به نظر نمیرسد انجام رایگان کار برای شهروندان دلیل خوبی برای این دو شغلی بودن و اینکه مایل نباشیم با کنار کشیدن خود اجازه بدهیم فرد دیگری در راس هرم تاکسیرانی مرکز مازندران قرار گیرد، باشد.
کد خبر: ۲۲۷۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸ 09 May 2016
به گزارش تابناک مازندران، یکی از کمبودهای موجود در قطب گردشگری کشور ساری کاستی‎های مربوط به حمل ونقل عمومی از جمله خدمات مربوط به تاکسی‎رانی است که عمده مشکلات آن به  شرکت تعاونی تاکسیرانی باز می‎گردد، جائی که مدیرعامل شرکت تعاونی مسئول بازرسی سازمان نظارت بر تاکسیرانی نیز هست! حال چطور می‎شود مدیر یک شرکت تعاونی توسط خودش مورد بازرسی قرار گیرد.
هرچند کار رایگان برای شهروندان دلیل خوبی برای این دو شغلی بودن و اینکه مایل نباشیم با کنار کشیدن خود اجازه بدهیم فرد دیگری در راس هرم تاکسیرانی مرکز مازندران قرار گیرد، نیست.
نبود برنامه‎ریزی کوتاه‎مدت، میان مدت و بلند مدت در این شرکت تعاونی با هدف بهبود حمل ونقل درون شهری در شهری مهم مانند ساری از مهمترین دلایل وضعیت نابسامان و مشکلات عدیده نزدیک به 4 هزار راننده تاکسی در شهر بیش از 300 هزار نفری به عنوان مرکز استان 3میلیون نفری مازندران است.
منتقدان معتقدند نبود برنامه ترافیکی و حمل و نقل، فقدان برنامه کارگاهی برای بهبود اوضاع، منعقد نشدن قراردادهای داخلی برای ارائه خدمات به تاکسیرانان، ممنوعیت نقد درون سازمان و برخورد با منتقدان از دیگر دلایل وضعیتی است که در نتیجه آن اغلب رانندگان این مجموعه را کارمندان و بازنشستگان ادارات مختلف از جمله شهرداری و فرمانداری و استانداری تشکیل می‎دهند و نه جوانان جویای کار.
وقتی هم قانون ممنوعیت استفاده از دوشغله‎ها وضع و ابلاغ شد صدور 2 نامه از استانداری کافی بود تا عملا اتفاقی در ترکیب رانندگان خوش نشین در تیم تاکسیرانی ساری نیفتد.
استفاده از ابزار برخورد و جریمه برای سرپوش گذاشتن بر کمبودهای موجود، نبود صندوق کارامد برای حمایت، درمان و تسهیلات ضروری در کنار جای خالی واحد اجتماعی برای رفع مشکلات اعضا شرایط را به گونه‎ای پیش برده است که به جای شخصیت‎بخشی و تقویت روحیه تعهد کاری در رانندگان این مجموعه، تنها به گشت خودرو تاکسیرانی حول میدان ساعت، مستقر کردن نگهبانان در ایستگاه های تاکسی شاید برای نظارت بر سوار شدن مردم و حضور تاکسی‎ها همچنین اضافه کردن 10 نیروی جدید در ماه‎های گذشته بسنده شده باشد.
نکته دیگری که منتقدان بر آن تاکید دارند استفاده از دو خودرو گشت در سطح شهر برای آنچه  که آنرا نظارت بر کار رانندگان می‎دانند، است که اگر تاکسی‎رانی از دوربین‎های نظارتی در ایستگاه های فوق استفاده کند قطعا هم درصد خطای انسانی کاهش می‎یابد و هم دقت در کار بیشتر می‎شود نه اینکه مردم مجبور باشند یک ساعت قبل از غروب و در ساعات پیک تردد در خیابان‎ها منتظر دلسوزی اندک رانندگان باقی مانده در خیابان باشند.
از سامانه هوشند پرداخت کرایه تاکسی هم همین بس که دستگاه‎های کهنه و اصطلاحا بلا استفاده در شهرداری و تاکسیرانی تهران ( با باطری‎های باد کرده و خراب) را با قیمت جزئیات قابل توجه به رانندگان فروخته‎اند.
واقعیت این است که مدیریت سنتی حاکم بر تاکسی‎رانی و تیم حمایتی این مدیریت در بین برخی رانندگان تاکسی همچنان اجازه تغییر به سمت مدیریت جدید را نمی‎دهد.
تاکسیرانی ساری با بیش از 600 خودرو فرسوده اغلب از نوع پیکان یکی از عناصر نازیبایی بصری شهری محسوب می‎شود که هنوز هم بعد از چندین مرحله ثبت‎نام اگرچه مقرر بود 300 خودرو تبدیل وضعیت شود اما به جز اندک انگشت شمار اتفاقی در نوسازی ناوگان حمل و نقل درونشهری ساری نیفتاد.
مساله دیگر هم رانندگان تاکسی‎هایی است که براساس قانون میبایست ساکن همان شهر باشند تا در قبال امتیاز عمومیِ دریافت کرده وقت خود را برای رفت وآمد بین شهری و احیانا مسافرکشی‎های غیرقانونی هدر ندهند، موضوعی که با بکارگیری رانندگانی از بابل، قائمشهر، سورک، جویبار و نکا دقیقا برعکس اجرا می‎شود و رانندگانی که از ساعت 18 به بعد غایب بزرگ خیابانهای ساری هستند.
تابناک مازندران آمادگی انتشار پاسخ مسئولان تاکسی‎رانی ساری را دارد.
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
هادی زمانیفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
بسیار جامع و شفاف اما مهمتر از هر چیز برای راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی هست که به هیچ عنوان در چند سال اخیر حتی یک راننده بیمه نشده است و بزرگترین دلخوشی این قشر زحمت کش میباشد که با نبودش امیدی به کار کردن نیست لطفا در این خصوص شفاف سازی شود ممنون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار