کد خبر: ۲۵۱۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱ 25 June 2016
«خانه نیما» به همت مؤسسه مردم نهاد فرهنگی هنری نیما و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در نوشهر افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، «خانه نیما» به همت مؤسسه مردم نهاد فرهنگی هنری نیما و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در نوشهر پنجشنبه شب افتتاح شد.

میثم زندی  در آئین افتتاح خانه شعر، ادب و اندیشه نیما یوشیج در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با اشاره به اینکه نیما یوشیج به عنوان مظهر نو شدن در ساحت اندیشه تلقی می‌شود، اظهار کرد: نیما در حوزه‌های مختلف صاحب نظر بود و تأثیرات شگرفی هم از خود به جای گذاشت.

وی با بیان اینکه نیما یوشیج در دوره بازگشت ادبی یک گام به جلو برداشت، افزود: سال‌ها قبل دفتر مؤسسه مردم نهاد فرهنگی هنری نیما یوشیج در نوشهر راه‌اندازی شد و اساساً چون تیم تجسمی، نمایشی و سینمایی بودیم با همین رویکرد، نیما یوشیج را دنبال می‌کردیم.

مدیر مؤسسه مردم نهاد فرهنگی هنری نیما با اشاره به اینکه شهرت نیما در حوزه شعر و ادبیات است و بسیار علاقه‌مند بودیم تا در این حوزه نیز به نیما پرداخته شود، تصریح کرد: پس از نشست‌های مختلف با دوستان حوزه شعر و ادب نوشهر نسبت به برگزاری نشست‌های هفتگی شعر، ادب و اندیشه نیما به جمع‌بندی رسیدیم و در نهایت نیز با همکاری همین دوستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر تصمیم به راه‌اندازی «خانه نیما» گرفتیم.

وی با تأکید بر اینکه نیما یوشیج متعلق به تمام فرهنگ ایران است و آرزوی ما بود تا در همه شهرهای ایران شب نیما و خانه نیما داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در شعر و ادبیات استان مازندران ظرفیتی وجود دارد که می‌تواند شعر و ادبیات کشور را هدایت کند.

فرهنگ فقط متعلق به وزارت فرهنگ نیست

در ادامه نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: فرهنگ مظلوم و مهجور است و نسبت به مقوله فرهنگ غفلت شد.

قاسم احمدی لاشکی با بیان اینکه فرهنگ فقط متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد نیست و همه دستگاه‌ها باید به حوزه فرهنگ توجه داشته باشند و برای آن وقت و اعتبار بگذارند، گفت: مصوبه‌ای به مجلس آمد که باید همه دستگاه‌ها یک درصد اعتبارات خود را در حوزه فرهنگ و ورزش هزینه کنند و امیدواریم در آینده این مصوبه به یک تکلیف برای دستگاه‌ها تبدیل شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار