کد خبر: ۱۱۰۸۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷ 03 June 2023

به گزارش تابناک مازندران ، قاسم عزیز زاده گرجی فرماندار بابل، در گفت و گویی اظهار داشت:

با توجه به اینکه شهرستان بابل ۴۷ هزار و ۵۳۳ هزار هکتار اراضی زیر کشت و تولید بیش از ۲۹۷ هزار تن برنج را دارا می باشد و از حیث میزان تولید برنج و سطح زیر کشت رتبه نخست مازندران را داراست، در این شهرستان مراکز خرید برنج انبارشده به سه مرکز افزایش یافت. 

افزایش مراکز خرید برنج در بابل  

وی اظهار داشت: سه مرکزی که در حال حاضر آماده خرید برنج کشاورزان است اعم از بابل، جاده گنج افروز، شهرک صنعتی بابلکنار کوچه رضوان - شهرک صنعتی رجه که بخش بندپی شرقی و بندپی غربی و گتاب را پوشش می دهد و نیز شهرک صنعتی لاله آباد، که بخش لاله آباد و و مرکزی بابل را پوشش می‌دهد.

فرماندار، بیان داشت: قبل از آغاز خرید حدود ۶۳ هزار تن برنج در شالیکوبی های بابل دپو شده بود.

عزیز زاده گرجی ادامه داد: با اهتمام دولت و دستور ویژه استاندار مراکز خرید در سراسر مازندران و بابل فعال شد و کشاورزان در حال تحویل برنج های انبار شده هستند.

وی گفت: این اقدام دولت سبب شد که برنج از رکود خارج شود و این اقدام زمینه شادمانی کشاورزان را به ارمغان می آورد.

بررسی بازار عرضه و تقاضای برنج مازندران حاکی از آن است که فروش این محصول رونق نسبی به خود گرفته و کشاورزان با ارزیابی دقیق این تفاهم نامه در حال تحویل برنج های انبارزده خود به پایگاه های خرید تضمینی هستند.

انجمن تامین برنج ایران به منظور خرید برنج کشاورزان استان طی توافقی که با استانداری مازندران داشته، خرید برنج از کشاورزان را آغاز کرد که این امر باعث خروج این محصول کشاورزی از رکود در بازار عرضه و تقاضا شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار