کد خبر: ۱۱۰۶۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶ 24 May 2023

به گزارش تابناک مازندران ، خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران با اشاره به مصوبه سفر دور نخست رییس جمهور به استان و پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی و معدنی گفت :

تاکنون بانک‌های استان به ۵۶ درصد از این تعهد خود عمل کردند.

 حسن خیریانپور در آیین معارفه مدیر کل جدید صنعت، معدن و تجارت مازندران در ساری افزود : در سفر رییس جمهور به مازندران پرداخت تسهیلات بانکی برای کمک به واحدهای تولیدی و صنعتی مصوب شد.

وی ادامه داد : از ۱۱هزار و ۶۰۰میلیارد تومان تسهیلات مصوب سفر ریاست جمهور که بانک ها متعهد به پرداخت آن‌شدند تاکنون ۵۶ درصد معادل بیش از ۶هزار و ۵۰۰میلیارد تومان پرداخت شده است.

معاون استاندار مازندران به اقدامات انجام شده وتاثیر آن‌در راه اندازی واحدهای صنعتی استان گفت که یکصد واحد صنعتی در شهرک های صنعتی استان پایان کار گرفتند و در حال نصب تجهیزات هستند.

وی ابراز امیدواری کرد با بهره برداری ۳۱۰ واحد صنعتی تا پایان امسال تحول شگرف در حوزه تولید مازندران ایجاد شود.

‌خیریانپور ادامه داد : در خارج از شهرک های صنعتی مازندران نیز در تلاش هستیم تا واحدهای راکد و بالای ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی را به افتتاح برسانیم.
وی ادامه داد : کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به عنوان ظرفیت قانونی مهم که می بایست از آن برای رشد تولید استفاده کرد.

معاون استاندار مازندران اظهار داشت : باید از ظرفیت صنعت و معدن برای رشد اقتصادی استان استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه رشد اقتصادی منفی استان بعد از چند سال مثبت شده است، ادامه داد : در حوزه اشتغال برنامه مهم دولت از حوزه صنعت معدن استفاده کنیم و از ۵۳هزار سهمیه اشتغال پارسال ۶۴هزار اشتغال ایجاد شده است

خیریانپور گفت :نرخ بیکاری استان به پنج و هشت دهم درصد کاهش یافته است و مرکز آمار ایران مازندران دومین استان کشور که بیشترین کاهش بیمازی داشته است.

وی همچنین گفت : نرخ مشارکت اقتصادی مازندران به ۴۴و هشت دهم درصد رسیده است.

در این مراسم نادعلی کهنسال به عنوان مدیر کل جدید صنعت، معدن و تجارت مازندران معرفی شد. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار