با حضور محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان مراسم تکریم از ورزشکاران مازندران در المپیک ریو 2016 و کلنگ‌زنی سالن ورزشی 5 هزار نفری جویبار برگزار شد.
کد خبر: ۲۸۷۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰ 29 August 2016

به گزارش تابناک مازندران،  بعد از ظهر امروز با حضور محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان مراسم تکریم از ورزشکاران مازندران در المپیک ریو 2016 و کلنگ‌زنی سالن ورزشی 5 هزارنفری جویبار برگزار شد.
 
در مراسم امروز آیت‌الله علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، ربیع فلاح استاندار مازندران، حبیب حسین‌زادگان مدیرکل ورزش و جوانان، سیدعلی ادیانی و عبدالله رضیان نمایندگان مردم شهرستان‌های قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی وزیر ورزش و جوانان را در این برنامه همراهی می‌کردند.
 
کمیل قاسمی، نوشاد عالمیان، بشیر باباجان‌زاده و حسن یزدانی از ورزشکاران المپیکی بودند که در این مراسم حاضر شدند.
 
استان مازندران 13 ورزشکار المپیکی داشت و موفق به کسب سه مدال از المپیک 2016 ریو شد که از این سه مدال، دو مدال سهم ورزشکاران جویباری بود البته اگر حق‌کشی‌ها و ناداوری‌های المپیک در وزنه‌برداری، کشتی و شمشیربازی وجود نداشت سهمیه مازندران بیشتر از این تعداد می‌شد.
 
برنامه تکریم از ورزشکاران المپیکی با سخنرانی ربیع فلاح آغاز و با سخنرانی آیت‌الله علی معلمی، عبدالله رضیان، سید علی ادیانی ادامه پیدا کرد در آخر هم محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان سخنران پایانی این مراسم بود.
 
اگر از حواشی بسیار زیاد این مراسم و برخورد بد مسؤولان اجرایی و حفاظتی برنامه با خبرنگاران تا فاصله یک کیلومتری که به دلیل حضور وزیر بسته و اجازه ورود هیچ اتومبیلی به این محوطه داده می‌شد بگذریم اما نمی‌توان از عدم توجه به ورزشکاران المپیکی حاضر در سالن گذشت.
 
ورزشکارانی که از آنها برای تکریم دعوت شد اما فقط نام آنها توسط مجری اعلام و حتی تقدیر و تشکر خشک‌و خالی هم از این ورزشکاران صورت نگرفت.
 
استاندار مازندران که نخستین سخنران این مراسم بود ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطر شهدای استان، اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر الگوهای مدیریتی کشور هستند که افتخارشان خدمت به مردم بوده است.
 
وی افزود: جاودانی شهیدان رجایی و باهنر خدمت بی‌منت به مردم بوده است.
 
* کاهش بیکاری سه ماه نخست سال جاری به 9.6  
 
ربیع فلاح با اشاره به عملکرد دولت در استان و وضعیت دولت تدبیر و امید همچنین مشکلات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی موجود، تصریح کرد: در این مدت اقداماتی برای حفظ آرامش در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی همچنین مسائل مربوط به دنیا در راستای منافع و مصالح کشور انجام‌ شده است.
 
وی ادامه داد: برجام به فرجام رسیده و تنش‌های اقتصادی که همه ابعاد کشور را فراگرفته بود به وضع مناسبی رسیده است.
 
استاندار مازندران با بیان اینکه مازندران با تأسی از فعالیت‌های دولت در مرکز اقدامات سازنده و بسیار خوبی انجام داده است، خاطر نشان کرد: همدلی و هماهنگی بسیار خوبی در فضای سیاسی و اجتماعی استان وجود دارد.
 
این مسؤول خاطرنشان کرد: در مازندران ضریب برخورداری مردم از آموزش‌های عالی در سطح بسیار بالایی قرار دارد و فارغ‌التحصیلان زیادی از دانشگاه‌ها خارج می‌شوند.
 
فلاح با اشاره به اینکه حدود 3.5 تا 4 درصد قشر بانوان استان مطالبات مربوط به اشتغال دارند که بیشتر از سایر استان‌ها است، بیان کرد: در سال 93 حدود 12.7 دهم درصد و در سال 94 حدود 12.1 دهم درصد کاهش بیکاری و رشد اشتغالزایی در استان داشته‌ایم.
 
وی افزود: بر اساس آمار مرکز آمار در سه‌ماهه نخست سال جاری ضریب بیکاری استان از 12.1 به 9.6 رسیده است البته این آمار و ارقام به معنای پایان یافتن مشکلات نیست و مشکلات همچنان وجود دارد لازم است تلاش بیشتری انجام گیرد.
 
* افتتاح بیش از یک هزار میلیارد تومان طرح افتتاحی در استان
 
استاندار مازندران با اشاره به اینکه در هفته دولت بیش از یک هزار میلیارد تومان طرح افتتاحی در استان داشته‌ایم، تصریح کرد: هزاران میلیارد تومان طرح در دست اقدام است.
 
این مسؤول خاطرنشان کرد: مازندران در زمینه ورزش به‌عنوان یک استان پهلوان‌خیز شناخته می‌شود و شهرستان جویبار هم در کشور و جهان به‌عنوان پایتخت کشتی شناخته می‌شود و امروز مردم جویبار به‌عنوان غرور ملی در سطح کشور مطرح هستند.
 
فلاح با بیان اینکه وظیفه دولت فراهم کردن نیازهای اولیه ورزش در این شهرستان است، تصریح کرد: قول داده بودیم با فراهم کردن اعتبار این پروژه را شروع کنیم و در سفر آقای رئیس‌جمهور هم به دنبال شروع به کار این پروژه با استفاده از ردیف بودجه استانی بوده‌ایم.
 
وی ادامه داد: سال 94 سال خوبی از نظر اقتصادی نبوده و مشکلات جدی در این سال داشته‌ایم اما در سال جاری این موضوع محقق شده و تا پایان ماه تجهیز کارگاه و شروع پروژه را خواهیم داشت.
 
استاندار مازندران در پایان سخنان خود با اشاره به قول‌هایی که به ورزشکاران المپیکی داده شد، گفت: قولی به ورزشکاران داده شد که بعد از کسب مدال تجلیلی از آن‌ها صورت می‌گیرد که این قول در فرصت مناسب محقق می‌شود.
 
*‌ورزشکاران المپیکی نور چشمان ملت ایران هستند
 
آیت‌الله علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی دومین سخنران این مراسم بوده است.
 
وی در این مراسم، اظهار کرد: هشتم شهریور سالروز حادثه بزرگ و تلخی است که می‌خواست نظام، دولت و ملت را از ادامه راه ساقط کند اما دولت و ملت باوجود امام راحل این پشتوانه‌ای که خداوند برای مردم قرار داده بود توانست این خلاء را پشت سر بگذارد.
 
وی ضمن گرامیداشت شهدای دولت و شهدای ورزشکار، ادامه داد: هفته دولت فرصتی برای بازخوانی فعالیت‌های انجام‌شده است.
 
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تبریک به ورزشکاران المپیکی آنها را نور چشمان ملت ایران خواند و بیان کرد: این ورزشکاران دل ملت ایران شاد و جویبار را سرفراز ساختند و مدال این افراد دکتر گودرزی را به این شهرستان کشاند.
 
* باید بسترهای ورزش را تقویت کنیم
 
وی افزود: وزیر ورزش و جوانان، فدراسیون‌ها و استاندار  هم جایزه‌ای برای این عزیزان در نظر گرفته‌اند البته باید به این جوانان توجه ویژه‌ای داشت و بیشتر به آنها توجه شود.
 
معلمی با بیان اینکه اگر بخواهیم در آینده نزدیک مدال‌های خوش‌رنگ فراوانی داشته باشیم باید بسترها را تقویت کنیم، تصریح کرد: اعتبارات نه بر اساس سرانه جمعیتی و نه بر اساس نیاز استعداد محل تقسیم می‌شود اما حالا که جویبار خود را نشان داد این استعداد و بستر را دارد باید توجه ویژه به هیأت کشتی جویبار و استان شود.
 
*‌ دغدغه افتتاح پروژه
 
عبدالله رضیان نماینده مردم قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و شهرستان سیمرغ سومین سخنران این برنامه ضمن گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر این دو را از ذخیره‌های ارزشمند جمهوری اسلامی دانست و گفت: در ملاقاتی که با وزیر محترم ورزش و جوانان در ایام ماه مبارک رمضان داشتیم ایشان فرمودند بلافاصله بعد از ماه مبارک رمضان کلنگ سالن کشتی به زمین خواهد خورد و در آن دیدار هم علت تأخیر تأمین اعتبارات اعلام شد.
 
وی افزود: از این مسأله که نیمی از اعتبارات این پروژه در ابتدای کار تأمین می‌شود خیلی خوشحال هستیم و می‌توانیم به مردم وعده دهیم اگر قولی می‌دهیم در همان زمان اجرایی خواهد شد.
 
نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی خبرنگاران زمان افتتاح این پروژه بوده است، تصریح کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در این حوزه انتخابیه وجود دارد و نیاز است نگاه ویژه‌ای به این دوستان داشته باشیم.
 
*‌ ظرفیت‌های کشف نشده فراوانی در مازندران
 
سیدعلی ادیانی دیگر نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی که به‌عنوان چهارمین سخنران این مراسم پشت تریبون حاضر شد، تصریح کرد: گه‌گاه کلنگ‌هایی زده می‌شود که به دلیل نداشتن عقبه اقتصادی و کار کارشناسی به‌مرور زمان محو می‌شود.
 
وی افزود: امروز حرف ورزشی را آمار می‌زند و ظرفیت ورزشی مازندران در این آمار آمده است که این آمار نشان از ظرفیت‌های کشف‌ شده است اما ظرفیت‌های کشف نشده فراوانی در مازندران داریم.
 
نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی، خاطرنشان کرد: اگر بر روی ظرفیت‌های ورزشی مازندران حساب باز کنید و زیرساخت‌ها فراهم شود شک نکنید مازندران به‌تنهایی کل مدال‌ها را نصیب کشور می‌کند.
 
*‌ پیام مقام معظم رهبری به ورزشکاران المپیکی
 
محمود گودرزی سخنران پایانی مراسم تکریم از ورزشکاران مازندران در المپیک ریو 2016 ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطر شهدای هفته دولت، اظهار کرد: در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت با مقام معظم رهبری در فرصتی که پیش‌آمده بود از ایشان به دلیل بیان روح‌بخش و آرام‌بخش ایشان تشکر کردم و ایشان هم فرمودند: «به بچه‌ها بگویید که ما قدردان آن‌ها هستم.»
 
وی افزود: در سال 60 معاونت فنی و ورزشی سازمان ورزش را به عهده داشتم که به همراه برخی از مدیران ورزشی کشور به خدمت شهید رجایی رسیدم که ایشان فرمودند: تربیت نسل جوان به عهده شما است و ورزش یکی از مواردی است که در میدان می‌تواند جهت‌دهی‌ها را انجام دهید.
 
*مازندران قلب ورزش ایران است
 
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه مازندران قلب ورزش ایران است، تصریح کرد: چارچوب ورزش ایران در عرصه بین‌المللی تحت تأثیر مازندران است و مازندران هم تحت تأثیر جویبار قرار دارد.
 
این مسؤول خاطرنشان کرد: انسان از هر کشتی لذت نمی‌برد اما برخی کشتی‌ها مثل کشتی رضا یزدانی، حسن یزدانی و کمیل قاسمی به دل فرد می‌نشیند.
 
گودرزی ضمن تبریک به کشتی‌گیران المپیکی جویبار و اعتلای نام جمهوری اسلامی و پیروزی در این رقابت سیاسی و ورزشی، بیان کرد: هفته دولت بهانه‌ای است تا دولت عملکرد خود را اعلام کنند و مردم انتظارات خود را از دولت مطالبه کنند.
 
وی ادامه داد: کاهش تحریم‌ها براثر فعالیت بین‌المللی برجام از جمله اقدامات مهمی است که دولت یازدهم انجام داده اما برخی تلاش دارند این مورد را ناقص کنند اما در دیداری که هفته گذشته با مقام معظم رهبری داشته‌ایم، ایشان فرموده‌اند: «من روی سخنم در نقدی که به برجام می‌کنم به کشورهای است که طرف ما هستند و الا در داخل همواره تأیید کردم و تأیید می‌کنم.»
 
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه افزایش صادرات نفت، رفع ایران هراسی و از بین بردن اجماع جهانی علیه ایران و حل ممنوعیت‌های نقل‌وانتقال از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید بوده است، تصریح کرد: نقل‌وانتقال پول مشکل عجیبی ایجاد کرده بود و رانت‌ها بیشمار و اختلاس‌های بزرگی در این مورد صورت گرفته بود در دولت تدبیر و امید بسته‌ شده است.
 
وی افزود: افزایش میزان مشارکت سرمایه‌گذاری در داخل و خارج، رشد اقتصادی مثبت، تثبیت شرایط اقتصادی و عدم وارد شدن شک، ایجاد فضای آزاد و احیای یکی از شعارهای اصلی انقلاب به نام آزادی از دیگر اقدامات بسیار مهم دولت تدبیر و امید بوده است.
 
* به ارث رسیدن بیش از 4280 پروژه ناتمام کلنگ خورده از دولت
 
گودرزی با بیان اینکه روزی که در این مسؤولیت قرار گرفتن بیش از 4280 پروژه ناتمام کلنگ خورده از دولت قبل به ما ارث رسیده است که تا امروز 600 پروژه به اتمام رسیده و بخش عمده‌ای باقی‌مانده است، عنوان کرد: یکی از اولویت‌ها ما اتمام این پروژه‌ها بوده و قاطعانه می‌گویم در هیچ نقطه کشور هیچ فضایی ورزشی در طی این سه سال کلنگ نخورده است و تنها جایی که آمده‌ام امروز در جویبار است.
 
وی ادامه داد: برای اینکه اثبات کنیم سر حرف خود هستیم تا بخشی از اعتبارات این پروژه تأمین نشد قولی نداده و اقدامی نکرده‌ایم.
 
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ورزش جویبار را به‌صورت خاص می‌بینم و نمونه بارز این نگاه سالن پنج‌هزارنفری است و طبق گزارشی که ارائه‌شده این پروژه اعتباری بالغ‌بر 30 میلیارد تومان طلب می‌کند، تصریح کرد: سالن مدرنی با این اعتبار ساخته می‌شود که شامل سالن اصلی مسابقه، سالن‌هایی که جنبه تمرینی دارند، سونی، جکوزی، مجموعه رختکن، ساختمان اداری، تریا، غذاخوری و جایگاه VIP و اختصاصی برای میهمان خاص است.
 
وی در پایان گفت: در این سالن می‌توان رقابت‌های بین‌المللی بسیار بزرگی برگزار کرد و امیدواریم این حرکت گامی برای جبران زحمات فرزندان این منطقه باشد.
 
* رونمایی از تمبر یادبود المپیکی‌های مازندران
 
بعد از پایان سخنرانی‌های سه‌ساعته این مراسم از تمبر المپیکی‌های مازندران با حضور وزیر ورزش و جوانان رونمایی شد اما در حین برنامه‌های اجرایی مراسم جای یک برنامه خالی بود.
 
این مراسم که با نام تکریم از ورزشکاران مازندران در المپیک ریو 2016 بوده اما شاهد هیچ فعالیت خاصی در این مورد نبوده‌ایم و بیشتر به جایگاهی برای ارائه گزارش تبدیل‌ شده بود حتی از ورزشکاران و مدال‌آوران المپیکی خواسته نشد که بر روی سن حاضر شوند و از خواسته و درخواست‌های خود بگویند.
 
بلافاصله بعد از رونمایی از تمبر نمادین این مراسم همه مسؤولان برای کلنگ‌زنی پروژه سالن ورزشی 5 هزار نفری جویبار رفتند.
 
*‌ امیدواریم قول‌هایی که دادند عملی شود
 
کمیل قاسمی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امیدواریم قول‌هایی که دادند عملی شود جوایزی که قول داده بودند پرداخت‌ نشده اما چیز کلی‌تری برای ورزشکاران در نظر بگیرند تا آینده زندگی ورزشکاران مؤثر باشد.
 
وی افزود: جوایز و پاداشی که اهدا می‌شود زودگذر است و امیدوارم برنامه کلی‌تری برای آینده در نظر بگیرند.
منبع: خبرگزاری فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار