معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران:
معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: به‌دلیل اینکه قرنطینه دامی به‌خوبی عمل نشد، ویروس تب کریمه کنگو در بین دام‌های استان مشاهده شد و در صورت عدم رسیدگی مناسب احتمال آلوده شدن همه دام‌ها به این ویروس وجود دارد.
کد خبر: ۲۷۳۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸ 07 August 2016
 به گزارش تابناک مازندران، محسن اعرابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، درباره علت شیوع تب کریمه کنگو در مازندران اظهار کرد: دام‌های ارتفاعات شهرستان‌های نور، نوشهر و چالوس آلوده به کنه بوده و بیشتر از سایر نقاط استان به ویروس تب کریمه کنگو آلوده هستند.
 
وی تصریح کرد: مبارزه جامع برای از بین بردن کنه‌ها باید با هدایت دامپزشکی باشد، مدتی است که سوبسید سم از دامپزشکی گرفته شده است، دامپزشکی اعتباری برای سم‌پاشی دام‌ها دریافت نمی‎کند و دامداران هم چندان به این مسئله توجه ندارند.
 
معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: ویروس تب کریمه کنگو در کشور و مازندران وجود نداشت، به‌دلیل ورود دام‌های قاچاق این ویروس وارد کشور شد، قرنطینه دامی در بررسی دام‌ها ضعیف عمل کرد که همین موضوع باعث آلوده شدن دام‌ها شد.
 
این مسؤول تأکید کرد: اگر مبارزه جدی در ارتباط با تب کریمه کنگو انجام نشود همه دام‌های استان دچار مشکل می‌شوند.
 
اعرابی با اعلام اینکه در سال جاری 10 مورد مشکوک به تب کریمه کنگو در استان ثبت شد که چهار مورد قطعی بود، افزود: سال گذشته از 20 مورد مشکوک تنها سه مورد مثبت بود، این موضوع نشان می‌دهد که در سال جاری باید حساسیت بیشتری نسبت به این بیماری در استان انجام شود.
 
وی خاطرنشان کرد: مشاهده 10 مورد مشکوک در سه ماه اول بسیار زیاد است، از طرفی قطعی شدن چهار مورد هم از مواردی است که باید حساسیت بیشتری به این موضوع نشان داد.
 
معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه در حال حاضر برای سم‌پاشی حیوانات در مناطق آلوده استان نیاز به 400 میلیون تومان اعتبار است، گفت: این موضوع در کارگروه سلامت استان در استانداری مطرح و مقرر شد که از این طریق نسبت به تأمین اعتبار مورد نیاز سم‌پاشی اقدام شود.
برچسب ها: قرنطینه دامی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار