بهادر مولایی در گفت‌وگو با فارس: خط خوردنم از کاروان ریو بازی سیاسی بود
مرادی زندگی و آینده‎ام را فنا کرد بهادر مولایی گفت: همه کارشناسان وزنه‌برداری روی من حساب می‌کردند که بهادر مولایی بعد از مصدومیت قبلی وضعیت رکوردی‌اش خیلی بهتر شده و روز به‌روز هم در حال رشد است اما متأسفانه قربانی بازی‌های سیاسی شدم.
کد خبر: ۲۷۵۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷ 10 August 2016
 به گزارش تابناک مازندران، المپیک 2016 ریو آغاز شده اما جای خیلی‌ها در این دوره از افرادی که شانس 100 درصد کسب مدال در المپیک را داشتند خالی است.
 
افرادی که امروز در گوشه‌ای از ایران اسلامی با همه لیاقت‌هایی که از خود نشان دادند جای‌شان در ریو خالی است.
 
بهادر مولایی از ستاره‌هایی بود که با حضور وزنه‌برداران فوق‌سنگین روسی شانس 100 درصد کسب مدال بود و با محرومیت تیم ملی وزنه‌برداری روسیه کسب مدال این ورزشکار جوان و آینده‌دار به قطعیت رسید و با رکوردهایی هم که پیش از اعزام زده بود همه این امید را داشتند که بهادر مولایی باید خود را برای ریو آماده کند.
 
اما اتفاقی دور از ذهن افتاد و بهادر مولایی از لیست ریو خط خورد، به همین سادگی زحمات بهادر پوچ شد اما ای‌کاش این داستان به اینجا ختم می‌شد.
 
صبح روز بعد خبر تصادف بهادر مولایی در تمام خبرگزاری‌ها و سایت‌ها منتشر شد که مولایی به همراه پدربزرگ، پدر و برادر خود در جاده هراز تصادف کرد.
 
این خبر شوک عجیبی بود که چرا باید این اتفاق رخ دهد با همراه بهادر تماس گرفتم که پدر بزرگوارشان جواب دادند و گفتند که چه اتفاقی رخ‌ داده است.
 
متأسفانه در این تصادف پدربزرگ بهادر درگذشت و خود بهادر به‌شدت آسیب دید و پدر و برادرش هم مصدوم شدند.
 
موضوع گذشت و همه مسؤولان کشوری و استانی پیگیر وضعیت بهادر مولایی بودند و قول‌هایی نیز دادند.
 
قرار بر این شد که بهادر در همان روز با بالگرد از بیمارستان 17 شهریور آمل به ساری منتقل شود اما بعد از گذشت چند ساعت از بالگرد خبری نشد و بهادر در شرایط سختی با آمبولانس به ساری انتقال داده شد.
 
بعد از چند روز بستری بودن در ساری بهادر مولایی برای انجام عمل جراحی به بیمارستان اختر تهران منتقل شد، در تهران هم ملاقاتی انجام، حرف‌هایی زده و قول‌هایی داده شد که تا امروز به هیچ‌کدام عمل نشد و قول‌دهنده‌ها در ریو مشغول سلفی گرفتن هستند.
 
بهادر مولایی بعد از عمل جراحی و چند روز تحت نظر بودن در تهران، روز گذشته در یک سکوت کامل به منزل پدری خود در بابلسر برگشت.
 
بعد از مطلع شدن از این موضوع به ملاقات بهادر رفتیم تا خود از درد و دل‌ها و ناحقی‌هایی که شده بگوید.
 
* طول درمان 10 تا 12 روزه
 
عضو تیم ملی وزنه‌برداری کشور در گفت‌وگو با فارس، وضعیت جسمانی خود را شرح داد و گفت: لگن چپم شکست که تحت عمل جراحی قرار گرفت و کتف و آرنجم هم بیرون زد که جا انداختم همچنین مچ دستم هم شکست که در لگن و مچ دستم پلاتین کار گذاشتند.
 
وی ادامه داد: عمل من در بیمارستان اختر تهران توسط دکتر قریشی انجام شد و دکتر کیهانی هم لطف کردند و جفت زانوهای مرا چک کردند که اگر احتیاج به عمل دارد عمل شوند که خدا رو شکر مشکلی نداشت و سالم هستند.
 
مولایی با اشاره به اینکه مدت درمان من 10 تا 12 ماه طول می‌کشد تا خوب شوم و وزنه‌برداری را استارت بزنم، اظهار کرد: قرار بود سه ماه در بیمارستان بمانم که با نظر دکتر کیهانی و بنا به تشخصی ایشان قرار شد ادامه درمان را در منزل سپری کنم.
 
وی افزود: قرار بود ترخیص من از بیمارستان چهارشنبه باشد که به‌دلیل تعویض قرص‌ها در بیمارستان ماندگار شدم تا مشکلی برای بدن من پیش نیاید و به قرص‌ها عادت کنم که بعد از گذشت حدود دو روز از بیمارستان مرخص شدم و به بابلسر آمدم.
 
* المپیک و عکس‌های سلفی
 
عضو تیم ملی وزنه‌برداری کشور در پاسخ به این سؤال که چرا در سکوت به منزل خود آمده است، گفت: همه درگیر المپیک، مسافرت، سفر برزیل و عکس‌های سلفی هستند.
 
وی ادامه داد: من فقط مشکلم مشکل فدراسیون وزنه‌برداری با رئیس هیأت وزنه‌برداری مازندران عباس رحیمی بود و با شخص و سازمان دیگر مشکلی نداشتم وگرنه وزارت ورزش و جوانان و مسؤولان ورزش و جوانان مازندران در حق من لطف کردند و به من روحیه دادند.
 
مولایی با اشاره به اینکه مشکل اصلی فدراسیون وزنه‌برداری با رئیس هیأت وزنه‌برداری مازندران عباس رحیمی است، تصریح کرد: مشکل از اینجا شروع شد که رئیس فدراسیون علی مرادی نمی‌خواست عباس رحیمی انتخاب شود، اما من و آقای حسین توکلی در رأی‌گیری هیأت حضور داشتیم و به آقای رحیمی رأی دادیم.
 
وی افزود: این مسأله به فدراسیون مرتبط نمی‌شود و اگر یک استان بخواهد هر شخصی رئیس هیأت شود چرا فدراسیون باید پا در کفش کند که مثلاً آقای فلانی رئیس نشود و آقای دیگر رئیس شود.
 
عضو تیم ملی وزنه‌برداری کشور با بیان اینکه به گفته خود فدراسیون حسین توکلی سرمربی وقت تیم ملی خیلی خوب کار می‌کرد و کادر فنی و برنامه تمرینی خوبی داشت، اظهار کرد: وقتی برای انتخابات رئیس هیأت رفتیم ساری و برگشتیم، ظرف دو روز حسین توکلی بدترین مربی شد و حرف‌های زیادی پشت سر او زدند و برکنارش کردند.
 
* ماجرای خط خوردن مولایی
 
وی ادامه داد: سه ماه از این موضوع گذشت و این اتفاق برای من افتاد و از المپیک خط خوردم؛ خط خوردن من 100 درصد به‌دلیل رأی دادن به آقای رحیمی بوده است.
 
مولایی تصریح کرد: بچه‌هایی که با علی مرادی کار کرده بودند، خیلی پشت سرش حرف می‌زدند اما چون من او را نمی‌شناختم با توجه به برخورد خوبی که با ما داشت، فکر نمی‌کردم چنین حرکتی در حق من انجام دهد و زندگی و آینده‎ام را فنا کند.
 
* شانس 100 درصدی مدال
 
عضو تیم ملی وزنه‌برداری با بیان اینکه من شانس 100 درصد کسب مدال بودم، اظهار کرد: همه کارشناسان وزنه‌برداری روی من حساب می‌کردند که بهادر مولایی بعد از مصدومیت قبلی وضعیت رکوردی‌اش خیلی بهتر شده و روز به‌روز هم در حال رشد است اما متأسفانه قربانی بازی‌های سیاسی شدم.
 
وی ادامه داد: 16 سال پیش همین علی مرادی با شاهین نصیری‌نیا برخوردی مثل برخورد با من کرد، شاهین نصیری‌نیایی که در وزن 85 کیلوگرم رکوردهای بسیار خوبی داشت و بخت نخست مدال طلای المپیک سیدنی بود، اما علی مرادی با زندگی‌اش بازی کرد.
 
* جوسازی مربوط به فدراسیون است
 
مولایی با اشاره به اینکه علی مرادی در مصاحبه‌ای گفته که بعد از برگشت از المپیک جواب این جوسازی‌ها را می‌دهد، خاطرنشان کرد: کسی جوسازی نکرده و تمام جوسازی‌ها از سوی خود علی مرادی است.
 
وی افزود: هفت روز من، علی هاشمی و محمدرضا براری در استرس قرار داشتیم، نه غذا می‌خوردیم، نه می‌خوابیدیم کار ما شده بود تا ساعت 4 صبح بیدار ماندن و خوابیدن تا 6 صبح و بیدار شدن دوباره برای تمرین، دیگر خواب‌مان نمی‌برد و بدون غذا خوردن تمرین هم می‌کردیم.
 
عضو تیم ملی وزنه‌برداری بیان کرد: رکوردگیری اصلی ما در کلاچای بود، یک ماه قبل از آن و قبل از مسابقات جام فجر در اردوی اردبیل بودیم که سجاد انوشیروانی در آنجا گفت رکوردگیری اصلی برای المپیک در کلاچای انجام می‌شود که در این رکوردگیری یک نفر خط می‌خورد اما این فرد را تا یک هفته قبل از المپیک نگه می‌داریم تا خدایی ناکرده اگر برای یکی از بچه‌ها مشکلی پیش آمد جایگزینش کنیم.
 
مولایی خاطرنشان کرد: جام فجر را با هر خوبی و بدی پشت سر گذاشتیم، اردوی دوهفته‌ای تهران را گذراندیم تا رسیدیم به اردوی کلاچای که بدترین وضعیت اردویی را چه از نظر گرمایی، تخته و سالن سپری کردیم و بعد از سه هفته با تمام مشکلات رسیدیم به هفته آخر و هفته سرنوشت‌ساز.
 
وی ادامه داد: رکوردگیری کلاچای شروع شد همه داشتیم نرمش می‌کردیم که سجاد انوشیروانی سرمربی تیم ملی بی‎مقدمه به ما گفت بهداد سلیمی امروز وزنه نمی‌زند.
 
مولایی گفت: علت این موضوع را پرسیدیم که انوشیروانی در پاسخ گفت بهداد سه ماه دیرتر وارد اردو شده و زانویش ورم دارد اما زانوی بهداد دو روز قبل از رکوردگیری خوب شده بود و تمرین می‌کرد.
 
وی ادامه داد: من گفتم اگر بحث وزنه نزدن بهداد مطرح است سهراب هم نباید وزنه بزند، سهرابی که یک‌سال و نیم در حال جابه‌جایی رکورد المپیک و جهان است اما انوشیروانی گفت نه من تصمیم می‌گیرم که چه کسی وزنه بزند یا نزند.
 
مولایی افزود: بالاخره بعدازظهر رکوردگیری شروع شد و ما رکورد زدیم؛ ایوب موسوی هم با مصدومیت زانو خود را به رکوردگیری رساند و وزنه‌های خیلی خوبی هم در وزن 85 کیلو زد؛ من هم با وضعیت هوا و سالن خوب زدم، سهراب مرادی هم رکورد جهان را جابه‌جا کرد.
 
عضو تیم ملی وزنه‌برداری گفت: اگر بحث عدالت، قانون و رکوردگیری باشد علی هاشمی باید خط می‌خورد اما علی هاشمی را خط نزدند، از سویی دیگر انوشیروانی در حالی که ابراز بی‌اطلاعی می‌کرد، فدراسیون خط خوردن ایوب موسوی را اعلام کرد، ایوب هم خبر نداشت و بعد از سه روز وقتی به تهران آمد متوجه این مسأله شد؛ در ادامه این ماجرا جلسه‌ای هم برگزار کردند که بین براری، مولایی و هاشمی باید رکوردگیری انجام شود و یک نفر از این لیست خط بخورد.
 
وی ادامه داد: انوشیروانی به ما گفت که تا چهارشنبه رکوردگیری داریم و بعد از آن اسم یک نفر خط می‌خورد.
 
مولایی افزود: روز اول تمرین کردیم من و براری سرحال نبودیم و هر وزنه‌ای می‌زدیم می‌افتاد، علی هاشمی هم 215 دو ضرب زد و تمرین تمام شد، انوشیروانی گفت امروز هم روز رکوردگیری حساب می‌شود، من و براری اعتراض کردیم که چرا به ما نگفتی، اگر می‌دانستیم همین امروز کار را تمام می‌کردیم.
 
عضو تیم ملی وزنه‌برداری بیان کرد: انوشیروانی گفت شنبه، دوشنبه و چهارشنبه هفته بعد هم رکوردگیری است، من و براری روز شنبه وزنه‌های خوبی زدیم من وزنه‌های 190 یک ضرب و 250 دو ضرب را مهار کردم، براری هم 185 یک ضرب و 220 دو ضرب را مهار کرد و علی هاشمی هم وزنه‌های 171 یک ضرب و 205 دوضرب را مهار کرد که باز هم باید علی هاشمی خط می‌خورد اما خطش نزدند.
 
وی ادامه داد: روز دوشنبه تمرین سنگینی به ما دادند، دو ضرب سر و پا که من در زمان اوج خودم در یک روز سه بار 225 دو ضرب راست آمدم اما امروز با این وضعیت تمرینی و خستگی و بی‌غذایی مرا دو بار 220 دو ضرب راست داد.
 
مولایی با اشاره به اینکه در روز رکوردگیری چهارشنبه من 188 یک ضرب و 252 دو ضرب را زدم، براری 191 یک ضرب و 227 دو ضرب را زد و علی هاشمی هم 181 یک ضرب و 212 دو ضرب را زد، اظهار کرد: اگر از لحاظ رنکینگی هم حساب می‌کردیم از سال 2012 تا 2015 مجموع ضعیف‌ترین و بدترین وزنه 440 بوده که با این وجود جزو چهار نفر اول بودم اما علی هاشمی با آن مجموعی که زد نفر هشتم تا دوازدهم بوده و براری هم جزو پنج نفر اول بود.
 
وی افزود: رکوردگیری تمام شد و کل اعضای شورای فنی به ما تبریک گفتند که شما انتخاب شدید و تمام شد و رفت ما هم خوشحال سریع برای مراسم بدرقه آماده شدیم که گفتن ما یک جلسه شورای فنی در فدراسیون داریم و بعد از آن رأی را اعلام می‌کنیم.
 
عضو تیم ملی وزنه‌برداری با بیان اینکه وقتی وزنه‌برداری رشته رکوردی است دیگر رأی‌گیری لازم نیست و باید همان لحظه تیم را بست، اظهار کرد: رأی‌گیری را انجام دادند، هر جلسه شورای فنی که در فدراسیون برگزار می‌شد نهایتاً 8 نفر حضور داشتند اما در جلسه آخر 16 نفر حضور داشتند.
 
مولایی ادامه داد: رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی رأی سفید انداختند، محمد نصیری و داود ملکی هم رأی سفید دادند اما مشکل اینجاست که دکتر باقری رئیس پزشکی فدراسیون رأی می‌دهد، کسی که اصلاً وزنه‌بردار نیست.
 
وی افزود: رضاخانی رئیس کمیته داوران رأی داد، بابک سلیمی رئیس هیأت وزنه‌برداری کرمانشاه که در هیچ جلسه‌ای شرکت نداشت در این جلسه رأی داد چرا که بین دو مازندرانی و یک کُردزبان باید کُردزبان انتخاب می‌شد همچنین رئیس هیأت وزنه‌برداری ایلام هم در رأی‌گیری حضور داشت.
 
عضو تیم ملی وزنه‌برداری ادامه داد: من خط خوردم اما به مراسم بدرقه رفتم، در آنجا با آقایان کیومرث هاشمی، مناف هاشمی، گودرزی و سجادی صحبت کردم که همه از خط خوردن من متعجب شدند.
 
مولایی با اشاره به اینکه انوشیروانی مصاحبه کرد که تصادف بهادر به‌خاطر خواب‌آلودگی بوده و چیز دیگری نبوده اما آقای انوشیروانی باید این را هم می‌گفت که خستگی و خواب‌آلودگی بهادر برای چه بود و بهادر چرا باید برمی‌گشت.
 
به گزارش فارس، در ادامه صحبت‌ها بابک مولایی برادر بهادر کلیپی از وزنه زدن بهادر را نشان‌ داد که بهادر در حال مهار وزنه 252 کیلویی بود اما کسی به بهادر توجهی نداشت و او را در گوشه‌ای تنها به حال خود گذاشته بودند، تنها کسی که در این جمع پیش بهادر حضور داشت مربی برزیلی تیم بود که همه را به سکوت دعوت می‌کرد اما کسی گوشش بدهکار نبود و در حال دست زدن برای وزنه‌بردار دیگر بودند.
 
مولایی ادامه داد: علی مرادی نخستین کسی بود که من بعد از عمل زانو در اردوی تیم ملی در چالوس به من گفت بهادر مولایی مهره‌سوخته است، سؤال اینجاست که وزنه‌برداری با 22 سال سن چطور مهره سوخته می‌شود؟ بهادر مولایی با 10 ماه استراحت و بدترین عمل زانویی که داشت، بعد از یک ماه تمرین در رکوردگیری 185 یک ضرب و 220 و 240 در دو ضرب کشید، آیا این آدم مهره سوخته است؟
 
وی ادامه داد: من می‌خواهم بدانم جوابگوی این مشکلات چه کسی باید باشد؟ زندگی من خراب شد، احتمال زیاد شاید دیگر نتوانم وزنه بزنم چون چهار نقطه اصلی بدن لگن، مچ، کتف و بازویم در رفته است.
 
عضو تیم ملی وزنه‌برداری با اشاره به اینکه زندگی وزنه‌برداری من خراب‌ شده و این وسط خون بی‌گناه پدربزرگ من ریخته شد، تصریح کرد: جوابگوی این‌ها چه کسی است.
 
مولایی اظهار کرد: من روز خوشی در طی این 10 سال در وزنه‌برداری ندیده و نداشتم و با این اتفاق زندگی ورزشی من تمام شد و امیدی برای برگشت نمانده است.
 
به گزارش فارس، کوروش باقری سرمربی اسبق تیم ملی وزنه‌برداری در همین ارتباط در مصاحبه‌ای گفت: وزنه‌برداری ورزشی است که متر مشخص دارد و براساس کیلوهایی که وزنه زده می‌شود و رنکینگ لیست وضعیت نفرات مشخص خواهد شد.
 
حال سؤال این است که چرا باید کار به جایی بکشد که افرادی در قالب شورای فنی تعیین کنند بهادر مولایی به درد المپیک نمی‌خورد، افراد شورای فنی قابل احترام هستند اما می‌خواهیم بپرسم چند درصد آنها المپیک را از نزدیک دیده‌اند و یا مسابقات جهانی را تجربه کرده‌اند.
 
وقتی سرمربی تیم ملی شبانه‌روز با وزنه‌بردار زندگی می‌کند حق مسلم اوست که نفرات را انتخاب کند، البته اینجا ایراد به سرمربی هم وارد است که اجازه می‌دهد این اتفاق بیفتد و خودش می‌گوید من مسؤولیت را به شورای فنی واگذار می‌کنم.
 
به گزارش فارس، صحبت‌های زیادی با بهادر رد و بدل شد که می‌شد از این صحبت‌ها یک کتابچه تهیه کرد اما فقط بخشی از صحبت‌های بهادر به رشته تحریر در آمد.
منبع: فارس
برچسب ها: بهادرمولایی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار