کد خبر: ۱۱۰۸۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴ 04 June 2023
به گزارش تابناک مازندران ، رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مازندران با تولید 17 هزار تن توت فرنگی با ارزش اقتصادی 6 هزار و 800 میلیارد ریال، رتبه دوم تولید این محصول را در کشور به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش، حسن عنایتی کلیجی اظهار کرد: مازندران یکی از قطب های مهم توت فرنگی و دومین تولیدکننده این محصول در کشور است و میوه نوبری توت فرنگی به دلیل ارزشمندی و مرغوبیت از سایر محصولات دیگر آسانتر و مناسب مصارف مختلف به صورت تازه خوری و فرآوری جایگاه ویژه ای دارد.

 
وی با بیان اینکه هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی مازندران به کشت توت فرنگی اختصاص دارد، افزود: مازندران با تولید 17 هزار تن توت فرنگی با ارزش اقتصادی 6 هزار و 800 میلیارد ریال، رتبه دوم تولید این محصول در کشور را به خود اختصاص داده است.

 

این مسوول با اشاره به اینکه پاجرو، سلوا و کاماراسو از ارقام اصلاح شده تجاری و اقتصادی مناسب تولید توت فرنگی در استان هستند، گفت: 4 هزار و 15 بهره بردار به کشت این محصول در استان فعالیت دارند.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ایجاد اشتغال مولد، توسعه کشت ارقام تجاری و بازارپسند، افزایش درآمد سرانه باغداران، کمک به سلامت عمومی جامعه، کمک به تولید محصول سالم، استفاده بهینه از منابع تولید با بهبود روش ها و افزایش درآمد ارزی و صادرات محصول قابل رقابت در بازارهای جهانی، ایجاد انگیزه اقتصادی در روستاها، تولید مواد اولیه صنایع و ایجاد رونق در صنایع فرآوری و بازارهای مصرف را از اهداف تولید و پرورش توت فرنگی در استان برشمرد.

 

وی بابلسر، سیمرغ، قائم شهر، جویبار، ساری، بابل، بهشهر، سوادکوه، آمل و محمودآباد را از مهمترین شهرستان های استان در کشت و پرورش توت فرنگی عنوان کرد. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار