فرماندار نکا
فرماندار نکا گفت:دولت به دنبال واگذار امور به سازمان های مردم نهاد است.
کد خبر: ۲۲۷۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶ 10 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، جعفر احمدی در جلسه شوراهای مردم نهاد نکا، اظهار کرد: دولت به تنهایی نمی‌تواند تمامی نیازهای جامعه را برطرف کند و به همین دلیل وظایف دولت و سازمان‌های غیردولتی تقسیم‌بندی‌هایی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در جوامع اسلامی و ایران سازمان‌های مردم‌نهاد و نهادهای غیردولتی در بسیاری از زمینه‌ها فعال بودند، تصریح کرد: بسیاری از نهضت‌ها و انقلاب‌ها اگر به پیروزی رسید، به دلیل ساماندهی سازمان‌های غیردولتی بوده است.

فرماندار نکا خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران که یکی از حوادث بسیار مهم در دهه‌ها و دو قرن اخیر در منطقه است، در سایه سازمان‌ها و تشکل‌های غیردولتی آن زمان به پیروزی رسید.

احمدی با اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی کشور در کنار فعالیت‌ گروه‌های مردمی است و دولت نمی‌تواند تمامی وظایف به تنهایی انجام دهد،افزود:سیاست دولت تدبیر و امید بر این است که در همه امور وظایف را به مردم، انجمن‌ها و تشکل‌ها واگذار کنیم.

فرماندار نکا با بیان اینکه این دولت تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد را نه تنها تهدید نمی‌بیند بلکه به عنوان فرصت می‌داند، خاطرنشان کرد: برای داشتن جامعه قدرتمند نیز، نیازمند به مشارکت مردم هستیم و هر چه بتوانیم مشارکت مردم را در زمینه‌های مختلف آسان کنیم جامعه نیز توانمندتر و قدرتمندتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات نیازمند سازمان‌های غیردولتی و مردم نهاد هستیم، گفت: امروز در مسائل زیست محیطی مشکل داریم و برای رفع آن نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق هستیم.

احمدی تصریح کرد: امروز در زمینه تأمین آب، در بخش‌های آشامیدن، صنعت و کشاورزی نیز با مشکل روبه‌رو هستیم و بار دیگر تشکل‌های مردم نهاد می‌توانند کمک‌کار دولت باشند.

فرماندار نکا در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به حوزه سلامت اظهار کرد: در زمینه سلامت مردم و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی به سمن‌ها نیاز داریم که حضوری فعال پیدا کنند تا بتوانیم این مشکلات را حل کنیم.

وی با بیان اینکه البته سازمان‌های مردم نهاد، باید دولت‌یار باشند، همین سازمان‌ها هستند که می‌توانند در انتخابات حضور مردم را گسترده کنند،اظهار کرد: اگر دولت نیز حمایت نکند، سازمان‌ها در بسیاری از امور مشکل دارند بنابراین دولت باید با این سازمان‌ها در تعامل باشد.

فرماندار با تاکید بر اینکه این دولت معتقد است که هر کاری را که بتوانیم به مردم واگذار کنیم، به نفع جامعه است، حتی امروز برای حفظ میراث فرهنگی اگر مردم بخواهند عمل کنند، میراث فرهنگی خفظ می‌ماند،افزود: این نهادها مشکلاتی را مانند فرایند دریافت مجوز، عدم آشنایی افراد جامعه، گسترش و نبود حمایت‌های مالی دارند، هرچند از لحاظ اداری مستقل از چارچوب دولت هستند اما بدون شک آنها در فرآیند توسعه به عنوان همکار و شریک دولت محسوب می‌شوند.

احمدی تصریح کرد: ادارات و نهادهای شهرستان نیز باید با این سازمان‌های مردم نهاد همراهی کنند تا به اهداف اصلی خود برسند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار