امام جمعه ساری:
پس از گذشت حدود 10 سال از آغاز اجرای این طرح، فقط 2 هزار هکتار از 55 هزار هکتار زمین های هدف تاکنون تجهیز و نوسازی شده است. نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری بر تکریم و حمایت همه جانبه از کشاورزان تاکید کرد و گفت: کشاورزی بستر اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۲۷۶۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱ 13 August 2016
به گزارش تابناک مازندران، آیت الله نورالله طبرسی در خطبه های این هفته نماز جمعه ساری افزود: کشاورزی حرفه اصلی مردم مازندران و مهم ترین رکن استقلال کشور محسوب می شود و تخصیص ردیف بودجه خاص ملی برای زهکشی زمین ها و مهار آب های سطحی 2 نیاز مهم است که می تواند این بخش را متحول و امنیت غذایی کشور را تضمین کند.

وی با بیان اینکه از چهار و نیم میلیارد مترمکعب آب های سطحی مازندران فقط یک و نیم میلیارد مترمکعب اکنون مهار و استفاده می شود، گفت: پیشگیری از هدر رفتن سه میلیارد مترمکعب از باقی مانده آب های سطحی می تواند ما را به تحقق اقتصاد مقاومتی نزدیک تر کند.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری روند اجرای طرح تجهیز و نوسازی زمین های کشاورزی استان را کند ارزیابی و خاطرنشان کرد:

پس از گذشت حدود 10 سال از آغاز اجرای این طرح، فقط 2 هزار هکتار از 55 هزار هکتار زمین های هدف تاکنون تجهیز و نوسازی شده است.
طبرسی ایجاد صنایع تبدیلی در مازندران را لازمه رونق و توسعه کشاورزی دانست و گفت:

ساخت کارخانه های تولیدات کشاورزی، صنایع تبدیلی و انبارهای مناسب برای محصولات کشاورزی در مازندران از ضروری ترین کارهاست ولی اکنون در این بخش مشکل وجود دارد.
خطیب جمعه ساری همچنین خواستار انجام کارهای کلیدی و زیربنایی از قبیل مبارزه با آفات نباتی و مکانیزه کردن کشاورزی در مازندران شد و افزود: تا کنون هیچ برنامه ای برای تشویق کشاورزان در این زمینه ها اجرا نشده است.

طبرسی از اجرای برنامه های امر به معروف و نهی از منکر با هماهنگی دستگاه های اجرایی و نیروی انتظامی و سپاه پاسداران در کشور خبر داد و گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر تنها با تذکر زبانی مانع بی بند و باری ها خواهند شد.

وی با اشاره به گردشگرپذیری مازندران، افزود: گاهی مسافرانی که برای استفاده از دریا ، جنگل و سایر مواهب طبیعی به این استان می آیند با بی توجهی به ارزش های دینی و انقلابی خاطر خانواده های شهدا را مکدر می کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین با تاکید بر اینکه حتی برای یک لحظه نباید جنایات آمریکا را فراموش کنیم، گفت: سازش ناپذیری با شیطان بزرگ درسی است که از امام راحل، رهبر معظم انقلاب و شهدا آموخته ایم.
 
ایرنا
برچسب ها: امام جمعه ساری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار