برخی مثل آب خوردن آبروی افراد را می‎برند
یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: برخی مثل آب خوردن آبروی افراد را می‎برند.
کد خبر: ۲۸۱۰۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶ 20 August 2016
به گزارش تابناک مازندران، از نامه نیوز، ابوالقاسم رئوفیان با تأکید بر اینکه باید با رییس دولت نهم در شب انتخابات ریاست‌جمهوری دهم به‌خاطر توهین‎هایی که به آیت‎الله هاشمی و میرحسین موسوی کرده بود برخورد می‎شد، گفت: اگر از سوی دادستانی اقدامی صورت می‎گرفت امروز شاید شاهد سیل بداخلاقی‎های سیاسی در کشور نبودیم.
 
اهم اظهارات دبیرکل حزب‌ اسلامی ‌ایران ‌زمین به نقل از آنا بخوانید:
 
* {درباره توهین برخی مخالفان به رئیس‌جمهوری و عدم برخورد با آن‌ها}: در کشور ما قوانینی وجود دارند که اجرای این قوانین برای جلوگیری از ادامه جرم بسیار موثرند، اما متأسفانه به‌دلیل کوتاهی‌های صورت گرفته، سلامت جامعه و امنیت خاطر شهروندان به خطر افتاده است.
 
* اگر قوانین اجرا شوند و قوه قضاییه و دادستانی با کسانی که به رییس‌جمهوری، مسئولان، مردم و حتی بانوان توهین می‌کنند برخوردی انجام دهند قطعا دیگر شاهد این اتفاقات در کشور نخواهیم بود.
 
* {با اشاره به منشأ و زمان نهادینه شدن توهین‌ها}: اگر منشأ توهین، عصبانیت و از روی جهل باشد با منشأ توهین از روی آگاهی، غرض‌ورزی و بر باد دادن حیثیت دیگران تفاوت دارد، اما در هر صورت باید با هتاکی‌ها و توهین‌ها به هر شکلی برخورد شود.
 
*باید با توهین‌ها برخوردهای مبتنی بر ضوابط و قوانین صورت بگیرد اما متأسفانه به‌دلیل عدم‌برخورد با هتاکان، توهین‌ها و بداخلاقی‌های سیاسی در کشور نهادینه شده‌اند.
 
* مناظره‌ای که احمدی‌نژاد در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری دهم با میرحسین موسوی داشت و بعدها هم آن مناظره زبانزد خاص و عام شد اگر برخوردی جدی با وی به خاطر توهین‌هایش به آیت‎الله هاشمی، میرحسین موسوی و دیگر افراد صورت می‎گرفت قطعاً امروز شاهد نهادینه شدن این قبیل توهین‌ها در سیاست نبودیم.
 
*دستگاه‌های ذی‌ربط مانند دادستانی و قوه قضاییه از هم اکنون اجازه ندهند که با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا کسانی که مثل «آب خوردن آبروی دیگران را می‌برند» میدان دار این انتخابات شوند، در غیر این صورت به مردم و نظام اجحاف خواهد شد.
 
*{درباره عملکرد دولت در مقابل توهین‌ها و افتراهای بی‌اساس}: بنیه‌ دفاعی دولت یازدهم در مقابل تهاجمات و نیز مقابله با توهین‌ها و اتهاماتی که صورت می‌گیرد ضعیف است.
 
* تاکنون دولت تدبیر و امید مبتنی بر منطق، اخلاق و معنویت توأم با سیاست از خود دفاع کرده است، اما آقای روحانی و دولت وی باید دقت داشته باشند که در دفاع، لباس هجمه یا حمله متقابل نپوشند و عصبانی نیز نشوند زیرا ممکن است به ضررشان تمام شود.
برچسب ها: احمدی‌نژاد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار