کد خبر: ۲۴۲۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷ 07 June 2016

مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی استان مازندران با اشاره به اینکه گردشگری دریایی جزو وظیفه ذاتی بنادر است، گفت: گردشگری دریایی در شمال ضعیف است.

به گزارش تابناک مازندران، سیاوش رضوانی‌گیل‌کلایی بعداز ظهر امروز در مراسم معارفه خود با اشاره به اینکه در سواحل چابهار 210 هکتار از دریا را خشک کردیم، اظهار کرد: اگر بندر نوشهر هم دارای چنین ظرفیتی باشد بخشی از مشکلات حل می‌شود.

وی با بیان اینکه بندر نوشهر برای آن که به جایگاه واقعی خود دست یابد نیازمند دسترسی به مراجع پشتیبانی است، افزود: تجهیزات بندر نوشهر باید بازسازی، اسکله آن هموارسازی و ورودی کانال در ضلع شرقی باید مرتفع شود.

مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی استان مازندران با اشاره به اینکه گردشگری دریایی جزو وظیفه ذاتی بنادر است، تصریح کرد: گردشگری دریایی در شمال ضعیف است و بنابراین باید برای ایجاد اشتغال و جذب گردشگر، این بخش تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: در بندر چابهار سالن‌های مسافری برای عمان و کراچی فراهم می‌شود و در اینجا نیز باید چنین شرایطی فراهم شود.

رضوانی‌گیل‌کلایی با تأکید بر اینکه بحث حاکمیتی سواحل نیاز به ساماندهی دارد تا مناطقی که به صورت غیرقانونی تصرف شده است بازپس‌گیری شود، گفت: احداث سازه با نظر دبیر سازمان سواحل انجام شود و در اینجا نظر دبیر هم ترمز نیست بلکه با تدابیر لازم قابل استفاده است و کمک همه مدیران را می‌طلبد و  برای فعال‌سازی باید مدیر گمرک حضور داشته باشد زیرا گمرک بازوی اصلی سازمان بنادر است.

وی در پایان با اشاره به اینکه محیط زیست، گمرک، شهردار و شورا می‌توانند کمک کند تا آشتی دلی بین مردم و بندر برقرار شود، گفت: فعال کردن صادرات هم خیلی مهم است و باید از قابلیت موجود استفاده کرد و به دنبال بخش خصوصی رفت تا با ارائه راهکارهای لازم و کارشناسی شده بندر فعالی را داشته باشیم.

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار