان مازندرانی کسی به ما سر نزده و مراسم تجلیلی نیز برای بچه های المپیکی صورت نگرفته است.
 
وی در ادامه افزود: وظیفه کمیل خوشحال کردن مردم بود که خدا را شکر صورت گرفت و ما از کسی توقعی نداریم!
 
مدال کمیل به برکت شهدا بوده است
 
پدر کمیل در پاسخ به سوالم که چرا مدال نقره او را به شهدای مدافع حرم اهدا کردید، گفت: از ابتدا که کمیل در میدان ها بین المللی مسابقه می داد نذر می کردم که مدال های او را به شهدا تقدیم کنم و روی این کار هم اصرار داشتم چون کمیل هرچه به دست آورد از برکت همیاری شهدا بود.
 
قهرمانی از جنس روستا
 
پس از این دیدار به سمت منزل قهرمان طلایی المپیک؛ حسن یزدانی حرکت کردیم. منزل حسن یزدانی با کمیل قاسمی فاصله زیادی داشت. در راه به این فکر بودم که قهرمان المپیک حتما از وضع مالی خوبی برخوردار است و زندگی مرفهی دارد که تمام وقت خود را در این راه گذاشته است اما زمانی که به منزل حسن یزدانی رسیدیم نظرم عوض شد.
 
حسن یزدانی از همان بچه های روستا است که در کنکور اول می شوند و در المپیک قهرمان! منزل ساده و بی آلایش و خانواده دوست داشتنی حسن یزدانی، تو را به شوق می آورد.
 
اینجا قهرمان طلایی المپیک مدیر برنامه نداشت که از قبل با او هماهنگ کنید، خودش به استقبال ما آمد و دست مهمانانش را به گرمی فشرد. حسن یزدانی آنقدر خاکی و بی آلایش برخورد کرد که ابتدا اعضای گروه او را نشناختند و از هم می پرسیدند حسن یزدانی کدام یکی است؟؟
 
پسر جوانی که صورت ورم کرده او نشان از غیرت مازندرانی اش در میدان نبرد با رقبایش می داد حسن یزدانی بود. در این نشست پدر قهرمان طلایی المپیک گفت: حسن به عنوان یک قهرمان به مردم کشورش خدمت کرد و این کاری بزرگی نبود!!
 
تنها خواسته من خادمی امام (رضا) است
 
از حسن یزدانی پرسیدم که مهم ترین خواسته تو چیست!! او در پاسخ نگفت خانه می خواهد یا توقع مالی دارد، دارنده طلای المپیک در پاسخ سئوالم گفت: فقط آرزو دارم خادم امام رضا(ع) شوم و بارها درخواست داده ام و منتظر جواب هستم و متظرم آقا مرا بطلبد.
 
عشق بی وصفی به ائمه اطهار دارم
 
 حسن یزدانی در ادامه افزود: مدال طلایم را به امام رضا(ع) هدیه دادم و در چند روز آینده نیز به مشهد می روم تا مدالم را به ایشان تقدیم کنم.
 
 قهرمان المپیک با بیان اینکه عشق و علاقه بی وصفی به ائمه اطهار دارم، اظهار کرد: در تمامی مسابقه هایم به ائمه اطهار به ویژه امام رضا (ع) اقتدا کرده ام و اکثر مدال هایی را که به دست آوردم به آستان مبارکش هدیه کرده ام.
 
وی تصریح کرد: مدال طلای المپیک را که سبب شادی مردم کشورم  شده نیز تقدیم امام رضا(ع) می کنم و فقط آرزو دارم  آقا نظر کند تا من بتوانم خادم بارگاه او شوم !
 
شوق بی وصف حسن یزدانی در بیان این خواسته اش به حدی بود که دل های همه ی ما را به شوق دیدار حرم حبیب خراسان هوایی کرد و اشک را بر چشمانمان جاری ساخت.
 
پدر حسن یزدانی در ادامه گفت: با درآمد حلال کشاورزی، فرزندانم را بزرگ کردم و خودم مدیر تمامی برنامه هایش بودم به حدی بود که با او به تمرین می رفتم و با هم به خانه برمی گشتیم.
 
از پدر حسن پرسیدم از مسئولان مازندران کسی به منزل شما آمده است؟ او در پاسخ گفت: تا به الان در استان و شهرستان به ما سر نزده اند.  وی افزود: ما انتظاری نداریم وظیفه ما ادای دین به کشور است و تا به الان نیز فقط یک کار در این راه انجام داده ایم و از کسی توقعی نداریم!!
 
حسن یزدانی آنقدر دوست داشتنی و بی آلایش بود که پس از این دیدار یک ساعت وقت گذاشت تا اعضای کاروان با او عکس بگیرند و از دادن مدال المپیک به دست دیگران واهمه ای نداشت.
 
 باید درود به غیرت این جوانان گفت که در اخلاق و منش پهلوانی سرآمد جامعه و الگویی برای نسل جوان هستند.
 
عدم بازدید مسئولان اجرایی استان از قهرمانان المپیکی را از معاون سیاسی استانداری مازندران پیگیری کردیم که در این باره گفت: مازندران جزو معدود استان هایی بود که برای ورزشکاران المپیکی مراسم بدرقه برگزار کرد و در زمان ورود قهرمانان نیز مراسم ویژه استقبال برگزار کردیم که شخصا حضور داشتم.
 
علیرضا یونسی افزود: با کمیل قاسمی نیز صحبت می کردم و به او تاکید کردم هدایایی که استاندار قول آن را داده به آن ها پرداخت خواهد شد.
 

یونسی از برگزاری مراسم جشن تجلیل از قهرمانان المپیکی خبر داد  و گفت: در چند روز آینده مراسم و جشنی برای تجلیل از قهرمانان المپیکی استان برگزار خواهیم کرد.
 
ایسنا
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار