فرمانده نیروی دریایی
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه از علم فراگیر الکترومغناطیس در راستای مصونیت بخشی باید استفاده کرد، گفت: دکترین ما دفاعی است اما باید توان بازدارندگی و امکان تهاجم را هم داشته باشیم.
کد خبر: ۲۱۱۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲ 13 April 2016

به گزارش تابناک مازندران،امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در چهارمین کنفرانس ملی الکترومغناطیس مهندسی ایران در این شهرستان اظهار کرد: الکترومغناطیس علم بسیار فراگیر است و با علوم دیگر گستردگی زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه هر چه قدر دامنه الکترومغناطیس بیشتر باشد می‌توان در ابعاد مختلف جامعه استفاده کرد، افزود: بشر امروز زندگی خود را مدیون علم الکترومغناطیس است و در حوزه کاربردی و نظری بسیار مورد توجه است.

فرمانده نیروی دریای ارتش با بیان اینکه الکترومغناطیس در بحث ناوبری، زمین‌شناسی، کشاورزی، اقیانوس‌شناسی و... بسیار نقش وسیع و کاربردی دارد، بیان کرد: در جهان هر روز با صنایع جدید نظامی روبه‌رو هستیم.

وی با اشاره به اینکه دیده‌بانی، ردیابی و انواع بمب‌های الکترومغناطیس یکی از موارد نظامی بسیار مهم است، تصریح کرد: انفجار بمب الکترو مغناطیس ممکن است یک شهر را تا 200 سال عقب ببرد و این قدرت تخریبی آن است.

سیاری افزود: در حال حاضر نیروی دریایی کشورمان با عنوان نیروی دریایی منطقه مسئولیتش افزایش یافته است و امروز حضور این نیروی دریایی حدود 2.5 کیلومتر تا مدار 10 درجه افزایش یافته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه ماموریت نیروی دریایی جمهوری اسلامی توسعه یافت حضور فقط در خلیج فارس نیست، خاطر نشان کرد: امروز چهلمین ناو گروه در خلیج عدن حضور دارد و نیروی دریایی در حوزه حفاظت و امنیت کشتی‌های تجاری وظایفی را نیز بر عهده دارد.

 وی با بیان اینکه در رزمایش دریایی بزرگ ولایت 94 از خلیج عدن، تنگه سرخ و حتی دریای مالاکا شروع کردیم، گفت: ویژگی‌های حضور در آبهای دنیا که باید به آن توجه شود این است که نیروی دریایی ما باید روز به روز به توانمندی و فناوری خود اضافه کند و این از الزامات نیروی دریایی راهبردی است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی و خدای ناکرده جنگ دریایی حضور علم نقش‌آفرینی می‌کند، گفت: امروز بحث علم و دانش است و این نیاز امروز نیروی راهبردی است.

سیاری افزود: هر ناوشکن و زیردریایی باید در این زمینه آمادگی داشته باشد تا عکس‌العمل لازم را به موقع انجام دهد.

وی با بیان اینکه از علم فراگیر الکترومغناطیس در راستای مصونیت بخشی باید استفاده کرد، ادامه داد: دکترین ما دفاعی است اما باید توان بازدارندگی و امکان تهاجم را هم داشته باشیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه استفاده از امواج الکترومغناطیس مصونیت ایجاد می‌کند، یادآور شد: نیروی دریایی با علم الکترومغناطیس بیگانه نیست.

وی در پایان گفت: کنترل الکترومغناطیس در دریا می‌تواند موجب برتری در دریا شود و باید با بهره‌برداری از همایش‌ها به‌دنبال علم‌های نو باشیم و به توانمندی بازدارندگی خود بیفزاییم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار