در آخرین روز از المپیک ریو، خبری از کسب مدال نبود و کاروان ایران با همان ۸ مدالی که تا روز گذشته کسب کرده بود به ایران بازخواهد گشت.
کد خبر: ۲۸۲۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۹ 22 August 2016
به گزارش تابناک تبریز؛ کاروان ورزشی کشورمان که با ۶۳ ورزشکار راهی المپیک ریو شده بود پس از دو هفته رقابت پرهیجان به کار خود پایان داد. نتیجه کار ورزشکاران ایران در مقایسه با المپیک ۲۰۱۲ لندن (با ۴ طلا، ۶ نقره و ۲ برنز) افت داشت. کاروان امام رضا در ریو ۲۰۱۶ ۳ مدال طلا، یک مدال نقره و ۴ مدال برنز به کسب کرد.

کاروان ایران با این ۸ مدال تا این لحظه در رده بیست و سوم رده بندی کلی مدال ها قرار دارد.

در این دوره از رقابت‌ها، تیراندازی با تپانچه و شمشیربازی شروع کار کاروان بود و کشتی آزاد و دوی ماراتن نیز پایان‌بخش تلاش ورزشکاران محسوب می‌شد. کسانی که انتظار می‌رفت مدال بگیرند از جمله احسان حدادی، فرزان عاشورزاده، حمید سوریان، بهداد سلیمی و... در برخی موارد ضعیف‌تر از حد خود ظاهر شدند و گاهی نیز اسیر ناداوری شده و شانس کسب مدال را از دست دادند.

اما ستارگانی چون مجتبی عابدینی در رشته شمشیربازی، کیمیا علیزاده در تکواندو، حسن تفتیان در دوی ۱۰۰ متر و حسن یزدانی در کشتی آزاد بالاتر از حد انتظار ظاهر شدند.

ضعیف ترین تیم کاروان ایران(با توجه به انتظارات) تکواندوی مردان بود که موفق به کسب مدالی نشد و در کنار تیم جودو قرار گرفت و بهترین عملکرد را هم تیم ملی وزنه برداری با کسب دو مدال طلا به ثبت رساند.

فهرست مدال آوران ایران در المپیک ۲۰۱۶ به شرح زیر است:

مدال طلا: (سه مدال)
وزنه برداری:
کیانوش رستمی (دسته ۸۵ کیلوگرم)
سهراب مرادی (دسته ۹۴ کیلوگرم)

کشتی آزاد:
حسن یزدانی (دسته ۷۴ کیلوگرم)

مدال نقره: (یک مدال)
کشتی آزاد:
کمیل قاسمی (دسته ۱۲۵ کیلوگرم)

مدال برنز: (۴ مدال)
تکواندو:
کیمیا علیزاده (دسته ۵۷-کیلوگرم)

کشتی آزاد:
حسن رحیمی (دسته ۵۷ کیلوگرم)

کشتی فرنگی:
سعید عبدولی (دسته ۷۵ کیلوگرم)
قاسم رضایی (دسته ۹۸ کیلوگرم)

90

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :