علت بسیاری از تلفات در تصادفات موتورسواران، ناشی از ضربه به سر بوده است که در این راستا می‌توان با نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی، این تلفات را کاهش داد.
کد خبر: ۱۳۱۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۷ 19 November 2015
با همت سازمان حمل و نقل و پایانه‌های کهگیلویه و بویراحمد، فرمانداری چرام، شهرداری، راهنمایی و رانندگی و جمعیت هلال‌ احمر چرام، یادمان قربانیان سوانح رانندگی در این شهرستان برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،به نقل از فارس،ابراهیم فتاح‌پور در حاشیه این یادمان ضمن ابراز خرسندی از انتخاب شهرستان چرام به عنوان پایلوت برای امر فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن جامعه ایمن در استان، اظهار کرد: یکی از شاخص‌های جامعه ایمن، بحث فرهنگ ایمنی به خصوص در حوزه راهنمایی و رانندگی است.
فرماندار چرام با بیان اینکه اجرای این طرح می‌تواند در جهت کاهش آمار تلفات در حوادث رانندگی تاثیرگذار باشد، عنوان داشت: علت بسیاری از تلفات در تصادفات موتورسواران، ناشی از ضربه به سر بوده است که در این راستا می‌توان با نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی، این تلفات را کاهش داد.
وی با اشاره به آمار نگران‌کننده تلفات انسانی در تصادفات موتورسواران از آنان خواست برای حفظ جان خود دلسوزی کرده و با استفاده از کلاه ایمنی تردد داشته باشند.
این مسئول توزیع کلاه ایمنی را اقدامی مطلوب جهت همکاری موتورسواران با راهنمایی و رانندگی دانست و ابراز داشت: متاسفانه گاهی ما به وسیله همین موتورسیکلت‌ها، جوانانی را از دست می‌دهیم که می‌توانند در عرصه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برای نظام جمهوری اسلامی ایفای نقش کنند.
فتاح‌پور با تاکید بر رعایت نکات ایمنی در جهت شکل‌گیری جامعه ایمن، تصریح کرد: گاهی در مسیر جاده‌های بین شهری و درون‌شهری، مشاهده می‌شود که درصد زیادی از موتورسیکلت‌ها فاقد سیستم روشنایی هستند و این در حالی است که یکی از عوامل خطرساز برای موتورسواران در هنگام شب، نداشتن چراغ است.
در پایان این مراسم به موتوسواران حاضر در جلسه کلاه ایمنی به همراه پوستر آموزشی اهدا شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار