مدیر هماهنگی پسماند فرمانداری تنکا
مدیر هماهنگی پسماند فرمانداری تنکابن با اشاره به اینکه با وضع موجود سایت زباله «پرده‌سر» دیگر قادر به پذیرش زباله نیست، گفت: ورود هرگونه زباله به این سایت از ابتدای مهر 95 ممنوع می‌شود.
کد خبر: ۲۲۸۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱ 11 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، علیرضا فلاحتکار گفت: با توجه به برگزاری نشست با شهرداران و بخشداران شهرستان‌های تنکابن، رامسر و عباس‌آباد و تلاش برای ایجاد اجماعی در مقوله حل بحران‌های ناشی از پسماندها، مقرر شد تا برای این سه شهرستان مدیریت متمرکز پسماند با عنوان سازمان تاسیس شود.

وی اظهار کرد: در همین راستا مقرر شد در ادامه برنامه‌های فرهنگی وارد مدارس شویم و علاوه بر آن با هماهنگی شهرداری‌ها و بخشدارهای شهرستان، به‌زودی و با اعلام آمادگی همه‌جانبه این مسؤولان طرح مدیریت پسماند در حیاط منازلی که دارای حداقل فضا به متراژ 25 متر باشد را اجرایی کنیم.

دبیر کارگروه توسعه پایدار و مدیر هماهنگی پسماند فرمانداری تنکابن با اشاره به اهمیت خاک مرغوب استان‌های شمالی که برای احیای آن به میزان یک میلی‌متر باید یک میلیون سال زمان صرف شود، تأکید کرد: منطقه شمال به‌ویژه غرب مازندران در تولید گل و گیاه از جمله مهم‌ترین مناطق کشور هستند و در این حوزه سالیانه مقدار قابل توجهی از خاک مرغوب با گل و گیاه تولیدی به سایر نقاط می‌رود.

وی افزود: در اجرای این طرح از ابتدا شهرداران، دهیاران و اعضای شوراها در حیاط خانه‌های خود اقدام به دفن اصولی پسماندهای «تَر» برای تولید خاک می‌کنند تا سایر مردم نیز با تجربه عینی آن تمایل به همکاری در اجرای این طرح کارآمد شوند.

فلاحتکار ادامه داد: با توجه به وضعیت نامناسبی که در سایت «پرده‌سر» در بحث شیرابه‌ها داریم اگر این کار اجرایی نشود و حجم زباله‌های تولیدی در شهرستان کاهش نیابد این سایت با شرایط کنونی دیگر پذیرای زباله‌های تولید مردم منطقه نیست چه رسد به زباله‌های گردشگران که در فصول تعطیلی جمعیت منطقه را تا حدود 10 برابر بیشتر می‌کنند.

وی اظهار کرد: ورود هرگونه زباله به سایت پرده‌سر از ابتدای مهر 95 ممنوع می‌شود.

عضو شورای شهر و مدیر هماهنگی پسماند فرمانداری تنکابن گفت: برای حساس شدن این مساله به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اعلام کردیم اگر این اقدامات یعنی تفکیک زباله از مبداء و طرح مدیریت پسماندهای «تَر» اجرایی نشود از ابتدای مهر 95 از ورود هرگونه زباله به این سایت جلوگیری می‌شود زیرا این سایت با وضع موجود دیگر قادر به پذیرش زباله برای دفن یا دپو نیست و اگر این روال ادامه یابد منطقه با مخاطرات عدیده‌ای مواجه می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار