مدیر آژانس مسافرتی که اجرای تور این گروه از گردشگران آلمانی را به ایران برعهده داشت، علت مرگ گردشگر 67 ساله آلمانی که سکته قلبی اعلام شده را تایید کرد.
کد خبر: ۲۷۴۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۰ 09 August 2016
 به گزارش تابناک مازندران، «گزارش پزشکی قانونی تایید می‌کند که مرگ گردشگر آلمانی به دلیل سقوط از ارتفاعات عَلَم کوه و ضربه مغزی نبوده و کوهنورد ٦٧ ساله بر اثر حمله قلبی جان باخته است.»

مرکز فوریت‌های پزشکی مازندران، اواخر هفته گذشته درحالی خبر مرگ یک کوهنورد آلمانی را به اشتباه بر اثر "سقوط از ارتفاعات علم کوه" در بُعدی گسترده منتشر کرد که راهنمای همراه این گردشگر، علت اصلی مرگ آن تبعه آلمانی را سکته قلبی اعلام کرد.
 
در خبر منتشر شده به نقل از ذکریا اشکپور، سخنگوی مرکز فوریت های پزشکی مازندران آمده است: «دلیل مرگ این کوهنورد آلمانی بنا به گفته پزشک معالجش، ایست قلبی و ضربه مغزی ناشی از سقوط از ارتفاع پس از ایست قلبی بوده است. »
 
از سوی دیگر اما حسین عبادتی، راهنمای همراه این گردشگر آلمانی علت اعلام شده برای مرگ آن گردشگر را قویا تکذیب کرد و با در اختیار قرار دادن مستنداتی به ایسنا برای تایید اظهاراتش، گفت:  سقوط و ضربه مغزی آن شخص صحت ندارد، گردشگر آلمانی بر اثر حمله قلبی جان باخت و گزارش پزشکی قانونی نیز این موضوع را تایید می‌کند.
 
وی ادامه داد: این گردشگر آلمانی حتی سابقه قبلی این بیماری را نداشت و این یک اتفاق ناگهانی بود که در شرایط طبیعی و هنگام صعود یک گروه از گردشگران آلمانی به ارتفاعات علم کوه رخ داد.
 
این راهنما که امدادگر و مربی امداد و نجات نیز است، افزود: وقتی این حادثه رخ داد، هلال احمر را در جریان قرار دادیم و درخواست امدادرسانی و هلی‌کوپتر کردیم و بعد از آن، حدود یک ساعت عملیات احیاء توسط راهنمایان و یکی دیگر از گردشگران همراهمان که پزشک بود انجام شد، ولی هیچ فایده‌ای نداشت. در نهایت پزشکی که cpr را انجام داد، اعلام کرد آن شخص سکته قلبی کرده است.
 
عبادتی ادامه داد: این اتفاق در مسیر قله علم کوه (شیب زیر قله مرجی‌کش) و پیش از صعود کامل رخ داد، با آن‌که هلی‌کوپتر امداد تجهیز شده و آمادگی پرواز تا ارتفاعات بالاتر را داشت، ولی به خاطر اعلام وضعیت مرگ برای آن کوهنورد توسط پزشک همراه، دیگر نیازی نبود هلی‌کوپتر پرواز مرتفع داشته باشد. بنابراین جانباخته توسط قاطر با همراهی تعدادی از راهنما به منطقه حصارچال منتقل شد تا از آنجا جسد را با هلی‌کوپتر به کلاردشت جابه‌جا کنند و پس از انجام مراحل قانونی به شهر چالوس انتقال دهند.
 
وی افزود: با وجود چنین اتفاقی اما برنامه صعود به قله علم‌کوه تحت تاثیر قرار نگرفت. گروه که شامل ١٣ گردشگر آلمانی بود، در روزهای بعد حتی برنامه صعود موفقی به قله دماوند داشت و هیچ مشکلی هم پیش نیامد.
 
محمدعلی واقفی، مدیر آژانس مسافرتی که اجرای تور این گروه از گردشگران آلمانی را به ایران برعهده داشت، با تایید علت مرگ گردشگر 67 ساله آلمانی که سکته قلبی اعلام شده، به ایسنا، گفت: پس از وقوع آن اتفاق بلافاصله تماسی با هلال احمر برقرار شد، اکیپ‌های امدادرسان همکاری خوبی داشتند، در ادامه صورت جلسه‌ای تنظیم شد و همه اقدامات لازم هم صورت گرفت. سفارت آلمان در ایران نیز به سرعت پیگیر وضعیت و انتقال جسد به آن کشور شد.


منبع: تابناک
برچسب ها: کوهنورد آلمانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار