رییس اداره محیط زیست بابلسر:
این آلودگی‌ها سبب بیماری‌هایی مانند حصبه، گوارش و انواع بیماری‌های میکروبی و ویروسی که در نوع خود در درازمدت سبب مرگ و میر می‌شود، خواهد بود.
کد خبر: ۲۷۶۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰ 13 August 2016
 به گزارش تابناک مازندران،به نقل از مشهدسر، رییس اداره محیط زیست بابلسر با اشاره به آلودگی رودخانه‌های بابلسر که از معضلات جدی این شهرستان است، گفت: 80 درصد بیماری‌های جهان ناشی از آب‌های آلوده است.

 ناصر کیایی طی گفت‌وگویی اظهار کرد: شهرستان بابلسر دارای سه رودخانه بابلرود، شازده‌رودخانه و تلار است که تاکنون به خوبی مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.
 
وی با بیان اینکه 80 درصد بیماری‌های جهان ناشی از آب‌های آلوده است و این آب‌ها مشکل نیمی از جمعیت جهان است، افزود: مصرف آب در سال 95 در دنیا حدود 16 میلیارد لیتر بوده که مرگ ناشی مرتبط با آن حدود 500 هزار نفر است.
 
رییس اداره محیط زیست بابلسر با اشاره به آلودگی رودخانه‌های بابلسر که از معضلات جدی این شهرستان است، گفت: آلودگی معادن از طریق شستشوی شن و ماسه استخراج شده از معادن کوهی، آلودگی فاضلاب شهری به دلیل عدم اجرای کامل شبکه جمع‌آوری و سیستم تصفیه فاضلاب شهری، آلودگی تخلیه برخی از زباله‌ها توسط مردم به داخل رودخانه‌ها، آلودگی ناشی از هدایت فاضلاب از طریق تانکرهای فاضلاب‌کشی و آلودگی پس‌آب‌های کشاورزی سبب آلودگی رودخانه‌های بابلسر شده است.
 
کیایی اضافه کرد: این آلودگی‌ها سبب بیماری‌هایی مانند حصبه، گوارش و انواع بیماری‌های میکروبی و ویروسی که در نوع خود در درازمدت سبب مرگ و میر می‌شود، خواهد بود.
 
وی در پایان در توصیه‌ای به مردم و مسئولان جهت رفع این معضل و مشکل بابلسر تصریح کرد: حمایت و مشارکت همه جانبه مردم در جهت حفظ و حراست از محیط زیست، اجرای کامل شبکه جمع‌آوری و سیستم تسویه فاضلاب در کلیه شهرها، احداث کارخانه کمپوست یا کارخانه تولید برق برای رفع این مشکلات و آلودگی‌های موجود، کارساز و مهم خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار