آیا مشکل ترافیک مازندران حل می شود ؟
به گواه آمار کوتاهترین مسیر تهران به شمال مسیر تهران و آمل است ، ولی در حالی که بیشتر جاده های کشور دارای اتوبان هستند ، این جاده پرطرفدار همچون قبل فاقد اتوبان می باشد . پرسش این است ، اگر مسئولان عزم جدی برای رفع مشکل ترافیک دارند ، چرا در طول این 37 سال از پس جاده 100 کیلومتری آمل به رودهن بر نیامدند ؟
کد خبر: ۲۷۷۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۱ 14 August 2016

به گزارش تابناک مازندران، نزدیکترین استان حوش آب و هوا به شهر تهران ، استان مازندران است . به همین جهت زمان تعطیلات انبوه مسافران بسوی این استان سرازیر می شوند و بخاطر ترافیک فراوان و کمبود خیابان مسافران ساعتها در جاده سرگردان می شوند.

به تازگی با توجه به حجم انبوه مسافران و سرگردانی آنها که در ماههای مختلف سال در مسیر تهران –- مازندران در حال تردد هستند، ایجاد و توسعه شبکه حمل و نقل ریلی به طور واضحی در دستور کار قرار گرفت. در این راستا توجه به راه ارتباطی مناسب و البته پاسخگو به حجم تقاضای مسافران، ایجاد مسیر جدیدی را به منظور دسترسی به استانهای شمالی کشور و تسهیل این ارتباط پر رنگتر از همیشه میکند.

جالب این که تابلوهای تبلیغاتی قطار تهران –- مازندران در حاشیه جاده هراز خودنمایی می کند.

در حال حاضر مسیر موجود بین تهران و استانهای شمالی کشور عبارتند از:

۱) مسیر تهران به رشت: تهران – کرج – قزوین – رودبار – رشت: ۲۹۸ کیلومتر

۲) مسیر تهران به چالوس: تهران- کرج- محور چالوس- گچسر- مرزنآباد – چالوس: ۱۸۴ کیلومتر

۳) مسیر تهران به آمل: تهران – جاجرود – بومهن – رودهن – محور هراز – آبعلی – پلور – گزنک – رزکه – آمل: ۱۸۳ کیلومتر

۴) مسیر تهران به قائمشهر: تهران – بومهن – سربندان – فیروزکوه – پل سفید – قائمشهر:۲۲۴ کیلومتر

پرسش این است ، اگر مسئولان عزم جدی برای رفع مشکل ترافیک دارند ، چرا در طول این 37 سال از پس جاده 100 کیلومتری آمل به رودهن بر نیامدند ؟

به گواه آمار کوتاهترین مسیر تهران به شمال مسیر تهران و آمل است ، ولی در حالی که بیشتر جاده های کشور دارای اتوبان هستند ، این جاده پرطرفدار همچون قبل فاقد اتوبان می باشد .

این در حالی است که این جاده برای ساخت اتوبان بهترین شرایط را داراست .

در کشورهای درجه 3 آسیایی همچون تایلند که از نظر اقتصادی با ایران قابل قیاس نیست، اتوبانهای فراوان و حتی چند طبقه خودنمایی می کند ...

پاسخ خیلی ساده است ، کشورهای مختلف کار را به دست کاردان می سپارند ، کشورهایی همچون چین ،ژاپن، سوئد و غیره که تخصص کافی در ساخت جاده دارند ، با کشورهای دیگز قرارداد می بندند و تنها شرط آنها این است که در 3 یا 5 سال عوارض مربوطه را دریافت کنند...

ولی متاسفانه معلوم نیست در این بین چه شخص یا ....دخالت کرده و به عده ای ...سپردند که پس سالها تنها پیشرفت اندکی دارند و ....

با این تفاصیل آیا فکر می کنید برقراری خط ارتباطی قطار تهران و آمل شدنی ست ؟ جالب این که با چند نفری که در این ارتباط صحبت کردیم آن را در حد یک شوخی پنداشتند ...

دلیل آنها این بود که قریب 30 سال از عهده درست کردن یک اتوبان 100 کیلومتری عاجزند ، اونوقت..

مسعود پاشنا
منبع: تابناک
برچسب ها: قطار گردشگری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار