کد خبر: ۱۱۰۶۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰ 24 May 2023

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: ما هستیم و این راه پرافتخار شهیدان، هم باید عمل صالح داشته باشیم، حلال و حرام خدا را رعایت کنیم در عمل متشرع و متدین باشیم و هم باید وجودمان سراسر عشق به اولیای دین باشد که این دو موتور میتواند ما را به اوج برساند.


بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در مراسم سالگرد سردار شهید احمد نوروزی و گرامیداشت سوم خرداد که در گلزار شهدای نکا برگزار شد، اظهار کرد: در دهه کرامت و بین سالروز دو ولادت حضرت معصومه و امام رضا (ع) و همچنین سوم خرداد سالروز عملیات بیت المقدس و فتح و آزادسازی خرمشهر و سالروز شهادت شهدای این روز از جمله شهید احمد نوروزی قرار داریم.

وی ضمن گرامیداشت یادبود شهادت امام حسین (ع) گونه شهید احمد نوروزی، افزود: از خدای بزرگ آرزوی حفظ خون و آرمان شهدا را دارم.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: یهود معتقدند که راه نجات و رستگاری انسان با عمل است، مسیحیان معتقدند که راه نجات و رستگاری با محبت و عشق است، از نگاه دین اسلام این دو را بدون هم ناقص و هر دو با هم لازم است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه خمیر مایه دین عشق و محبت به خدا و اهل بیت (ع) است، خاطرنشان کرد: قرآن مجید هم ما را به عمل صالح دستور می‌دهد و هم به محبت و عشق به خدا، پیامبر خدا و اهل بیت (ع) دعوت می‌کند و از هم جدا نیستند.

امام جمعه ساری اضافه کرد: اگر بخواهیم از کسانی به‌عنوان نمونه کامل کسانی که در عشق و عمل هستند نام ببریم، شهدا در صدر آن هستند، شهدای ما نمونه عمل هستند.

این مسئول همچنین یادآور شد: اینکه یک شهید همسر جوان خود را رها کرده و به جبهه‌های جنگ برود عملی بسیار بزرگ و مهم است، از آنطرف از سرمایه عشق، ایثار و حماسه نسبت به اولیای دین بهره بردند، این عشق بود که شهدا را از کانون گرم خانواده به مناطق گرم از آتش کشاند.

وی با اشاره به اشک و گریه سردار سلیمانی‌ها به عشق شهادت، بیان کرد: چه بسا شهدایی که دوست داشتند گمنام بمانند، سر از بدنشان جدا شود، دست از بدنشان جدا شود، پهلویشان شکسته شود و در مجموع شباهت به شهادت ائمه برایشان مهم بوده است.

آیت الله محمدی لائینی اعلام کرد: ما هستیم و این راه پرافتخار شهیدان، هم باید عمل صالح داشته باشیم، حلال و حرام خدا را رعایت کنیم در عمل متشرع و متدین باشیم و هم باید وجودمان سراسر عشق به اولیای دین باشد که این دو موتور میتواند ما را به اوج برساند.

نماینده ولی فقیه در مازندران عنوان کرد: مردم وقتی پرچم امام هشتم (ع) را مشاهده می‌کنند، شما ببینید که چقدر اظهار ارادت می‌کنند که نشانه عشق به اهل بیت (ع) است. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار