معاون میراث فرهنگی مازندران
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از اهدای 180 شی تاریخی به میراث فرهنگی در بهشهر خبر داد.
کد خبر: ۲۱۱۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶ 13 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، مهدی ایزدی اظهار کرد: 180 قطعه آثار تاریخی شامل کاسه سفالی، انگشتر مفرغی، مجسمه حیوان‌گلی، موچین، کاشی طرح‌دار رنگی و غیره از سوی یک هنرمند و طبیعت‌گرد رستم‌کلایی به میراث فرهنگی استان واگذار شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این امر موجب فرهنگ‌سازی در نگهداری آثار تاریخی است از حمید عبدی هنرمند رستم‌کلایی قدردانی می‌شود.

حمید عبدی واگذارکننده این آثار تاریخی نیز در گفت‌و‌گوبا خبرنگار ایسنا اظهار کرد: آثار تاریخی اهدا شده از هزار تا 7 هزار سال قدمت دارند که در طی 15 سال جمع‌آوری شده است.

وی در باره چگونگی جمع آوری این اشیا خاطرنشان کرد: این اشیا را از دل طبیعت و بقایای حفاری به دست آورده‌ام که بیشتر آنها از قبرهای‌ گبری حاصل شده است.

این هنرمند گفت: در ابتدا به دنبال تشکیل موزه‌ای در رستم‌کلا بودم اما به دلیل هزینه بالای ایجاد موزه این آثار به اداره میراث فرهنگی اهدا شد.

عبدی افزود: تا زمانی که دولت و مسئولان نسبت به طرح ایجاد موزه در شهرهای تاریخی استان فعالیتی نکنند حفاران هرروز ضربه‌های سختی به فرهنگ و تاریخ این سرزمین می‌زنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار