مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مازندران گفت: مراکز نیکوکاری با سه شاخص مهم، مردم محوری، محله محوری و مسجد محوری ترکیب کاملی از یک تشکیلات محرومیت‌زدا در محلات است و بر همین اساس بیش از ۴۹۴ مرکز نیکوکاری در محلات استان به خدمت رسانی مشغول هستند.
کد خبر: ۱۱۰۹۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸ 07 June 2023

به گزارش تابناک مازندران، میثم معافی اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در جهت مردمی سازی امور تجربه بسیار خوبی در ایجاد مراکز نیکوکاری دارد.

وی افزود: مراکز نیکوکاری با سه شاخص مهم، مردم محوری، محله محوری و مسجد محوری ترکیب کاملی از یک تشکیلات محرومیت‌زدا در محلات است و بر همین اساس بیش از ۴۹۴ مرکز نیکوکاری در محلات استان به خدمت رسانی مشغول هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مازندران با اشاره به اولین شاخص مهم در مردم سازی یعنی محله محوری گفت: با ایجاد مراکز نیکوکاری در جغرافیای هر محله، یک کمیته امداد کوچک مردمی خواهیم داشت.

معافی مردم محوری مراکز نیکوکاری را به سه بخش مهم تقسیم نمود و گفت: هر مرکز نیکوکاری در جهت ارائه بهتر و دقیقتر باید شعبات گسترده ای در محله داشته باشد و همچنین از ظرفیت بالا در حوزه بانوان استفاده نموده و واحد بانوان مرکز نیکوکاری را گسترش دهند.

وی سومین بخش را فرهنگی و تربیتی برشمرد و گفت: با توجه به اهمیت این بخش، ۶۹ مرکز تخصصی فرهنگی در استان فعالیت میکنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مازندران گفت: ضربه ای که از فقر فرهنگی به انسان میخورد همانند ضربه مغزی است که قابل جبران نمی باشد، از این رو فعالیت در این حوزه در مراکز نیکوکاری مهم و اثر گذار است.

معافی با اشاره به اهمیت مسجد تراز انقلاب اسلامی بیان داشت: در مراکز نیکوکاری با محوریت مسجد هم جنبه نظارت روحانیت بر فعالیت ها وجود دارد و هم جنبه مقاومتی مسجد در کنارجنبه مناسبتی آن فعال می شود.

وی به آماده بودن بستر روستاها در تولید و ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: ۱۱۰ مرکز نیکوکاری در روستاهای استان ایجاد و به فعالیت مشغول هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مازندران خاطر نشان کرد: مراکز نیکوکاری در بخش های فرهنگی، معیشت، درمانی، لوازم ضروری زندگی، جهیزیه، اشتغال و... به نیازمندان خدمات ارائه می دهند.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار