به مناسبت هفته پدافند غیرعامل، هم‌زمان با به‌ صدا درآمدن زنگ پدافند غیرعامل، مانور فرضی بحران آب با سناریوی از پیش تعیین‌شده در سیمرغ به اجرا درآمد.
کد خبر: ۱۱۹۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳ 28 October 2015

به گزارش تابناک مازندران  از شهرستان سیمرغ، بعدازظهر امروز در سومین روز از هفته پدافند غیرعامل، دو برنامه در این شهرستان با حضور مسئولان شهرستانی به اجرا درآمد که هرکدام، ضرورت اهمیت آگاهی از پدافند غیرعامل را در بین اقشار مختلف مردم، یادآوری می‌کند.

ابتدا با حضور فرج‌الله یدالله‌پور فرماندار سیمرغ زنگ پدافند غیرعامل در دبیرستان دخترانه شهابی به‌طور نمادین به صدا درآمد و این مسئول در جمع دانش‌آموزان از چرایی ضرورت پدافند غیرعامل که در چند سال گذشته به شکل نظام‌مند و سازمان‌دهی شده مورد تاکید قرار گرفته است، سخن گفت.

وی یکی از عمده اهداف پدافند غیرعامل را ایمن‌سازی و کاهش آسیب‌پذیری زیرساخت‌ها در شرایط تهدید دشمن عنوان و اظهار کرد: زیرساخت‌های ما در تمامی زمینه‌ها از جمله مدارس باید به‌گونه‌ای باشد که در شرایط بحرانی بتوان از آنها استفاده کرد، لذا از واحدهای آموزشی انتظار می‌رود که در راستای آموزش پدافند غیرعامل برای همه به‌ویژه دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها به شکل جدی پیگیری کنند.

یدالله‌پور با بیان اینکه پدافند غیرعامل اختصاص به قشر خاصی ندارد، افزود: باید تلاش کنیم تا بحث پدافند غیرعامل یک موضوع عمومی و فراگیر و اجتماعی شود و همه نسبت به این موضوع حساسیت پیدا کنند.

دومین برنامه‌ای که امروز به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در سیمرغ برگزار شد، اختصاص به مانور آب و فاضلاب روستایی در روستای ملاکلا بخش مرکزی داشت که با همکاری فرمانداری، بخشداری، جمعیت هلال‌احمر، اداره بهداشت و درمان و نیروی انتظامی این شهرستان به اجرا درآمد.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی سیمرغ در حاشیه مانور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، گفت: براساس سناریوی فرضی که برای مانور امروز تعریف شده است، شاهد انفجار و تخریب خط انتقال آب شرب روستای ملاکلا بودیم که بلافاصله نیروهای شرکت کننده برای رفع بحران وارد عمل شدند.

مصطفی زمانی بیان کرد: پس از اعلام موضوع توسط بخشدار، نیروهای اداره آب و فاضلاب روستایی مستقر و مشغول به رفع خرابی خط انتقال آب این روستا شدند.

وی ادامه داد: در هنگام تعمیر خط انتقال آب، با توجه به نیاز مردم به آب برای رفع امورات روزانه، تانکر آب شرب نیز در روستا مستقر شد.

عضو کمیته پدافند غیرعامل سیمرغ بیان کرد: سه اکیپ مجزا از اتفاقات نیز با امکانات و تجهیزات کامل به محل اعزام شده و به همراه نیروی مستقر در محل نسبت به تخلیه مخازن زمینی، هوایی و شست‌وشوی کامل شبکه آب‌رسانی در کمترین زمان ممکن اقدام کردند.

زمانی به حضور اکیپ آزمایشگاه سیار آب و فاضلاب روستایی در محل اشاره کرد و ادامه داد: این اکیپ پس از اعزام به محل و مستقر شدن، از آب شرب محل نمونه‌برداری کردند تا سلامت آن محرز شود.

وی گفت: با انجام آزمایشات، مشخص شد که آب شرب بدون کدورت و گل‌آلودگی بوده و کلر نیز در آب باقی نمانده است، لذا سلامت آن برای نوشیدن مانعی ندارد.در هفته پدافند غیرعامل، 6 مانور در مناطق مختلف سیمرغ و با موضوعات متنوع برگزار می‌شود که آمادگی نیروهای عضو کمیته پدافند غیرعامل، از این طریق مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار