دخالت انسان و یک گونه مهاجم شانه دار که اکنون بخشی از سطح این دریا را فرا گرفته است و مانع از رسیدن نور و اکسیژن به عمق آن می شود از جمله عوامل زیست محیطی این دریا محسوب می شود.
کد خبر: ۲۷۶۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲ 12 August 2016
  به گزارش تابناک مازندران، همایش فرصت ها و چالش ها به مناسبت گرامیداشت روز جهانی دریای خزر در مازندران برگزار شد.

دکتر شارع پور دبیر برگزاری این همایش در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: جلب توجه افکار عمومی به مسائل و مشکلات دریای خزر ، چالش هایی که پیش روی این دریاست و ارائه راهکارها برای جلب مشارکت مردمی برای بهبود آن را از اهداف برگزاری این همایش اعلام کرد.

رئیس موسسه بین المللی دریای خزر نیز در این همایش گفت: دخالت انسان و یک گونه مهاجم شانه دار که اکنون بخشی از سطح این دریا را فرا گرفته است  و مانع از رسیدن نور و اکسیژن به عمق آن می شود از جمله عوامل زیست محیطی این دریا محسوب می شود.
دکتر عباس ملکی مسئله مهم تر را تراکم جمعیت در حاشیه دریای خزر دانست و گفت:  وجود  زیرساخت های خیلی وسیع صنعتی در سال های اخیر وضع  این دریا را نگران کننده تر کرده است.

او با بیان اینکه در ایران بخش های آلوده کننده کمتر از کشورهای اطراف دریای خزر است و می توان پساب ها را با فرهنگ سازی کنترل کرد افزود: کشورهای روسیه  با  صنایع هسته ای و شیمیایی  ، جمهوری آذربایجان با صنایع شیمیایی ،  شهر باکو با هدایت سیستم فاضلاب  ، قزاقستان با سولفورها و منابع گوگرد حاصل از اکتشاف نفت در این منطقه  و بخش هایی از ترکمنستان که در کنار در یای خزر است از اساسی ترین عوامل تخریب و آلودگی زیست محیطی این دریا محسوب می شوند.

همایش یک روزه فرصت ها  و  چالش ها  دیروز در سالن اجتماعات بنیاد علمی حریری بابل برگزار شد .
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما
برچسب ها: دریای خزر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار