کد خبر: ۲۶۴۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲ 23 July 2016
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: آمادگی داریم که برنج این استان را به صورت محدود به روسیه صادر کنیم.

دلاور حیدرپور بعد از ظهر امروز در نشست مشترک کشاورزی استان آستراخان روسیه و مازندران، اظهار کرد: مازندران استانی است که فعالیت غالب آن کشاورزی است و تمام فعالیت‌های کشاورزی در این استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 6 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در مازندران تولید می‌شود، افزود: این استان با تولید 700 هزار تن برنج سفید در سال بزرگ‌ترین تولیدکننده برنج کشور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: سالانه 3 میلیون تن انواع محصولات باغی در مازندران تولید می‌شود که 2.5 میلیون تن مربوط به مرکبات بوده که 50 درصد تولید مرکبات کشور است.

این مسؤول به تولید بیش از 200 هزار تنی گوشت مرغ درمازندران اشاره کرد و گفت: این میزان معادل 10 درصد تولید گوشت مرغ کشور است.

حیدرپور خاطرنشان کرد: سالانه 90 هزار تن محصولات شیلاتی در استان تولید می‌شود.

وی مازندران را بزرگ‌ترین تولیدکننده گل و گیاهان زینتی و درختچه‌ای در کشور برشمرد و افزود: آمادگی داریم در زمینه توسعه صادرات محصولات باغی همچون پرتقال، نارنگی، کیوی و گل و گیاه به کشور روسیه و آستراخان همکاری متقابل داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: به ازای صادرات گوشت مرغ به آستراخان می‌توانیم گوشت قرمز وارد کنیم.

این مسؤول با اشاره به آمادگی مازندران برای انتقال دانش فنی تولید برنج به آستراخان، اظهار کرد: فعالان اقتصادی مازندران می‌توانند همکاری‌های خوبی در زمینه صادرات گل و گیاهان زینتی گلدانی و شاخه بریده به آستراخان داشته باشند.

حیدرپور با اعلام آمادگی برای صادرات محدود برنج به آستراخان، ادامه داد: مازندران آمادگی دارد به همراه بازرگانان روسیه محصولات کشاورزی را در مازندران بسته‌بندی و به روسیه صادر کنند.

وی یکی از مزیت‌های کشاورزی مازندران را قیمت مناسب میوه به‌ویژه پرتقال و نارنگی عنوان کرد و گفت: امیدواریم این بازدیدها زمینه را برای توسعه صادرات کشاورزی بین دو استان فراهم کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار