کد خبر: ۱۱۰۶۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹ 23 May 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 02/03/1402 تقدیم حضور می گردد.

------------------------------------------

آزاد سازی 15 هزار متر از اراضی کشاورزی در ساری 

سرهنگ سید موسی حسینی جانشین انتظامی استان مازندران از آزادسازی 15 هزار و 200 متر از اراضی کشاورزی به ارزش 500 میلیارد ریال در شهرستان ساری خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"سید موسی حسینی" در تشريح اين خبر بیان داشت: در اجرای طرح برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در ارضی ملی و کشاورزی و در پی کسب خبری مبنی بر انجام ساخت و سازهای غیر مجاز در بخشی از زمین های کشاورزی ساری، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: با انجام بررسی های مقدماتی و تحقیقات پلیسی پس از هماهنگی های قضائی، با همکاری ماموران کلانتری 11 ساری و کارشناسان اداره جهاد کشاورزی حصارها و ساخت و سازهای ایجاد شده در زمین های مذکور تخریب شد.

سرهنگ حسینی از آزاد سازی 15 هزار و 200 متر از اراضی کشاورزی به ارزشی بالغ بر 500 میلیارد ریال در این عملیات خبر داد و اظهار داشت: در اجرای این طرح  6 نفر از متجاورزان به اراضی کشاورزی پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند .

وی با بیان این که هرگونه تصرف و ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی کشور در بخش کشاورزی و رواج بیکاری در جامعه خواهد شد. به شهروندان توصیه کرد: قبل از هرگونه اقدام عمرانی نسبت به استعلام وضعیت ملک و نوع کاربری آن از ادارات مربوطه استعلام و مجوزهای قانونی لازم را دریافت کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران در پایان از مردم خواست: برای حفظ حقوق عامه مردم به ویژه نسل آینده، در صورت مشاهده هرگونه تخلف در منابع طبیعی و مزارع کشاورزی مراتب را در اسرع وقت به مراجع قضائی و انتظامی اعلام دارند .

------------------------------------------

کلاهبرداری با فروش سکه تقلبی در بابلسر 

سرهنگ سید جعفر افضلی فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر از دستگیری 2 زوج کلاهبردار که با فروش سکه های تقلبی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کردند، خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ " سید جعفر افضلی" با اعلام این خبر بیان داشت: در پی دریافت اخبار و اطلاعاتی مبنی بر فروش سکه های تقلبی به 2 واحد طلافروشی در شهر بابلسر توسط یک زوج، دستگیری متهمان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی متهمان شده و آنان را در حین فروش سکه های تقلبی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر تصریح کرد: این زوج کلاهبردار در تحقیقات تکمیلی به 7 فقره کلاهبرداری از طریق فروش سکه بهارآزادی تقلبی اعتراف کردند و پس از تکمیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ افضلی در پایان به شهروندان توصیه کرد: برای خرید سکه حتماً به مراکز معتبر مراجعه کنند و از خرید سکه از طریق سایت های خرید و فروش لوازم دست دوم خودداری کنند.

------------------------------------------

دستگیری 3 سارق سابقه دارسیم برق در تنکابن 

سرهنگ بهادر دیلمی فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری 3 سارق سیم برق با 17 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "بهادر دیلمی" در تشریح این خبر، بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم برق، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی موفق به شناسایی 3 سارق حرفه ای شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، تصریح کرد: با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی، متهمان حین سرقت دستگیر و از آنان مقادیر زیادی سیم و کابل برق سرقتی کشف شد.

وی اظهار داشت: متهمان در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 17 فقره سرقت سیم برق از شبکه های توزیع برق اعتراف کردند.

سرهنگ دیلمی با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را به مركز فوريت هاي پليسی110 اطلاع دهند .

------------------------------------------

دستگيري سارقان احشام و طیور در بهشهر 

سرهنگ حسن عنایتی فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر از دستگیری 2 سارق احشام و طیور و کشف8 فقره سرقت در اين شهرستان خبر داد.   

 

مهدوی روابط عمومی خبرگزاری کشور خ زارعی نکا:
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسن عنایتی" در بيان جزئيات اين خبر گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت احشام و طیور در شهرستان ، بررسي موضوع در دستور کار ماموران پليس آگاهي و پاسگاه امیرآباد این فرماندهی قرار گرفت.

وي افزود: ماموران پليس با انجام اقدامات تخصصي 2 نفرسارق حرفه اي را شناسايي و پس از هماهنگي با مرجع  قضائي در عمليات هاي غافلگيرانه آنان را در مخفيگاهشان دستگير و احشام مسروقه نيز کشف و به مالباختگان مسترد شد.

فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر تصريح کرد: متهمان دستگير شده در تحقيقات پليس به سرقت 3  فقره سرقت احشام (گوساله ) و 5 فقره طیور در شهرستان اعتراف کردند.

سرهنگ عنایتی در خاتمه خاطرنشان کرد: متهمان دستگير شده پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به دادسرا معرفی شدند.

------------------------------------------

دستگیری 762 سارق در مازندران/ افزایش 29درصدی کشف انواع سرقت 

سرهنگ علی قیصری رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از دستگیری 762 سارق و افزایش 29درصدی کشف انواع سرقت با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی در 2ماهه اول سال جاری خبر داد. 

سرهنگ "علی قیصری" در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر بیان داشت: با تلاش های شبانه روزی و فعالیت های ویژه کارآگاهان و کارشناسان پلیس آگاهی  طی 2 ماهه گذشته 762 سارق در سطح استان دستگیر و 1096پرونده سرقت منجر به کشف شد .

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران با اشاره به  افزایش 29درصدی کشف انواع سرقت طی این مدت از افزایش چهار درصدی دستگیری سارقان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: با تلاش های صورت گرفته پلیس آگاهی در شهرستان های تابعه دستگیری سارقان در مدت مشابه سال قبل رشد 4 درصدی داشته است.

سرهنگ قیصری با توصیه شهروندان به رعایت هشدارهای پلیسی و استفاده از تجهیزات بازدارنده نظیر دوربین مداربسته، حفاظ نرده ای در ساختمان و اماکن خصوصی ، قفل پدال و فرمان و دزدگیر برای پیشگیری از سرقت پلیس را در اجرای هرچه بهتر ماموریت های خود یاری دهند .

------------------------------------------

كشف 3 كيلوگرم مواد مخدر در سوادکوه شمالی 

سرهنگ حمیدرضا فرهودی فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه شمالی از توقيف يك دستگاه خودرو پراید و كشف 3 كيلوگرم ترياك در اين شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ" حمیدرضا فرهودی" در تشريح اين خبر گفت: ماموران انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودرو پراید مشکوک و خودرورا به منظور بررسی بیشتر متوقف کردند.

وي افزود: ماموران دربازرسي لازم ازخودروی توقیفی متهمان،3 کیلوگرم مواد مخدر از نوع ترياک را،کشف کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه شمالی اظهار داشت:3 متهم  در این خصوص دستگير که پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند.

سرهنگ فرهودی در پايان خاطرنشان کرد: يکي از مأموريت‌هاي مهم پليس، مبارزه با هرگونه حمل، نگهداري، خريد و فروش و قاچاق مواد مخدر به عنوان بلاي خانمان سوز جامعه است و برخورد نيروي انتظامي در اين راستا محکم و قاطع خواهد بود.

------------------------------------------

دستگیری سارق اماکن خصوصی در ساری 

سرهنگ عبدالله حسن زاده فرمانده انتظامی شهرستان ساری از شناسايي و دستگيري سارق اماکن خصوصی با 6 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"عبدالله حسن زاده" با اعلام جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر سرقت اماکن خصوصی در ساری، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی بخش رود پی  این شهرستان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی ،یکی از سارقان سابقه دار را شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری با اشاره به اعتراف متهم به 6 فقره سرقت از اماکن خصوصی و ساختمان های نیمه کاره، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ حسن زاده ضمن هشدار به صاحبان ساختمان های نیمه کاره و در حال ساخت از آن ها خواست : با استفاده از نگهبان مطمئن و با تجربه در ساختمان های درحال ساخت و نیمه کاره ضریب سرقت اموال خود را کاهش دهند.

------------------------------------------

دستگیری 5 عامل افیونی مخدر در عباس آباد 

سرهنگ ناصر صالحی فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از دستگیری 5 سوداگر مرگ و کشف مقادیری مواد مخدر و دو دستگاه دوچرخه و موتورسیکلت سرقتی در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "ناصر صالحی" در تشریح این خبر، بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق و توزیع انواع مواد مخدر توسط پنج سوداگر مرگ، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی و مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

 

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار