عبدالرضا بابایی فرماندار شهرستان نکا:
فرماندار شهرستان نکا گفت: تصمیماتی گرفتیم که امیدواریم با همکاری دستگاههای اجراییِ «بسیج سازندگی» و «اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای» بتوانیم این کارهای خوب را که میتواند «انقلاب بسیار بزرگی را در حوزه ی راه» در شهرستان نکا رقم بزند، در ۶ماه اول سال، انجام دهیم.
کد خبر: ۱۱۰۶۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰ 22 May 2023

به گزارش تابناک مازندران، فرماندار شهرستان نکا در گفتگوی اختصاصی با ما، ضمن عرض سلام و تبریک به مناسبت دهه ی کرامت، اظهار داشت: در سالی که گذشت، در حوزه ی راه، اقدامات بسیار خوبی با اعتبار ۱۰۸ میلیارد تومان در شهرستان نکا صورت گرفت که سه دستگاه اجراییِ «راه و شهرسازی» ، «اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای» و «بسیج سازندگی» مجری این پروژه ها بوده اند.

عبدالرضا بابایی تصریح کرد: اهم این پروژه ها در حوزه ی «آسفالت راه های روستایی فرعی و اصلی» به طول ۴۱ کیلومتر با اعتبار ۵۲ میلیارد تومان می باشد و «اجرای زیرگذر و رَمپهای ورودی و خروجی روستای گُل خِیل» با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان از محل مصوبات سفر رئیس جمهور، طبق قولی که سال گذشته، در دهه ی کرامت به اهالی این روستا جهت اجرایی شدن داده شد، در هفته ی آینده به بهره برداری خواهد رسید و همچنین «احداث عملیات پل روستای درویشان» نیز با اعتبار ۹میلیارد تومان از محل اعتبار سفر ریاست جمهور اکنون در حال اجرا است. 

انقلابی بسیار بزرگ در حوزه ی راه در نکا رقم خواهد خورد  

وی مهمترین پروژه های سال ۱۴۰۱ و چند ماهه ی ابتدای سال ۱۴۰۲ را شامل: «زیرسازی و آسفالت محور حسین آباد_طوسکلا» با اعتبار ۶ میلیارد تومان ، «زیرسازی محور نکا_نیروگاه» که در مرحله ی بِیْس با ۵/۵ میلیارد تومان اجرا شده است و «نصب و اجرای نیوجرسی در مسیر نکا به نیروگاه از روستای خورشید تا تازه آباد» با اعتبار ۷ میلیارد تومان عنوان کرد.

فرماندار شهرستان نکا در ادامه تصریح کرد: یک اتفاق بسیار خوب، در اواخر سال ۱۴۰۱ رقم خورد و دیدار فرمانداران شرق استان و شریعتی نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با وزیر راه بود که در آن جلسه تصمیمات خوبی گرفته و عنایت وزیر شامل حال شهرستان نکا شد، «اخذ اعتبار و مصوبه ی تقاطع غیرهمسطح ورودی شرقی» بود که اعتبار اولیه ی این پروژه در حال حاضر ۵ میلیارد تومان است که بزودی کلنگ زنی خواهد شد.

عبدالرضا بابایی، با بیان اینکه، «طرح میدان و حذف تلاقی های حادثه خیز، از ورودی های شمالی» نیز آماده است و در آن جلسه مصوب شد که با همکاری «سازمان بنادر» و «شهرداری شهرستان» این پروژه به انجام برسد، خبر داد: مراحل اداری اَش در حال طی شدن است و امیدواریم که بزودی شاهد کلنگ زنی آن باشیم.

وی «ساماندهی مبادی ورودی غربی» در حوزه ی شهری را نیز از پروژه های بسیار خوبی دانست که از ۱۰ روز گذشته آغاز شده است و شامل؛ لاین کُندرو، اسکان، نمازخانه و سرویس بهداشتی است که با اجرای آن، مبادی ورودی غربی شهر به شکل بسیار شکیل و زیبا خواهیم داشت.

فرماندار شهرستان نکا، یکی از کارهای بسیار خوبی که سال گذشته با همت همه ی مسئولین شهرستان انجام شد را، «آزادسازی حریم رودخانه» به طول ۱/۵ کیلومتر در قسمت جنوبی شهر قلمداد کرد که اکنون جدول کشی و زیرسازی ها انجام و بزودی آسفالت خواهد شد.

عبدالرضا بابائی با اعلام اینکه، سازه ی پروژه ی بزرگ «پل چمازی» نیز، اکنون در حال نصب است و تا پایان تابستان به بهره برداری می رسد، افزود: در کنار آن فاز ۲ و ۳ «آزادسازی حریم رودخانه را در قسمت شمالی» نیز آغاز کرده ایم و امیدواریم این پروژه را نیز در پایان سال ۱۴۰۲ به سرانجام برسانیم.

وی همچنین گفت: امروز در جلسه ی کمیته برنامه ریزی، با توجه به اعتباری که از محل «تعهدات شرکت گاز» برای «بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی» اختصاص داده شد، از محل «محرومیت زدایی» در بخش اول ۲۵ میلیارد ، در بخش دیگر ۱۲ میلیارد و مجموعا مبلغ ۳۷ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد.

فرماندار شهرستان نکا تصریح کرد: در این راستا تصمیماتی گرفتیم که امیدواریم با همکاری دستگاههای اجراییِ «بسیج سازندگی» و «اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای» بتوانیم این کارهای خوب را که میتواند «انقلاب بسیار بزرگی را در حوزه ی راه» در شهرستان نکا رقم بزند، در ۶ماه اول سال، انجام دهیم.

عبدالرضا بابائی در ادامه، تشریح کرد: محور این مصوبات شامل: «بهسازی و آسفالت مسیر لائی به محسن آباد» ، «بهسازی و آسفالت مسیر سوچلما به اِرَم» ، «بهسازی و آسفالت مسیر زنگت به تجرخیل» ، بهسازی و آسفالت مسیر طوسکلا به حلم سر» ، «بهسازی و آسفالت مسیر ندافخیل به اطرب» و «زیرگذر چاله پل به میانگله» ، «بهسازی جاده ی پدافندی پجت به سوچلما» که جزو مصوبات استاندار به منطقه ی هزارجریب بود در ابتدای سال ۱۴۰۱ ، که کار مطالعاتی اش انجام شد و اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: «بهسازی و آسفالت مسیر سیکا و مرس» ، «تعریض و آسفالت کنار جاده ی اصلی روستای زرندین سفلی» ، «بهسازی و آسفالت راه روستایی سیدخیل» ، «بهسازی و آسفالت راه روستایی مسیر ولامده» که این هم از مصوبات سفر استاندار بود و برخی از این پروژه ها انجام شده و مابقی اش در هفته های پیش رو انجام خواهد شد.

فرماندار شهرستان نکا، اضافه کرد: «بهسازی و آسفالت راه روستایی مسیر روستای برما» ، «بهسازی و آسفالت راه روستایی مسیر روستای رمدانخیل» ، «بهسازی و آسفالت راه روستایی محور لائی به شیرکلا_پاسند» ، «بهسازی و آسفالت راه روستایی مسیر روستای للرد» ، «بهسازی و آسفالت راه روستایی مسیر روستای یعقوب محله» را نیز شامل این پروژه ها است.

عبدالرضا بابائی اظهار کرد: موارد بالا مجموع پروژه هاایست که با اعتبار محل «تعهدات شرکت گاز» و همچنین «محرومیت زدایی» اختصاص داده شد و قطعا و یقینا برای سایر پروژه ها نیز طراحی شده است که در کمیته برنامه ریزی که بزودی جلسات منظم و فشرده آن برگزار خواهد شد، اعتبار لازم را برای سایر پروژه ها نیز اختصاص خواهیم داد.

وی گفت: بازه ی زمانی که برای اجرای این پروژه ها داریم، تلاش میکنیم با قول مساعدِ دستگاههایِ مجری، بتوانیم از فصل گرما استفاده و تا پایان تابستان بتوانیم این کارهای بسیار خوب و مهم را در حوزه ی راه عملیاتی کنیم.

فرماندار شهرستان نکا گفت: مواردی که گفته شد، پروژه های بسیار مهمی است که بخشی مربوط به «اقدامات» و بخشی دیگر مربوط به «پروژه های در دست اجرا» در حوزه ی راه است و با توجه به اینکه، رویکرد دولت سیزدهم، «توجه به زیرساخت و مسائل عمرانی شهرها و روستاها» است، امیدواریم با این رویکرد، در سال ۱۴۰۲ شاهد اتفاقات بسیار خوبی در حوزه های مختلف زیرساختی و عمرانی با شدت بیشتر و حجم گسترده تری باشیم.

خبر: الهام زارعی 

 

 

انقلابی بسیار بزرگ در حوزه ی راه در نکا رقم خواهد خورد  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار