مشکلات ادامه‌دار جاده‌ای مازندران
بدون تعارف وضعیت جاده‌های شمال فقط حیرانی را به مسافران هدیه می‌دهد و ناله‌ها و ترس‌های که ظاهرا مسئولان استان نمی‌بینند و یا خودشان را به ندیدن می‌زنند.
کد خبر: ۲۷۳۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳ 07 August 2016
 به گزارش تابناک مازندران،  وارد جاده‌های مازندران که می‌شوی دلت می‌خواهد که از زیبایی‌های دو طرف جاده لذت کامل را ببری و  نگاهت کاملا به زیبایی‌های بی‌مثال دو طرف جاده باشد، اما وقتی تابلوی اینجا مازندران است را رد کردی دیگر داستان متفاوت می‌شود.
 
جاده‌های شمال هزاران ماجرا برای خود دارند و هزاران افسوس و آه برای مسافران خود و مهمانانی که هزاران کیلومتر را طی کردند تا چند روزی را در شمال سر کنند و فارغ از دغدغه‌ها و مشکلات نجومی، استراحت کنند اما اگر میزبانت جاده شمال باشد باید غزل... را خواند!
 
جاده‌های با ریزش درخت
 
جاده سوادکوه بیشتر از آنکه محل تردد خودروها باشد، محل ریزش درختانی است که از جنگل‌های اطراف به سمت جاده آور می‌شود، جاده‌ای که درخت را هدیه می‌دهد به مهمانان و مسافرانی که ناخودآگاه در تردد این جاده قرار دارند.
 
اگر طی این روزها به این مسیر سفر کنید قضیه کاملا قابل مشاهده است، ریزش درختان در جاده و نهایتا پرت شدن آن کنار دیگر جاده و وقتی که کاملا دقت می‌کنیم درختان زیادی کاندیداهای ریزش به سمت جاده‌ها هستند و سناریورهای متعددی که برای رسیدگی به وضعیت این جاده‌ها که همچنان روی کاغذی که از این درختان درست می‌شوند مانده است.
 
جاده‌های که ظاهرا متولی ندارد و ترافیک نیز چاشنی همیشگی این جاده دیگر نه در ایام تابستان و تعطیلات بلکه در همه زمان‌ها شده است به دلیل مشکلاتی که در تردد از جاده هراز در مسیر پایتخت وجود دارد ترجیح‌ها این گونه است که این جاده را انتخاب کنند اما آیا افتادن درخت به کف جاده با افتادن سنگ فرق دارد؟
 
جاده هراز نیز هزار ماجرای متفاوت به خود را دارد و این جاده با سنگ‌ها بزرگ و کوچکی که از کوه‌های اطراف از مهمانانش پذیرایی می‌کند، ریزش سنگ‌های که جان خیلی‌ها را گرفت و دریغ از صدا و ندایی که نشان‌دهنده عذرخواهی در برابر مشکلات این جاده باشد، سنگ و شیشه همیشه منجر به شکسته شدن شیشه شد اما کسی پاسخگوی سنگ‌های که موجب شکسته شدن شیشه زندگی خیلی از افراد شده است، نبود و نخواهد بود.
 
ماجرای مشکلات جاده‌ای مازندران متعدد است و مهمانانی که باید در سفر به مازندران در پی تصادفات، ریزش درخت و سنگ داغدار شوند نیز زیاد. اما پاسخی که همیشه داده نشد نیز وجود دارد.
 
چندی پیش امام جمعه بابل در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان از بی‌کفایتی مسئولان اداره راه و شهرسازی استان در رسیدگی به جاده‌های استان انتقاد شدید داشت. به دلیل تصادف شدیدی که در یکی از جاده‌های بابل رخ داد و منجر به مرگ چهار نفر از سرنشینان یکی از خودروها در مسیر شیخ موسی بابل شده بود و نمایندگان مردم مازندران مجلس شورای اسلامی نیز طی نشست‌های با اهالی رسانه وعده دادند که از وزیر راه و شهرسازی می‌خواهیم که وضیت جاده‌های مازندران را ویژه ببیند اما قصه جاده‌های مازندران سر دراز دارد.
 
جاده‌هایی که راه می‌روند نیز گویای وضعیت نابه‌سامان جاده ساری به کیاسر است که با رانش‌های متعدد مواجه‌ است، جاده‌هایی که مرگ را هدیه می‌دهند نشان دهنده محور گهرباران است.
 
سقوط اتوبوس به دره در مسیر چالوس به تهران که طی دو هفته گذشته رخ داد نیز نشان‌دهنده وضعیت نامناسب جاده‌های این محور است. هر چند مسئولان استانی و شهرستانی با وسواس فراوان دنبال این بودند که عنوان کنند تصادف در محور مازندران رخ نداده و به نوعی پای خود را از این تصادف بیرون کشیدند.
 
اما بی‌تعارف وضعیت جاده‌های شمال فقط حیرانی را به مسافران هدیه می‌دهد و ناله‌ها و ترس‌های که ظاهرا مسئولان استان نمی‌بینند و یا خودشان را به ندیدن می‌زنند شاید اعلام کنند وضعیت جاده‌های شمال مربوط به گذشته است و ما میراث‌دار وضعیت نابه‌سامان گذشته هستیم اما برای اینکه این صفت به شما نرسید چه‌کرده‌اید؟ تنها پاک کردن جاده از درختان و سنگ‌های ریزشی کار دیگری را انجام داده‌اید؟

بلاغ
برچسب ها: جاده‌های شمال
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار