برگزیدگان هشتمین جشنواره شعر "اشک انار" در ساری معرفی و تجلیل شدند.
کد خبر: ۱۷۷۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸ 07 February 2016

با گزارش تابناک مازندران، مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره شعر دفاع مقاومت و حماسه "اشك انار" یادبود شهدای بسیج جامعه پزشكی استان امروز یكشنبه 18 بهمن ماه در سالن سپاه كربلای مازندران برگزار شد.

سید محمد صادقی سنگدهی مدیر ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران و دبیر هشتمین جشنواره اشک انار در این مراسم با اشاره به اینکه 1300 اثر به دبیرخانه جشنواره اشک انار در ساری ارسال شده بود، اظهار کرد: 300 اثر ارسالی مربوط به شاعران خارج استان بود که به دلیل استانی بودن جشنواره از داوری خارج شد.

وی تصریح کرد: در بخش داوری آثار نیز، هزاراثر متعلق به300 شاعر مازندرانی در بخش‌های دفاع مقدس، شعر عاشورایی، شهدای هسته‌ای و ترور، جنگ نرم، ولایت مداری و حجاب، بخش مقاومت ملل، كودك، نوجوان و بومی طبری مورد داوری قرار گرفته که 30 اثر برتر شایسته تقدیر معرفی شدند.

وی یادآور شد: در بخش دفاع مقدس علیرضا دهرویه از قائم‌شهر، محمد مهدی حبیبی كرمانی از بابل، كمال رستمعلی از قائم‌شهر، ایلیا تنكابنی از ساری، مهدی احمدی اتویی از قائم‌شهر، سیده آرمینه كاظمی سنگدهی از ساری، فرحناز حمزه از آمل، مهدیه خلعتبری از تنكابن، فاطمه حیدری از ساری و مجتبی یاوری راد از فریدونكنار تجلیل شدند.

این مسئول عنوان کرد: در بخش شعر عاشورایی محمد جواد مهدوی از ساری، میثم رنجبر از بابل و فاطمه ابراهیمی از بهشهر مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی افزود: در بخش شهدای هسته‌ای و ترور، جنگ نرم، ولایت مداری و حجاب علیرضا حكمتی از نور، سیده سمیه علوی اندراجمی در ساری، سیده زهرا سید خندان از ساری و مهرانه شاه منصوریان از رامسر تجلیل شدند.

صادقی با اعلام اینکه در بخش مقاومت ملل احسان مهدیان از ساری، بهروز رستگار ساروكلایی از قائم‌شهر و مهری ذبیحی اترگله از ساری تقدیر شدند، عنوان کرد: در بخش كودك حسین خلیل از نكا، مریم صادقی منش از نكا، دادیار حامدی از ساری و معصومه لمسو از بهشهر مورد تجلیل قرار گرفتندهمچنیندر بخش نوجوان شاعر نوجوان سینا نجفی از قائم‌شهر، فائزه رسكتی از قائم‌شهر و سمیه سپهدار از ساری تجلیل شدند.

وی عنوان کرد: در بخش بومی طبری صغری نیك كار تنكابنی از ساری، رحمت الله حسن پور از زیراب و جابر خانلری از شیرگاه تقدیر شدند.

مدیر ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران یادآور شد: داوران این جشنواره نیز علیرضا قزوه گرمساری، هادی سعیدی كیاسری، وحید دانا وسطی كلایی و شعبان كرمدخت بهنمیری بودند و 104 شعر برتر نیز در قالب كتابی با نام اشك انار توسط اداره كل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس به چاپ رسید.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار