کد خبر: ۲۶۴۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹ 23 July 2016
معاون بخش بین‌الملل وزارت روابط خارجی و بین‌الملل استان آستراخان روسیه با بیان اینکه هیچ مانعی بین روابط تجاری و اقتصادی دو کشور نمی‌بینم، گفت: اعتماد متقابل بین ما و مازندران ایجاد شده است و به‌صورت کامل به هم اعتماد و اعتقاد داریم.

سرگی گرمانویچ‌دوو ، شنبه‌شب در حاشیه بازدید از سورتینگ مرکبات در خرماکلای این شهرستان با بیان اینکه مازندران استانی است که از نظر تاریخی و آب و هوایی شبیه استان آستراخان روسیه است، اظهار کرد: دو کشور ایران و روسیه به‌دلیل داشتن دریای خزر همانند زنجیر به هم پیوند خورده‌اند و مازندران شریک آستراخان است.

وی افزود: قدم‌های جدی برای توسعه روابط بین دو استان مازندران و آستراخان برداشته شده و این قدم جدی از زمانی برداشته شد که تجار مازندرانی در آستراخان فعالیت کشاورزی خود را آغاز کرده‌اند.

معاون بخش بین‌الملل وزارت روابط خارجی و بین‌الملل استان آستراخان روسیه با بیان اینکه هیچ مانعی بین روابط تجاری و اقتصادی دو کشور نمی‌بینم، تصریح کرد: اعتماد متقابل بین ما و مازندران ایجاد شده است و به‌صورت کامل به هم اعتماد و اعتقاد داریم.

گرمانویچ‌دوو افزود: ما باور کردیم که مازندران ظرفیت زیادی دارد و به‌علت شرایط آب و هوایی نزدیک به هم، مطمئن هستم می‌توانیم در آستراخان روسیه نیز برنج مازندران را که از کیفیت بالایی برخوردار است کشت کنیم.

وی در ادامه به همکاری دو دانشگاه آستراخان و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی مازندران اشاره کرد و گفت: مراودات خوبی در زمینه پرورش و کشت انواع برنج در آستراخان روسیه انجام شد.

معاون بخش بین‌الملل وزارت روابط خارجی و بین‌الملل استان آستراخان روسیه در پایان گفت: امیدواریم مازندران بتواند غیر از محصولات فعلی، کالاهای دیگری را نیز در آستراخان کشت و عرضه کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار