مدیرکل کمیته امداد استان مازندران در همایش روحانیون شرق مازندران گفت:
مدیر کل کمیته امداد استان مازندران در همایش روحانیون زکات شرق استان که در بهشهر برگزار شد، اظهار داشت: زکات سرفصل عظیمی در حوزه اقتصاد مقاومتی و اسلامی است.
کد خبر: ۱۱۰۷۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶ 29 May 2023

به گزارش تابناک مازندران، میثم معافی با اشاره به اینکه شورای زکات در استان به ریاست نماینده ولی فقیه و قائم مقامی استاندار و دبیری کمیته امداد امام خمینی و عضویت دیگر ادارات مانند: جهاد کشاورزی، بهزیستی و ... فعالیت دارد گفت: در کمیته امداد سرفصلی با عنوان زکات داریم که سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان زکات در استان جمع آوری شده است. 

سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان زکات در مازندران جمع آوری شده است
سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان زکات در مازندران جمع آوری شده است  

وی با توجه به گستردگی شبکه احسان و نیکوکاری در استان بیان داشت: از طریق جنبش کمک مومنانه ظرفیت جمع آوری ۱۰۰۰ میلیارد تومان زکات مستحبه در استان را داریم‌.

مدیر کل کمیته امداد استان مازندران با اشاره به کتاب ولایت فقیه امام خمینی (ره) افزود: در بیانات امام زکات فقط مساله فقرا و محرومین نیست بلکه پایه اقتصادی در راستای تشکیل حکومت بزرگ و سرفصل بسیار عظیمی در حوزه اقتصاد اسلامی است.

معافی گفت: ۱۲۱۴ روستای مازندران از شورای زکات برخوردارند و زکات جمع آوری شده در روستا برای نیازمندان همان روستا هزینه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: بیش از ۶۳۳ مبلغ افتخاری زکات نیز با کمیته امداد استان همکاری دارند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مازندران نیز اظهار کرد: به فرموده قرآن کریم، زکات به‌عنوان یک عبادت و یک اصل اقتصادی اهمیت دارد‌؛ اگر می‌خواهیم اقتصاد شکوفا داشته باشیم، باید روی اقلام زکات سرمایه‌گذاری کنیم، در دنیا کشورهایی هستند که فقط با دام درآمدهای آنچنانی تولید می‌کنند، ما نیز باید در این زمینه سیاست‌گذاری کنیم.

آیت الله محمدی لائینی ابراز کرد: متاسفانه ما اهمیت زکات را فقط در بحث دریافت آن دیدیم نه برنامه‌ریزی، نگاه یک بعدی داریم نه همه جانبه، کمیته امداد و دستگاه‌‌ها باید با درنظر گرفتن یارانه برای این اقلام، وام‌های اشتغالزا درنظر بگیرند تا درآمدهای ارزی ما از این محل زیاد شود.

وی خاطرنشان کرد: زکات هم‌پایه نماز بوده و خودش عبادت است، به فرموده امام باقر(ع)، قبولی نماز محور قبولی همه عبادات است، اما قبولی نماز به قبولی زکات است، همچنین اینکه اگر می‌خواهید در مالتان برکت بی افتد، زکات بدهید و با مومنان به مواسات رفتار کنید.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی تاکید کرد: اگر ستاد اقامه نماز می‌خواهد موفق باشد، باید در اقامه زکات موفق باشد.

وی تصریح کرد: باوجود چهار فرد ول‌انگار، هزاران خانواده‌ ی معتقد، پایبند و ارزشگرا داریم که باید بر حمایت از ارزش‌ها ادامه داده و مطالبات خودمان را داشته باشیم و جهاد تبیین را ادامه دهیم، به سفارش سردار شهید سلیمانی «از دل تهدیدها فرصت ایجاد کنیم‌».

خبر: الهام زارعی

سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان زکات در مازندران جمع آوری شده است  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار