لزوم توجه بیشتر به سلامت مردم؛
روند رو به رشد ابتلا به سرطان در استان های شمالی به ویژه مازندران و افزایش مرگ و میر ناشی از این بیماری در این مناطق نگرانی های زیادی را برای مردم و مسئولان این مناطق به وجود آورده است و به نوعی زنگ هشدار را برای...
کد خبر: ۲۸۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹ 27 April 2015
سرطان ، بیماری نام آشنا اما کمتر شناخته شده جهان است که سالانه بیش از هفت و نیم میلیون نفر از ساکنان کره زمین را به کام مرگ می کشاند .
به گزارش تابناک در ایران روزانه 105 نفر و در سال نزدیک به 30 هزار نفر سالانه بر اثر سرطان جان خود را از دست می دهند.بر این اساس سرطان سومین عامل مرگ و میر در کشور است .
روند رو به رشد ابتلا به سرطان در استان های شمالی به ویژه مازندران و افزایش مرگ و میر ناشی از این بیماری در این مناطق نگرانی های زیادی را برای مردم و مسئولان این مناطق به وجود آورده است و به نوعی زنگ هشدار را برای اعلام یک وضعیت بحرانی به صدا درآورده است.به گونه ای که هم اکنون دومین عامل مرگ و میرمردم این استان ، سرطان است .
تا کنون دلایل بسیاری پیرامون افزایش سرطان ها در مازندران ارایه شد که یکی از مهم ترین آن ها تاثیرات سموم کشاورزی بر وضعیت اقلیم منطقه و سلامت افراد است.همچنین آلودگی آب آشامیدنی به دلیل بالا بودن سطح آب های زیر زمینی و احتمال ارتباط با فاضلاب ها، مصرف غذای سنگین و چرب که در مازندران شایع است،چاقی، پرخوری، مصرف غذاهای مانده ای که خوب نگهداری نمی شوند و بسیاری از عوامل دیگر از علت های اصلی ابتلا به سرطان به حساب می آیند که در مازندران بیشتر مشاهده می شود.
شایع ترین سرطان در مازندران سرطان های دستگاه گوارش هستند که به ترتیب سرطان معده، مری و روده بزرگ بیشتری آمار ابتلا را دارند.در بانوان هم سرطان پستان بیشتر مشاهده می شود. اما در مجموع شایع ترین سرطان مربوط به دستگاه گوارش است.
با این وضع و با توجه به خطراتی که این بیماری جمعیت استان مازندران را تهدید می کند ضرورت اقدام مسئولین حوزه سلامت در اتخاذ تصمیم مناسب برای حل این معضل را دو چندان می کند.از سویی دیگر متولیان امر باید با اتخاذ شرایط مناسب و اطلاع رسانی شایسته شناخت جامعه را نسبت به این بیماری افزایش داده تا شاهد مانع پیشرفت این بیماری در استان مازندران باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار