یک دپلمات در کشور عمان که هویتش فاش نشده، گفته است که اخیرا پیامی از ایران به «افراطیون رژیم سعودی» منتقل شده و محتوایش این است که ایران اجازه نمی دهد ریاض اهدافش در سوریه را محقق کند.
کد خبر: ۲۷۶۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰ 12 August 2016
به گزارش تابناک مازندران به نقل از فارس، وبگاه خبری «الثبات» لبنان در گزارشی به نقل از این دیپلمات که هویتش را فاش نکرد، نوشت که ایران گفته که به هیچ قیمتی اجازه نمیدهد اهداف عربستان در سوریه بخصوص در حلب، محقق شود.
 
الثبات در این گزارش نوشت: جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اول ماه جاری میلادی به ترکیه رفت تا در جلسه ای که مخصوص آغاز عملیات شکستن محاصره مناطق شرقی حلب بود، شرکت کند تا در آن ساعت صفر آغاز عملیات تعیین شود.
 
طبق این گزارش، اتاق عملیات شکستن محاصره حلب، مشترکا توسط سرویس اطلاعات آمریکا و ترکیه اداره شد اما «ریچارد درلون» رئیس سابق اطلاعات انگلیس (M16) گفته است که نتیجه حملاتی که به جنوب حلب شد، در حد و اندازه میزان آمادگی و پشتیبانی صورت گرفته برای عملیات نبود بخوص اینکه عربستان سعودی ائتلاف جیش الفتح را بشکل قابل ملاحظه تری تجهیز کرد و سلاح های بهتری در اختیار فرماندهان آن گذاشت و این کار توسط دخالت مستقیم «محمد بن سلمان» پسر شاه عربستان (وزیر دفاع این کشور) صورت گرفت.
 
اخیرا «مجتهد» افشاگر سعودی نیز در صفحه توئیتر خود نوشته بود که جنگ اخیر در حلب را «بن سلمان» از طرف آمریکا پشتیبانی می کند.
 
الثبات افزود: منابع رسانه ای در روسیه از جمله سایت «ترود»، از «زلزله ای» قریب الوقوع [در جنوب حلب] خبر می دهند که ارکان ائتلاف «جیش الفتح» و گروه اصلی آن «جبهة النصره» (جبهه فتح الشام) را در ادلب مقر اصلی آن، خواهد لرزاند.
 
طبق این گزارش، در حالی که همه نگاه ها به حلب و جنوب حلب بود، ارتش سوریه ضربه ای کاری به جیش الفتح در شمال لاذقیه زد و در حالی که این ائتلاف خیلی از نیروهای و فرماندهانش را به جنوب حلب منتقل کرد، عملیات نظامی ارتش سوریه به بازپسگیری شهرک مهم و راهبردی «کنسبا» منجر شد تا ارتش سوریه به نزدیکی های مرز استان ادلب برسد.
 
این سایت لبنانی ادامه داد که برای عملیات جنوب حلب، ترکیه 250 تانک و موشک های حرارتی در اختیار جیش الفتح گذاشت و آمریکا نیز با ماهواره های خود مختصات جغرافیایی و اطلاعات هوایی، از آن پشتیبانی کرد و علاوه بر این نیروهای خط شکن «چچنی» و «آیغور»های چینی از طریق گذرگاه «باب السلامه» در مرز سوریه و ترکیه تجهیز و به سوی جبهه حلب اعزام شدند اما درلون می گوید همه نتیجه ای که از این عملیات [طی یک هفته گذشته] به دست آمده، باز کردن معبر نظامی باریکی به داخل حلب است که کاملا ناامن و باریک و طبیعتا زیر آتش ارتش سوریه است.
 
این پایگاه لبنانی به اشاره به سخنرانی «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان به مناسبت دهمین سالروز پیروزی در جنگ 33 روزه سال 2006 (که عصر امروز برگزار می شود) تأکید کرد که این سخنرانی در این زمان بسیار مهم است و در آن از تحولات مرتبط با هم در سوریه و لبنان سخن خواهد گفت.
برچسب ها: پیغام ایران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار