مدیر کل استاندارد مازندران گفت: دو نفر از جاعلان گواهی استاندارد آسانسور در شهرستان های ساری و بابلسر شناسایی و به محاکم قضایی معرفی شدند.
کد خبر: ۱۹۰۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱ 01 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، مسعود جوادی افزود: به دنبال گزارش ها و اعتراض های مردمی در خصوص بی کیفیتی آسانسور های نصب شده و همچنین خرابی هایی به وجود آمده، علت ماجرا و اصالت گواهی نامه های استاندارد صادره مورد بررسی قرار گرفت.


وی با بیان اینکه بررسی ها نشان داد که گواهی نامه های آسانسور فاقد اعتبار و جعلی است ، ادامه داد: همسو با این گزارش دو نفر از جاعلان گواهی استاندارد در شهرستان های ساری و بابلسر ، شناسایی و به محاکم قضایی معرفی شدند.


مدیر کل استاندارد استان مازندران خاطر نشان کرد: آسانسور مشمول رعایت استاندارد اجباری است و این موضوع به تمامی شهرداری های استان برای صدور پروانه پایان کار ساختمان ها ابلاغ شده است. 


وی اظهارداشت: براساس این ابلاغیه ،شهرداری ها از صدور پروانه پایان کار برای ساختمان های دارای آسانسور بدون اخذ تاییدیه ایمنی وگواهی استاندارد، خودداری کنند. 


جوادی تاکید کرد: با توجه به اهمیت ایمنی آسانسورها و ارتقای کیفیت آنها، کارفرمایان و متقاضیان نصب آسانسور هنگام امضای قرارداد با شرکت های نصاب، باید از دارابودن پروانه واحد طراحی و مونتاژ آسانسور شرکت مذکور اطمینان حاصل کرده و صدور گواهی بازرسی استاندارد برای آسانسور را در قرارداد قید کنند.


جوادی گفت: مطابق الزامات استاندارد ملی و دستورالعمل های سازمان ملی استاندارد، گواهی ایمنی صادره شده توسط شرکت های بازرسی تایید صلاحیت استاندارد یک سال اعتبار دارد و آسانسورهای در حال بهره برداری، باید تحت سرویس و نگهداری مستمر قرار بگیرند.


وی اظهار داشت: 733 گواهینامه بازرسی و تاییدیه ایمنی آسانسور در11ماهه سالجاری در استان صادر شد

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار