سخنان متفاوت مجری سابق صدا وسیما:
زمانی انقلاب پیروز شده است که پرچم جمهوری اسلامی را در نیویورک بزنیم و پرچم امریکا را پائین بکشیم/ اوباما می‎گوید:"امروز سخنرانی فلان آیت‎الله است، بنشینیم ببینیم چه چیزی امروز عاید ما می‎شود! "
کد خبر: ۱۶۴۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱ 16 January 2016
به گزارش تابناک مازندران، وحید یامین‎پور مجری سابق و جنجالی برنامه دیروز، امروز، فردا در ماه‎های پس از انتخابات 88، طی روزهای گذشته در نشست با جمعی از اهالی میاندورود گفت:
"این دغدغه در بیان بسیاری از بزرگان آمده است و روایات مشهوری وجود دارد کسی که آگاه به شرایط زمان خود باشد در گیرودار فتنه‎ها گرفتار نخواهد شد. در فتنه های سیاسی و فرهنگی می‎داند کجا ایستاده است، باید به چه قبله ای بیاستد و باید پشت به چه قبله ای نماز بخواند. به تعبیری حق را از باطل تشخیص می‎دهد، اولین و مهمترین ویژگی یک بسیجی انقلابی این است که قبله خود را بشناسد وگرنه در لشکر عمرسعد هم کسانی بودند که نمازشب می‎خواندند.
مبادا تاریخ کربلا وسیره اهل بیت را اشتباهی به بچه هایمان یاد دهیم، یاد ندهیم که کافران آمدند و امامان را کشتند، این درست نیست، به بچه‎ها بگوئید آنهایی اهل بیت (ع) را سر بریدند و آنهایی که به خانه اهل بیت حمله کردند امام جماعت، نمازخوان و اهل روزه و نماز مستحب بودند تا به اشتباه نیفتند. تا دشواری دینداری را بیاموزند و دائم به خودمان تذکر دهیم که نیاز به ادراک حبهه حق و باطل داریم و همیشه جبهه حق و باطل وجود دارد.
اینطور نیست که یک زمانی فقط حق باشد و باطل نباشد، برای هر پیامبری دشمنی وجود دارد و خداوند این کار را برای ظهور و اعتلای دین انجام میدهد تا اصل ایمان و خلوص دین را آزمایش کند.
ما هم با انقلاب اسلامی همین کار را کردیم، یعنی یک اشتباهی کردیم انقلاب کردیم، "الف" که گفتی تا "ی" را باید ادامه بدهی، یا نمی‎گفتیم در حکومت طاغوت و ذیل ولایت طاغوت می‎ماندیم اما حالا که این کار را کردیم و حکومت طاغوت را نابود کردیم تا "ی" باید برویم، اینطور نیست که فقط انقلاب کنیم.
22 بهمن 57 پیروزی انقلاب اسلامی نیست، آغاز انقلاب اسلامی است، پیروزی انقلاب اسلامی زمانی است که آرمان‎ها و اهداف انقلاب اسلامی محقق شود، زمانی تمدن اسلامی محقق شود که پرچم جمهوری اسلامی را در نیویورک بزنیم و پرچم امریکا را پائین بکشیم، ما اصلا فرصتی برای خوابیدن و خستگی و گفتن اینکه وقت تمام شد یا جشن گرفتن  و مانند این کارها نداریم.
در بیانات حضرت امام راحل هم اگر بینید آمده است که " جنگ، جنگ تا رفع فتنه از عالم" ما شریک غم همه مظلومان جهانیم  حضرت امام خیلی روی امت خود حساب کرد بود و حضرت آقا نیز خیلی حساب می‎کنند که می‎گویند" ما به سمت تمدن اسلامی در حال حرکت هستیم".
این  20 میلیون شیعه نیجریه ای که قبل از انقلاب حتی یک نفر شیعه هم وجود نداشت حاصل صدور انقلاب است، آنها در افریقا حتی 22 بهمن هم دارند. امام (ره) وقتی از سرنوشت کمونیزم گفت خیلی ها خندیدند، راجع به امریکا هم گفتند، حضرت آقا نیزراجع به اسرائیل هم گفتند که 25 سال آینده اسرائیلی وجود نخواهد داشت، ما صبرمان زیاد است.
واقعیات حزب‏الله لبنان، بحرین، عربستان وافریقا یعنی انقلاب ما صادر شده است یعنی بخشی از اهداف انقلاب محقق شد.
ما همیشه در مرحله حساس کنونی هستیم و اولین وظیفه یک جوان حزب‎الهی  مومن شناخت موقعیت تاریخی خود و شناخت جبهه حق و جبهه باطل است اگر این اتفاق درست بیفتد تمام اعمال او عبادت است، ظرف بشوید عبادت است، مقاله بنویسد عبادت است بجنگد یا کار کند هم عبادت است و اگر نشناسد، مقدس نمازشب‎خوان هم که باشد نجس العین است و به جبهه باطل می‏رود، کاری می‎کند که طاغوت در مقابل حق سربلند شود.
دیده‎اید که بعضی‎ها خیلی مقدس هستند اما وقتی حرف می‎زنند مما سرافکنده می‎شود، انقلاب سرافکنده می‎شود، طاغوت سربلند می‎شود، حرف که می‎زند مومنان جبهه حق ناراحت می‎شوند، دهان‎ها دهان‎های طاغوت و شیطان شده است، لباس مومنین تنش است، چهل سال با امام بوده است، یار امام بوده است، به قول حضرت آقا مروج افکار حضرت امام بوده، دهان باز میکند امریکا خوشحال میشود، اوباما می‎گوید:"امروز سخنرانی فلان آیت‎الله است، بنشینیم ببینیم چه چیزی امروز عاید ما می‎شود"، آنها عایدی دارند اما دهان که باز می‎کند ما می‎گوئیم امروز دیگر می‎خواهد به ما چه بگوید؟ امروز علیه انقلاب و ولایت چه می‎خواهد بگوید؟ اصلا به لباس نیست، به موقعیت است.
در سال 1357 دنیا بین بلوک شرق و غرب تقسیم شد، بخشی از دنیا به سمت مسکو و بخشی به سمت واشنگتون نماز می‎خواندند. دیواری بین شرق و غرب بود، دهکده جهانی 2 کدخدا داشت، این وضعیت دنیا بود بود. 70 سال دوران جنگ سر داشتیم. بخصوص بعد از جنگ جهانی دوم شوروی و آمریکا 2 ابرقدرتی بودند و بقیه کشورها باید تحت‏الحمایه یکی از این دو کشور باشند وگرنه حق حیات سیاسی نداشتند و از بین می رفتند، در چنین شرایطی یک انقلابی به پیروزی میرسد که شعار آن نه شرقی نه غربی است. خیلی عجیب است!
امام با قاطیت گفت که هیچ کدام از ابر قدرت هیچ غلطی نمی‏توانند بکنند البته آن زمان شعار "امریکا هیچ غلطی نمی‎تواند بکند" بیشتر شنیده شد  چون غلط‎های امریکا بیشتر بود. چون شاه وابسته به امریکا بود و در واقع امریکا در ایران بیشتر نفوذ کرده بود.
امام خطر امریکا را بیشتر دانست تا انجا که در سخنرانی فرمود "بعضی ها مرگ بر شوروی را بلند می‎گویند تا مرگ بر امریکا شنیده نشود" این موضوع بسیار نکته جالبی است بعضی ها شعار دادنشان هم باطل است.
بنی‏صدر کسی بود که هیچ ادراکی از انقلاب نداشت، او خودش فرار کرد ولی ما بنی صدرهای زیادی هم اکنون در نظام داریم، هر کسی که عمق انقلاب اسلامی و ایده امام راحل (ره) را درک نکرد یک بنی صدر است. کاری به جاسوس بودن یک فرد ندارم، در مورد ذهنیت و اندیشه افراد حرف می‎زنم، کسی که به سمت یکی از این دو قبله نماز بخواند هیچ نسبتی با انقلاب اسلامی ندارد، البته یکی از این دو قدرت از بین رفت و آنهایی که به سمت مسکو نماز می‎خواندن تغییر قبله دادند به سمت واشنگتون و امام به آنها می‎گفت: کمونیست‎ها و مارکسیست‎های امریکایی.
17هزار نفر نفر از شهدای ما را همین کسانی کشتند که عمق انقلاب را درک نکردند و به سمت یکی از این دو ابرقدرت نماز خواندند، این شهدا که نیمی از آنها زن و بچه بودند را امریکایی‏ها نکشتند بلکه همین ایرانی‎های خودمان کشتند.
آیا بنی‎صدرها از بین رفتند؟ واقعیت این است که نرفته اند، سلسله آنها ادامه دارد، سلسله غرب‎زدگان و شرق‎زدگان ادامه دارد، اما چون شرق از بین رفته است ما عموما مبتلا به غرب هستیم.
امام خامنه‎ای فرمود به ظرفیت‎های داخلی نظام برگردید از مذاکرات چیزی نصیبتان نمی‎شود، اما آنها به طرف غرب نگاه می‎کنند و حرف می‎زنند، معتقدند که کلید حل مسئله در سیاست خارجی است و کلید حل مسائل در تنش‎زدایی است. اما تنش زدایی و دست دادن با چه کسی؟ امید رفاقت با چه کسی؟
جامعه ایرانی یکی پس از دیگری فتنه‎ها را پشت سر می‎گذارد، آدم‎های مختلف را می‎بیند، و به درک سیاسی آن افزوده می‎شود، ما حزب الهی‎ها اگر خود را می‎کشتیم تا اثبات کنیم که آمریکا بدعهد است، بالاخره عده‎ای باور نمی‎کردند ولی گذاشتیم تا آمریکا خودش بدعهدی خود را نشان دهد، حضرت آقا فرمود تا ابد مذاکره کنید من که از اول گفتم که مذاکره خوش بین نیستم.
با چنین شرایطی عزت و اقتدار برنمی‎گردد اما آنها معتقد بودند که امکان‏پذیر است، یعنی ما الان خیلی عزیز هستیم! امریکا طرحی تصویب کرد که از 38 کشور جهان که بدون ویزا می‏توانند به آمریکا بروند اگر پایشان را به ایران بگذارند دیگر به آمریکا راه نخواهند یافت‏، یعنی جدای از وارد نشدن سرمایه‎گذاران به کشور حتی تیم‎های فوتبال هم دیگر با ما بازی نمی‏کنند، همین یک اتفاق برای جمهوری اسلامی ایران کافی است تا مجلس دولت را استیضاح کند.
اگر مجلس کفایت داشته باشد باید با همین یک دلیل دولت را استیضاح کند. صدای سازمان میراث فرهنگی از این مساله درنیامد اینها فکر می‎کنند و می‎گفتند اگر تنش‎زدایی کنیم چه درآمدهایی را به دست خواهیم آورد و چهره ما در جهان اصلاح خواهد شد، ما فقط با امریکا هم‎خوابگی نکردیم! همه کار کردیم، دست دادیم عکس گرفتیم، قدم زدیم، مذاکره کردیم، با هم شام خوردیم پس چه کاری نکردیم؟ مگر معتقد نبودین که اگر با آمریکا رابطه برقرار کنیم در جهان عزتمند میشویم؟
این موضوع در ذهنیت بخشی از مردم ایران بود و می‌گفتند شما انقلابیون افرادی تند و خشن هستید و برای ما دردسر درست می‌کنید، تجربه برای سیاستمداران کافی نبود؟ دیگر چه کاری می‎توانستیم انجام دهیم که انجام ندادیم؟ آیا کار دیگر می‎توان انجام داد که شرعی باشد انجام بدید ببینیم شاید جواب داد!
ما انقلاب کردیم و گفتیم مرگ بر امریکا، مصر گفت ما طرفدار آمریکا هستیم و بلاخره جامعه مصر از فقر و هلاکت به ظلمت افتاد، حسنی مبارک منفور شد نه در علم رشد کرد نه اقتدار سیاسی پیدا کرد و در آخر نیز شاه مصر سرنگون شد.
ما گفتیم مرگ بر آمریکا و جز چند کشوری شدیم که معادلات جهانی را بدون حضور او نمی‎شود حل کرد. آیا اینها را از طریق تنش‎زدایی یا قدم زدن با مستکبرین به دست آردیم؟ این همه کارشناسان گفتند که آمریکا مذاکره را برای خود مذاکره میخواهد نه برای نتایج آن.
شبکه العربی و بی بی سی کارش نشان دادن عکسهای یادگاری ظریف و کری بود، ما فکر می‎کریدیم این موضوع افتخار ماست، همین نشان دادن خنده این دو نفر کافی است که برای جبهه مقاومت تا سلاح خود را زمین بگذارد،
آنها می‎گویند: اگر پشتوانمان این حضور جمهوری اسلامی است که واویلا، آمریکا هم به دنبال دلسرد کردن جبهه مقاومت است، یک عکس به راحتی می‎تواند کار خود را انجام دهد، کری مدام با ظریف در تماس است، تا حدی که ظریف می‎گفت از تماس های مکرر کری چکار کنم؟!
مبدا فتنه آقای هاشمی است  و مبدا تحریم روحانی است. وقتی هاشمی پشت ولایت و نظام را خالی کرد تا ایران از پای درآید وقتی هاشمی از پای در آمده بقیه نیز به راحتی از پای در می‎آیند.
ما یک جریان داریم که از اول انقلاب بوده و هیچوقت نابود نشد، جریانی که در صدر است تا جبهه حق را به جبهه باطل آمیخته کند، افراد باید مومن به انقلاب باشند ولی ایمان به انقلاب فقط کافی نیست،  باید دشمنان آمریکا هم باشیم.
ما از کسانی لطمه خوردیم که مومن به انقلاب بودند ولی دشمن آمریکا نبودند، مرحله اول کفر به طاغوت است مرحله دوم ایمان به خدا، کویت جیبوتی، سودان، بحرین از غرش معاون وزیر امور خارجه ایران شبها خواب نداشتند حال دولتی که قرار بود رابطه ما را با دنیا اصلاح کند وضعش این‎چنین است، چون در معادلات بین‎الملل حرف اول و آخر را قدرت و اقتصاد میزند نه لبخند! "

استفاده از خبر تنها با ذکر نام "تابناک مازندران" بلامانع است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار