افزایش دستمزد ، کود و سم و تورم چه می شود ؟
شالیکاران زحمتکش مازندران تنها از این طریق امرار معاش می کنند و برای نشاء و برداشت برنج برای هر کارگر حداقل 100 هزارتومان دستمزد پرداخت می کنند . در حالی که سال گذشته هزینه دستمزد بسیار کمتر از این رقم بود . در ضمن با احتساب بالا رفتن سرسام آور قیمت کود و سم کشاورزی و هزینه های جانبی دیگر ، همراه با تورم با رشد بالا البته واقعی! به اعتقاد نگارنده قیمت برنج نسبت به سال پیش نه تنها بیشتر نیست بلکه شاید کمتر هم باشد...
کد خبر: ۲۸۱۳۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸ 20 August 2016
به گزارش تابناک مازندران، در اظهار نظری عجیب رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد که خرید توافقی در این مقطع توجیحی ندارد چرا که قیمت برنج در وضعیت مناسبی قرار دارد و کشاورزان امسال به قیمت های خوبی برنج طارم را به فروش می رسانند!
 
بنا به گفته این مسئول محترم قیمت برنج طارم به کیلویی 7800 تومان رسیده دیگر نیازی به خرید تضمینی و توافقی برنج نیست!    طبق گفته ایشان نسبت به سال پیش قیمت برنج حدود هزار تومان بیشتر شده ست .
 
پرسش این است دوست عزیز شما که از قیمت مطلوب برنج حرف می زنید ، از افزایش دستمزد کارگران شالیزاز خبری دارید ؟
 
شالیکاران زحمتکش مازندران تنها از این طریق امرار معاش می کنند و برای نشاء و برداشت برنج برای هر کارگر حداقل 100 هزارتومان دستمزد پرداخت می کنند . در حالی که سال گذشته هزینه دستمزد بسیار کمتر از این رقم بود .
 
در ضمن با احتساب بالا رفتن سرسام آور قیمت کود و سم کشاورزی و هزینه های جانبی دیگر ، همراه با تورم با رشد بالا البته واقعی! به اعتقاد نگارنده قیمت برنج نسبت به سال پیش نه تنها بیشتر نیست بلکه شاید کمتر هم باشد...
 
مسئولان محترم باید از هر طریقی از کشاورزان شریف و زحمتکش حمایت کنند و مانع واردات برنج به کشور شوند .
 
جالب این که بیشتر برنج های وارداتی آلوده اند.  کافیست سخنان رئیس کمیسیون کشاورزی وقت مجلس را در بهمن ماه سال پیش در گفتگو با خبرگزاری نسیم مرور کنیم : رجایی  در مورد نتیجه کمیسیون ویژه مجلس در مورد برنج‌های آلوده اظهار داشت:
 
سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت آلودگی برنج‌های وارداتی را تأیید کرده است.
 
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: من از این مسئله متعجبم که علی‌رغم اینکه در سال‌های 86 و 87 که در مجلس هشتم مسئله برنج آلوده را بررسی کردیم و ثابت کردیم که برنج 1121 هندی آلوده به فلزات سنگین است، چرا همچنان این برنج‌ها به کشور وارد می‌شود.
 
رجایی افزود: برنج 1121 هندی برنج ساختگی است و مشکلات خود را دارد و این برنج‌ها باید براساس تاریخ مصرفی که برای آن تعیین می‌شود مصرف شود در حالی که اسنادی موجود است که تاریخ مصرف این برنج‌ها یک یا دو بار تمدید شده است و براساس اطلاعاتی که در دست است تا پایان سال جاری اعتبار بخشی از این برنج‌ها تمدید شده است.....
 
در ضمن فراموش نکنیم که رهبر معظم انقلاب به اجرای طرح اقتصاد مقاومتی تاکید دارند ، بنا بر این باید از تولید داخلی بیشتر حمایت کرد.
 
به هر حال امیدواریم مسئولان محترم همواره حامی کشاورزان شریف و زحمتکش باشند چون بیشتر مردم مازندران کشاورزند و شرافتمندانه از این شغل پرزحمت و  شریفشان نان در می آورند .
برچسب ها: برنج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار