رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت : امروز برای عملیاتی کردن شعار سال رهبری فرزانه انقلاب همه باید به دست اندرکاران و مسئولان ذیربط در این دولت کمک کنیم.
کد خبر: ۲۲۹۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳ 14 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی در همایش امامان جمعه مازندران در مصلای جواد الائمه (ره) رامسر افزود : مجلس شورای اسلامی و دولت تدبیر وامید باید در سایه هم افزایی برای موفقیت در این بخش به نحوی سیاستگذاری و برنامه ریزی کنند که مبتنی بر اقتصاد مقاومتی باشد.

وی اظهارداشت : اقتصاد مقاومتی درحقیقت با فرهنگ سازی یعنی با خودباوری ، خود اتکایی ، استقلال و اعتماد به نفس در جامعه تحقق می یابد و در گرو چنین اقداماتی می توانیم ادعا کنیم که روی پای خود ایستاده ایم .
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت : اکنون اقتصادی که همه درپی آن هستند ریشه در فرهنگ دارد و اقتصادی که مصرف گرا باشد به تبع اقتصاد مقاومتی نیز بوجود نخواهد آمد.
حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه داشتن فهم صحیح فرهنگ اسلامی برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی کمک کننده است ، ادامه داد : درصورتی که تجمل گرا باشیم با چنین اقداماتی در واقع به اسراف دامن زده ایم و چنین اتفاقی متاثر از باور نداشتن به فرهنگ ، باورها و فهم صحیح از فرهنگ اسلامی است.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اقتصاد مقاومتی را نوعی جنگ اقتصادی دانست و گفت : چنین اقتصادی در حقیقت پایداری و مقاومت در برابر فشارهای اقتصادی دشمنان تحت عنوان مقاومت فعال می توان نام برد.
حجت الاسلام تقوی افزود : هم اینک دشمن اقتصاد کشور را نشانه گرفته است و برهمین اساس رهبری فرزانه نیز با هوشمندی اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده اند و باید همه مسئولان و دست اندرکاران ذیربط برای عملیاتی کردن این شعار در سال جاری بکوشند.
وی ائمه جمعه را به عنوان لشگر فرهنگی خواند و تاکید کرد که نباید کشور براساس اقتصاد تک قطبی یعنی صادرات نفت مدیریت شود و درآمدهای ارزی این محصول باید در بخش تولیدی در کشور سرمایه گذاری و هزینه شود.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور برلزوم فرهنگ سازی با هدف ترویج مصرف کالاهای داخلی ، تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی به شیوه های مختلف و همکاری رسانه های دراین حوزه را راهی مناسب برای عملیاتی شدن شعار سال رهبری فرزانه در نظام اسلامی معرفی کرد.
این همایش یک روزه در راستای تحقق شعار' اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل ' امسال مقام معظم رهبری در جامعه در مصلی نمازجمعه رامسر برگزار شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار