حجتی خبر داد؛
وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اجرای طرح مبارزه با آفت میوه‌خوار زیتون، گفت: اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و شاهد برداشت 16.5هزار تن زیتون سالم با 25درصد افزایش نسبت به سال گذشته هستیم.
کد خبر: ۲۳۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷ 15 April 2015
وزیر جهادکشاورزی گفت: ۵۰ هزار هکتار ارضی شالیزاری گیلان در برنامه ۵ساله تجهیز و نوسازی می‌شود.

به گزارش تابناک گیلان، محمود حجتی دقایقی پیش در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر دولت به گیلان اظهار داشت: در این سفر آخرین نیازهای حوزه کشاورزی گیلان را بررسی می‌کنیم.

وی با اشاره به بازدید از طرح‌های در حال اجرا در 4شهرستان گیلان، افزود: 50هزار هکتار ارضی شالیزاری گیلان در برنامه 5ساله تجهیز و نوسازی می‌شود و این طرح با اجرای 10هزار هکتار از امسال عملیاتی می‌شود.

وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اجرای طرح مبارزه با آفت میوه‌خوار زیتون، گفت: اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و شاهد برداشت 16.5هزار تن زیتون سالم با 25درصد افزایش نسبت به سال گذشته هستیم.

حجتی با اشاره به وضعیت باغات چای گیلان گفت: امسال با توجه به اعتباراتی که در بخش چای منظور شده در زمینه به‌زراعی چای و حمایت از چایکاران گام های موثری برداشته شده و صندوق توسعه چای کشور با اعتبار اولیه 110 میلیارد ریال فعالیتش را آغاز کرده است.

به گزارش تسنیم، طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری شامل تجمیع و یکپارچه سازی اراضی، تسطیح علمی اراضی، احداث کانال ها و زهکشی‌های سطحی و احداث جاده‌های بین مزارع و قطعات است.

افزایش بازده تولید برنج، مکانیزه کردن کشت، امکان کشت دوم، بهبود حفاظت از آب و خاک، مدیریت و صرفه جویی آب، افزایش بهره‌وری آبیاری، ارتقای وضعیت اقتصادی و اجتماعی جامعه کشاورزان، کاهش سختی کار، کاهش استفاده از نهاده‌های کشاورزی، افزایش بهره‌وری و امکان یکجا زراعی و کشت یکپارچه از مزایای طرح ملی تجهیز و نوسازی اراضی است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی رضازاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
ضمن تقدیر از اقدام وزریر محترم لازم است دو نکته را یاد آور و در خواست چاره جویی نمایم نخست پیشروی بسازو بفروشها از مزارع مازندران بسمت گیلان که تا حدود کلاچای رسیده اند و در حال حاضر از نور تا کلاچای یک وجب زمین شالیکاری باقی نماده است و اطراف کمربندی کلاچای نیز تغییر کاربری آغاز شده است دیگر استفاده غیر کارشناسی کشاورزان گیلان از انواع سموم است که محیط زیست منطقه را در شرایط بحران فرو برده است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار