برق برخی مناطق قطع شد
توفان شدید و کم سابقه ای بامداد امروز جمعه همه اهالی مازندران را با مشکل مواجه ساخت، بارش باران سیل آسا در غرب استان مازندران گردشگران پاییزی را غافلگیر کرد. این توفان شدید و کم سابقه که بامداد جمعه قائمشهر را در نوردید ، خسارت فراوانی برجای گذاشته است.
کد خبر: ۲۸۹۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰ 02 September 2016
به گزارش تابناک مازندران،متاسفانه بیشترین خسارت در مازندران مربوط به سقوط درخت و ریزش سقف خانه ها در داخل مناطق شهری و روستاها بوده است .
 
بارش شدید باران و رعد و برق از نیمه شب در شهرهای مختلف استان مازندران آغاز شد و پس از آن طوفان شدید مهمان شهرهای استان شد.
 
براساس این گزارش وزش شدید باد به همراه رعد و برق و باران موجب قطع درختان، خسارت به سربندی‌های منازل، آب‌گرفتگی شدید خیابان‌ها و کوچه‌ها و قطعی برق منازل شده است.
 توفان و بارش باران سیل آسا در مازندران
این طوفان شبانگاهی که قریب به 20 دقیقه ادامه داشت موجب قطعی یک ساعته برق در شهرهای مازندران شد.
 
این طوفان موجب کنده شدن درختان حاشیه‌ی خیابان‌ها شد.
 
 بارش باران سیل آسا در غرب مازندران
 رعد و برق شدید همراه با  باران شدید مردم غرب استان مازندران و گردشگران  را غافلگیر و هراسان کرد.
 
با توجه به سابقه سیل در غرب استان مازندران به دلیل بارش‌های ناگهانی احتمال بروز سیل در این منطقه دور از انتظار نیست،برق در برخی از مناطق شهرستان نوشهر قطع است.
 
در همین ارتباط امیر حسین عسگرزاده رئیس جمعیت هلال احمر نوشهر اظهار کرد: از روز گذشته همه نیروهای ما به حالت آماده باش هستند و در حال حاضر نیروهای ما برای گشت‌زنی در سطح شهر حضور دارند.
 
وی اضافه کرد: تاکنون گزارش و تماسی مبنی بر بروز و خسارت نداشتیم، اخبار تکمیلی ارسال می‎شود.
 
 خسارت توفان در قائمشهر
 
 رئیس آتشنشانی قائمشهر گفت که توفان شدید و کم سابقه ای که بامداد جمعه این شهرستان را در نوردید ، خسارت فراوانی برجای گذاشته است.
 
محمدعلی شیرسوار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بیشترین خسارت مربوط به سقوط درخت و ریزش سقف خانه ها در داخل مناطق شهری و روستاها بوده است .
وی گفت که ب اثر وقوع توفان که ساعت پنج و 30 دقیقه به قائمشهر رسید و به مدت یک ساعت به درازا کشید ، تعداد زیادی درخت در حاشیه خیابان های شهر سقوط کرد ، بیلبوردهای تبلیغاتی شکسته و پراکنده شد ، زیرگذرهای شهری دچار آبگرفتگی شد و سقف تعدادی از منازل هم کنده و پراکنده شد.
 توفان و بارش باران سیل آسا در مازندران
رئیس آتش نشانی قائمشهر گفت : بلافاصله با وقوع توفان تیم های آتش نشانی به سطح شهر و روستا برای بررسی وضعیت و انجام اقدامات لازم اعزام شدند که عملیاتشان همچنان ادامه دارد .
وی افزود : هنوز آمار قطعی از میزان خسارات و تخریب های صورت گرفته به دست ما نرسیده ، ولی اطمینان داریم که این توفان تلفاتی نداشته است .
 
 بارش سیل‌آسای تابستانی در بابلسر
بارش شدید باران و رعد و برق از نیمه شب جمعه در بابلسر آغاز شد و موجب بروز خساراتی در این شهرستان شد.
به گزارش بلاغ به نقل از مشهدسر، نیمه‌شب جمعه طوفان سهمگین استان مازندران را در نوردید و موجب خسارت‌های سنگینی به شهرهای این استان شد.
 
 
بارش شدید باران و رعد و برق از نیمه شب در شهرهای مختلف استان مازندران آغاز شد و پس از آن طوفان شدید مهمان شهرهای استان شد.
 
     براساس این گزارش وزش شدید باد به همراه رعد و برق و باران موجب قطع درختان، خسارت به سربندی‌های منازل، آب‌گرفتگی شدید خیابان‌ها و کوچه‌ها و قطعی برق منازل شده است.
 
      طوفان شبانگاهی که قریب به 20 دقیقه ادامه داشت موجب قطعی یک ساعته برق در شهرهای مازندران شد.
 
این طوفان موجب کنده شدن درختان حاشیه‌ی خیابان‌ها شد.
 
تند باد بامداد امروز برق 12 روستای نور را قطع کرد
معاون فرماندار نور اعلام کرد که تند باد بامداد جمعه مازندران برق 12روستا و بخشی از شهر نور را قطع کرده است که تاکنون بخشی از آنها وارد مدار شد.

سعید یزدانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با تلاش 6 اکیپ اداره برق شهرستان خوشبختانه برق 8 روستا وارد مدار شد و برق بقیه روستاها و بخشی از شهر نور حداکثر تا ظهر امروز وارد مدار می شوند.
وی با بیان اینکه تند باد بامداد امروز خوشبختانه به تاسیسات زیربنایی شهرستان آسیب وارد نکرده است ، افزود: تعداد از تیر های چراغ برق و درختان کنار خیابان بر اثر این تند باد سقوط کرده است.
به گفته وی، اکیپ های مختلف در سطح شهر و روستاها اکثر درختان شکسته شده ناشی از این تند را جمع آوری کردند.
معاون فرمانداری نور همچنین گفت : بر اساس آمار ارائه شده از سوی کارشناسان بنیاد مسکن سقف تعداد 30 واحد مسکونی در روستاها آسیب دیده است.
یزدانی با بیان اینکه خوشبختانه در بخش بلده مشکل خاصی وجود ندارد ، گفت: میزان دقیق خسارات وارد به این شهرستان بعدا از سوی کارشناسان ذیربط مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
گزارش خبرنگاران ایرنا در غرب استان مازندران نیز حاکی است تند باد بامداد امروز در شهرهای این استان خساراتی چندانی نداشته است.
گفته می شود سرعت باد در منطقه غرب مازندران 110 کیلومتر بوده است. 
 سرعت 130 کیلومتری تندباد مازندران
هواشناسی مازندران سرعت تندبادی را که بامداد جمعه مناطق مختلف این استان را در نوردید ، بین 90 تا 130 کیلومتر اعلام کرد .
 بیشترین سرعت این تند به گفته مدیرکل هواشناسی مازندران در شهرستان قائمشهر ثبت شده است .
 
نوربخش داداتشی گفت که تندباد ساعت چهار بامداد از سمت غرب مازندران آغاز شد و سرعت ثبت شده 130 کیلومتری در قائمشهر هم لحظه ای بود.
وی از ادامه بارندگی رگباری به صورت نقطه ای تا ظهر امروز در مناطق مختلف استان خبر داد و افزود : از بعدازظهر بارش ها پراکنده خواهد بود و فردا هوای استان نیمه ابری و ابری است.
 
داداشی میزان بارندگی در مناطق مختلف استان در چند ساعت گذشته را خوب ارزیابی کرد و گفت که بیشترین بارندگی در این مدت در آمل به میزان 68 میلی متر و نوشهر 47 میلی متر ثبت شده است.
 
در همین حال مدیر کل مدیریت بحران مازندران نیز گفت که تند باد بامداد امروز در برخی شهرهای استان خسارت هایی داشته است.
احمدی افزود : در شهرهای محمود آباد ، آمل ، بابل ، قائمشهر ، سوادکوه شمالی و ساری خسارت وارد شد و بیشترین خسارت در بخش سربندی ساختمان ها و شکستن درختان و قطعی برق و آبگرفتگی معابر بوده است.
 
وی گفت : خوشبختانه تا کنون هیچ گونه مصدومیت و یا تلفاتی گزارش نشده است.
هوای مازندران پس از سه هفته خشکی و گرما از عصر دیروز پنجشنبه ابری شد و بارندگی هم از بامداد امروز در مناطق مختلف آغاز شد.
هواشناسی مازندران از دیروز نسبت به احتمال بارندگی رگباری و جاری شدن سیلاب هشدار داده بود.
دمای هوای مازندران هم امروز در مناطق مختلف بین 4 تا 15 درجه کاهش یافته است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار