کد خبر: ۲۴۹۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶ 21 June 2016
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس دهم گفت: پیگیر جدی تولید نفت و گاز دریای مازندران در سطح جغرافیایی استان هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائم‌شهر، طی هفته اخیر اعضا و هیأت رئیسه کمیسیون‌ها در مجلس دهم مشخص شد.

طرح‌ها و لوایح مجلس شورای اسلامی ابتدا در کمیسیون‌های مربوط مورد بررسی کارشناسی قرار می‌گیرد و در هنگام طرح در صحن علنی مجلس، نظر نهایی کمیسیون پرسیده و اعلام می‌شود.

سید علی ادیانی صبح امروز در گفت‌وگو با فارس، از انتخاب خود به‌عنوان نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس دهم خبر داد و اظهار کرد: بر مبنای سیاست داخلی مجلس کمیسیون انرژی در اولین جلسه خود اقدام به انتخاب اعضای هیأت رئیسه کرد.

وی افزود: اعضای هیأت رئیسه را رئیس، دو نواب و دو دبیر هیأت و یک سخنگو تشکیل می‌دهند و با عنایت و لطف دوستان بنده نایب رئیس کمیسیون انتخاب شدم.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مجلس هشتم نیز سخنگوی کمیسیون انرژی بوده‌ام، تصریح کرد: در مجلس هشتم با حضورم در کمیسیون انرژی تلاشم را بر روی  تقویت زیرساخت‌های حوزه انرژی متمرکز کردم.

ادیانی اخذ مجوز انتقال آب سد لفور به روستاهای لفور و شهرهای زیراب، پل سفید، قائم‌شهر، جویبار و کیاکلا و روستاهای تابعه از هیأت وزیران و وزارت نیرو را از اقدامات خود در مجلس هشتم برشمرد و گفت: بخشی از این انتقال در مجلس هشتم عملیاتی شد و متأسفانه بعد از آن اقدام خاصی انجام نگرفت.

وی بیان کرد: قرار بود همزمان در پروژه آبرسانی سد لفور یک شاخه به بابل برود و یکی به شیرگاه که  کار انشعاب به سمت شیرگاه انجام نشد و دوستان در حال پیگیری هستند.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتقال گازرسانی به روستاهای باقیمانده قائم‌شهر، جویبار و روستاهای شرق و غرب شیرگاه و انتقال خط لوله گاز به زیراب، شیرگاه و محور آلاشت نیز از کارهای نیمه‌تمام در قالب کمیسیون انرژی در مجلس هشتم بود که امیدواریم در مجلس دهم آن را ادامه دهیم.

وی انتخابش به‌عنوان نایب رئیس کمیسیون انرژی را از دو جهت حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: اکثریت قریب به اتفاق اعضای کمیسیون انرژی از نمایندگان استان‌های جنوبی کشور هستند و به‌طور طبیعی و سنتی، اعضای کمیسیون و اعضای هیأت رئیسه از آنها انتخاب می‌شد و از جهت دیگر اینکه از زمان تشکیل کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی، این اولین باری است که یک نماینده شمالی و مازندرانی به‌عنوان نائب رییس کمیسیون انرژی انتخاب شد.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه در سطح ملی چند قواعد مهم کلیدی وجود دارد که نوشته نشده و الزامات قانونی است، بیان کرد: یکی از این قواعد، اساسنامه شرکت ملی پتروشیمی و شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی است که تا الان انجام نشد و در اولویت کار ماست.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس دهم در پایان گفت: پیگیر جدی تولید نفت و گاز دریای مازندران در سطح جغرافیایی استان هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار