حال این مهم که ممنوعیت عرضه برنج خارجی به مازندران چه تغییری در قیمت حباب گونه برنج داخلی و افزایش فشار بر مردم در ماه مبارک رمضان خواهد داشت، همان چیزی هست که باید منتظر ماند و دید!
کد خبر: ۲۳۸۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۲ 30 May 2016
به گزارش تابناک مازندران، پس از اینکه در ماه‎های گذشته زمزمه‎هایی در مورد ممنوعیت ورود برنج خارجی به استان برنجخیز مازندران توسط مسئولان استانی مطرح شده بود، امروز استاندار مازندران در نشست ستاد تنظیم بازار که در استانداری مازندران برگزار شد، رسما خرید و فروش این محصولات وارداتی را در استان قاچاق اعلام کرد.

استاندار مازندران گفت:"در استان مازندران کمبود برنج وجود ندارد و هر کجا برنج خارجی در استان یافت شود به عنوان قاچاق تلقی می شود، برای مصرف عموم هر نوع عرضه برنج خارجی در استان مازندران باید ممنوع اعلام شود."

این در حالیست که بسیاری از ادارات مازندران تا پیش از این در همایشها و سمینارهای خود دقت کافی در مورد استفاده از برنج خارجی به خرج نمیدادند و باید دید آیا این روال با دستور جدید آقای استاندار دستخوش تحول خواهد شد یا خیر؟

اگرچه حمایت از محصول داخلی در هر شرایطی قابل توجه و درخور تحسین است اما نکته مهم دیگر اینکه این اعلام رسمی در حالی رسانه‎ای و علنی شد که قیمت برنج مازندران همین حالا هم در آستانه ماه مبارک رمضان با 30 تا 40 درصد افزایش کاذب همراه است.

این همان سودیست که به جیب کشاورز نمیرود و دلالان را منتفع کرده است، حال این مهم که ممنوعیت عرضه برنج خارجی به مازندران چه تغییر شگرفی در قیمت حباب گونه برنج خواهد داشت، همان چیزی هست که باید منتظر ماند و دید!

انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار