رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 20 هزار تن کیوی در آستانه فاسد شدن در استان را تکذیب می‌کنم.
کد خبر: ۲۲۹۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱ 14 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، در روزهای اخیر از سوی اتحادیه سردخانه‌داران اعلام شده که 20 هزار تن کیوی در سردخانه‌های استان در آستانه فاسد شدن است که برای آگاهی از صحت این موضوع به سراغ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان رفتیم.

دلاور حیدرپور آمار 20 هزار تن کیوی در سردخانه‌های مازندران را تکذیب و اظهار کرد: 10 هزار تن کیوی در سردخانه‌های مازندران موجود است که برای ورود آن به بازار منعی وجود ندارد و می‌توان بخشی را هم صادر کرد.

وی، فاسد شدن 20 هزار تن کیوی در سردخانه‌ها را شایعه‌ اعلام کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: سالانه در مازندران 180 هزار تن کیوی تولید می‌شود که امسال 94 درصد آن روانه بازار شده است.

حیدرپور خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت این محصول در بازار هر کیلوگرم یک‌هزار و 500 تومان است اما انتظار باغداران و سردخانه‌داران بر این است این محصول درب سردخانه 2 هزار و 500 تومان خریداری شود.

وی اضافه کرد: آمادگی داریم برای نگهداری این محصول سرمایه در گردش در اختیار سردخانه‌داران قرار دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: کاهش قیمت کیوی در بازار و به صرفه اقتصادی نبودن صادرات آن سبب شد صادرات این محصول به روسیه انجام نشود.

حیدرپور ادامه داد: مازندران در سال 93، 2 هزار و 400 تن و در سال گذشته 2 هزار و 150 تن کیوی به دیگر کشورها صادرات داشته است.

وی اظهار کرد: به باغداران توصیه می‌شود برای احداث هر نوع باغی با کارشناسان بخش کشاورزی مشورت کنند تا بازار با انبوه عرضه و فروش دچار مشکل نشود.

قائم مقام خانه کشاورز کشور، درباره فاسد شدن 20 هزار تن کیوی در مازندران اظهار کرد: آمار ارایه شده توسط سازمان جهاد کشاورزی مازندران صحیح است و فاسد شدن این محصول شایعه‌ای بیش نیست در حالی‌که زمان نگهداری این محصول در سردخانه‌ها 6 ماه است و تا پایان اردیبهشت‌ماه مهلت نگهداری این محصول است.

عنایت بیابانی با بیان اینکه کیوی از جمله محصولاتی است که می‌توان تا 12 ماه آن را در سردخانه نگهداری کرد، ادامه داد: تنها راهی که برای باقیمانده کیوی می‌توان انجام داد این است که سازمان تعاون روستایی و دولت 3 هزار تن از این محصول را خریداری و به سرعت این محصول برای فروش در شهرستان‌ها توزیع شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار