کد خبر: ۱۱۰۶۳۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰ 21 May 2023

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی دانشگاه مازندران، رویداد گفتمان شهری معاصر به همت هسته پژوهشی برنامه‌‌ریزی فضایی منطقه کاسپین(وابسته به گروه شهرسازی) در دانشکده هنر ومعماری این دانشگاه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، هسته پژوهشی برنامه‌‌ریزی فضایی منطقه کاسپین مصمم است جریانی پیوسته و علمی از گفتمان بین‌‌رشته‌‌ای را به مرکزیت شهر به‌‌مثابه فصل مشترک علوم، فنون و هنرها، بنیان نهد. این جریان پیوسته، گفتمان شهری معاصر نام گرفته و کوششی برای درمان تاروپود گسسته بین‌‌رشته‌‌ای در آخرین دوشنبه هر ماه در فضای علمی دانشگاه مازندران خواهد بود.

اولین گفتمان از رویداد علمی ماهانه گفتمان شهری معاصر با حمایت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه و هیات رییسه دانشکده هنر و معماری و با همکاری انجمن جامعه‌‌شناسی ایران- دفتر مازندران در سالن شهید مرتضی آوینی برگزار شد.

در این مراسم، دکتر جمال قاسمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ضمن ابراز خرسندی از شکل‌‌گیری این رویداد، بر ضرورت توسعه همکاری‌‌های بین‌‌رشته‌‌ای به دعوت گروه شهرسازی در جهت گسترش فعالیت‌‌های پژوهشی موثر در ارتباط با جامعه و منطبق با نیازهای روز کشور تاکید کرد.

دکتر فتانه محمودی رییس دانشکده هنر و معماری نیز ضمن تقدیر از پیگیری گروه شهرسازی در راستای تحقق اهداف پژوهشی دانشگاه، برگزاری رویداد‌‌های تخصصی و بین‌‌رشته‌‌ای را در فضای علمی و دوستانه ویژه‌ دانشکده هنر و معماری ضروری دانست.

در ادامه این نشست، دکتر ایرج اسدی دانشیار گروه شهرسازی گزارشی اجمالی از رویدادها و فعالیت‌‌های شاخص برگزار شده توسط گروه شهرسازی دانشگاه مازندران را ارایه کرد که از جمله مهم‌‌ترین این فعالیت‌‌ها می‌توان به برگزاری یک دهه مراسم بزرگ‌داشت روز شهرساز در استان مازندران؛ همایش ملی مدیریت خردمندانه فضای سرزمین؛ برگزاری کارگاه بین‌‌المللی انتقال تجربه آلمان در حوزه نظام کنترل توسعه شهری و نظام برنامه‌‌ریزی حمل‌‌و‌‌نقل شهری و منطقه‌‌ای؛ برگزاری چهارشنبه‌‌های شهری دپارتمان مطالعات شهری بنیاد عام‌‌المنفعه علمی حریری بابل؛ تاسیس هسته پژوهشی برنامه‌‌ریزی فضایی منطقه کاسپین؛ افتتاح مرکز پایش کیفیت و رتبه‌‌بندی سکونت‌‌گاه‌‌های ایران در دانشگاه مازندران و ... اشاره کرد.

اجرای سخنرانی توسط دکتر نصرت‌‌اله گودرزی عضو هیات علمی گروه شهرسازی و دبیر پنل با موضوع تبیین چیستی و چرایی گفتمان علمی بین‌‌رشته‌‌ای، دکتر محمود شارع‌‌پور استاد گروه علوم اجتماعی و رییس شعبه انجمن جامعه‌‌شناسی ایران در مازندران با موضوع تبیین مفهوم گفتمان شهری و دکتر محمدرضا حق‌‌جو مدیر گروه شهرسازی و رییس هسته پژوهشی برنامه‌ریزی فضایی منطقه کاسپین از دیگر برنامه‌های این نشست بود.

یادآور می‌شود: این رویداد گفتمانی بین‌رشته‌ای در خرداد ماه 1402، آماده حضور گرم دانشگاهیان برای توسعه گفتمان‌های بین‌رشته‌ای خواهد بود.

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار