کد خبر: ۲۶۵۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹ 24 July 2016
شرکت‌های زنجیره‌ای به‌صورت منظم تقاضا از محصولات کشاورزی مازندران دارند و بخش کشاورزی مازندران می‌تواند در روسیه مرکز توزیع داشته باشد تا نیاز شرکت‌های زنجیره‌ای را پاسخ دهد.

از 24 هزار کیلومتر مربع مساحت مازندران، 95 درصد آن مربوط به فعالیت‌های بخش کشاورزی است که سالانه بیش از 6 میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌شود.

استان مازندران با کشت سالم و ارگانیک در سطح 60 هکتار رتبه اول کشور را داراست و بالا بودن ضریب کشت در مقایسه با کشور سبب شده تا اراضی زیرکشت سالانه استان به بیش از 600 هزار هکتار افزایش یابد.

مازندران جایگاه نخست کشور را در تولید 14 محصول زراعی، دامی و شیلاتی دارد که کیفی‌ترین محصولات کشاورزی را در کشور تولید می‌کند.

به‌همین منظور در روزهای گذشته دو هیأت از ایتالیا و روسیه به مازندران سفر کردند تا از پتانسیل‌های بخش کشاورزی مازندران بازدید کنند و همکاری‌های دو‌جانبه داشته باشند.

مقصد نخست بازدید هیأت اقتصادی آستراخان روسیه، شرکت صنایع تبدیلی و فرآوری آبزیان شرکت پاک ثمر بابلسر بود.

مدیر‌کل شیلات مازندران در این بازدید اظهار کرد: سالانه 100 هزار تن انواع محصولات شیلاتی در مازندران تولید می‌شود.

حسینعلی رستمی افزود: از گذشته تاکنون محصولات شیلاتی مازندران به کشورهای آمریکایی و اروپایی صادر می‌شود.

وی ادامه داد: برای نخستین بار ماهی قزل‌آلا به کشور روسیه صادر شد.

شرکت قائم‌‌سبز طبرستان دومین مقصد بازدید هیأت اقتصادی بخش کشاورزی آستراخان روسیه بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر اظهار کرد: تعداد زیادی واحدهای سردخانه، سورتینگ و انبار فنی در این شهرستان فعال است که بزرگترین مراکز تولید و عرضه محصولات کشاورزی در استان هستیم.

فرزین فرهادی افزود: توسعه صادرات محصولات کشاورزی تنها محدود به روسیه نیست بلکه می‌توان تجارت کشاورزی ایران را با کشورهای آسیای میانه و شرق اروپا داشت.

وی ادامه داد: با توجه به بنادری که در مازندران داریم صادرات از طریق حمل و نقل دریایی به‌عنوان سریع‌ترین و ارزان‌ترین روش صادرات است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر اضافه کرد: آستراخان دروازه ورود به روسیه است و می‌توان برای صادرات محصولات کشاورزی از مازندران همکاری‌های دوجانبه‌ای داشت.

مقصد آخر این هیأت باغ فجر ساری بود که رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: درصد بزرگی از تولید محصولات کشاورزی کشور در مازندران است که سالانه مقداری از محصولات کشاورزی به روسیه و آسیای میانه صادر می‌شود.

دلاور حیدرپور افزود: به دلیل اینکه صادر کنندگان مازندران اکثرا خرد هستند تاکنون کمتر وارد بازار روسیه شدیم و به همین دلیل در بازار روسیه حضور فعال نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: شرکت‌های بزرگ تجاری تشکیل دادیم که تا 6 ماه دیگر فعال خواهد شد و با تجهیز این شرکت ها و راه‌اندازی پایانه صادراتی می‌توانیم همکاری‌های خوبی در صادرات محصولات کشاورزی بین ایران و روسیه انجام دهیم.

حیدرپور اضافه کرد: به‌دلیل اینکه درخواست روسیه از محصولات کشاورزی زیاد است زمینه را فراهم کردیم تا در آینده نزدیک در بازار روسیه حضور داشته باشیم.

یکی از فعالان اقتصادی بخش کشاورزی آستراخان روسیه اظهار کرد: می‌توانید در بازار روسیه تبلیغات وسیعی انجام دهید تا مصرف‌کنندگان روسیه دیدگاه مثبتی به محصولات کشاورزی ایران پیدا کنند.

وی ادامه داد: شرکت‌های زنجیره‌ای به‌صورت منظم تقاضا از محصولات کشاورزی مازندران دارند و بخش کشاورزی مازندران می‌تواند در روسیه مرکز توزیع داشته باشد تا نیاز شرکت‌های زنجیره‌ای را پاسخ دهد.

این فعال اقتصادی در بخش کشاورزی آستراخان خواستار ارتباط مستقیم با فعالان کشور روسیه شد و افزود: در روسیه واسطه‌ها زیاد است و سعی کنید به‌صورت مستقیم با شرکت‌های روسی ارتباط داشته باشید و شرکت‌های ایرانی با برند مشخص به فعالیت بپردازند.

معاون بخش بین‌الملل وزارت روابط خارجی آستراخان اظهار کرد: مازندران از نظر آب و هوایی با روسیه شباهت دارد و کشوری هستیم که از نظر دریای خزر با یکدیگر متصل هستیم.

سرگی گرمانویچ لووف ادامه داد: یک جو اعتماد متقابل بین آستراخان روسیه و مازندران ایجاد شد و معتقد شدیم مازندران امکانات زیادی دارد که می‌توانیم روابط تجاری را با این استان توسعه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: اطمینان داریم که می‌توانیم برنج مازندران را در روسیه کشت کنیم و تکنیک‌های تولید برنج را به استان آستراخان انتقال دهیم.

به گزارش فارس این هیأت اقتصادی فردا هم از برخی از واحدهای تولیدی کشاورزی استان بازدید می‌کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار