میثم قنبری گراپلینگ کار قائمشهری عضو تیم ملی گفت که به کم تر از مدال طلا در مسابقات جهانی کشتی گراپلینگ در بلاروس رضایت نمی دهد.
کد خبر: ۲۲۸۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵ 11 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، گراپلینگ ترکیبی از کشتی آزاد ، فرنگی ،جودو و جوجیتسو است و تمامی فنون پرتابی ،مهارت های خاک از جمله فن تسلیمی و بی هوشی در آن کاربرد دارد. 

این رشته ورزشی ،کشتی تسلیمی است که در زمان باستان بین اقوام مختلف رایج بوده و در دهه های پیش نیز فدراسیون جهانی کشتی این رشته ترکیبی را احیا و احصا کرد.
کشتی گراپلینگ رشته ای است که سال پیش به عنوان یک رشته رسمی در فدراسیون کشتی ایران به رسمیت شناخته شد .
تاکنون 15 دوره مسابقات جهانی برای این رشته برگزار شد ولی جمهوری اسلامی ایران امسال دومین سالی است که در این مسابقات شرکت می کند.
قنبری که در وزن 100+ کیلوگرم کشتی می گیرد ، پس از بازگشت از اردوی آمادگی 10 روزه تیم ملی در تهران روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : امسال برای کسب مدال طلا به میدان جهانی می روم و با توجه به تمریناتی که داشتم و اردوی اخیر تهران آمادگی بالایی برای این موفقیت کسب کردم .
وی با اشاره به برگزاری مسابقات جهانی گراپلینگ در ماه مهر امسال در بلاروس ، افزود : امسال به عنوان کاپیتان تیم ملی کشتی گراپلینگ در مسابقات شرکت خواهم کرد.
قنبری گفت : تیم های برتر جهان در مسابقات جهانی شرکت خواهند کرد که در میان تنها کشتی گیران روسیه و آمریکا از حریفان اصلی ما به شمار می آیند.
وی افزود : سطح این دوره از رقابت ها بسیار بالا خواهد بود چرا که بیشتر شرکت کنندگان با آمادگی بالایی در این رقابت ها حضور می یابند .
این کشتی گیر قائمشهری که سال گذشته در کشور ترکیه موفق به کسب مقام سوم شد ، گفت که برای اعزام به مسابقات بلاروس تاکنون بخوبی محک زده شد و به همراه بقیه کشتی گیران در حال حاضر تمرینات سختی را پشت سر می گذارند و از آمادگی و توانمندی بالایی برخور هستند.
قنبری افزود : نخستین مرحله اردوی آماده سازی برای مسابقات جهانی را ششم تا 16 اردیبهشت در خانه کشتی تهران پشت سر گذاشتیم و چندین مرحله اردوی آمادگی دیگر هم تا پیش از اعزام به بلاروس برنامه ریزی شده است .
وی با ابراز رضایت از تمرین هایی که در مرحله نخست داشت ، گفت : ملی پوشان از نظر آمادگی جسمانی در سطح بسیار بالایی قرار دارند و از لحاظ فنی زیر نظر مربی تیم امیر عباس انوری در حال آموزش هستند که روی نقاط ضعف آنها کار می شود.
قنبری افزود : به طور کلی وضعیت کشتی گراپلینگ ایران نسبت به سال گذشته بهتر شده است ، بویژه این که این رشته ورزشی در حال شناخته شدن در کشور است .
میثم قنبری یکی از هشت گراپلینگ کار قائمشهری است که در اردوی 10 روزه این تیم در تهران حضور داشت .
مهدی عابدی ، پویا رضایی ، امیر هادی نژاد ، ولی الله فهیمی ، دانیال یوسفی ، آرمان عطایی و محمد جعفر انصاری دیگر گراپلینگ کارهای قائمشهری حاضر در این اردو بودند .
محمدرضا خیرالله زاده یک گراپلینگ کار دیگر از مازندران هم در اردوی تیم ملی در تهران حضور داشت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار