کد خبر: ۱۱۰۶۰۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۶ 20 May 2023

ارزش ارزی صادرات کالا از مازندران به کشورهای منطقه از ابتدای سال جاری تاکنون با ۳۰ درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ۳۰ میلیون دلار رسید که این آمار مبین جایگاه ممتاز استان در صادرات کالا به منطقه اوراسیا است.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت کالاهای غیرنفتی مازندران شامل لبنیات، مرکبات، محصولات دانش بنیان و ظروف یکبار مصرف از مبدا مازندران به کشورهای عراق، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان، ترکیه، امارات متحده عربی، ازبکستان، رومانی، افغانستان و هند صادر شده است.

سید رحیم بخشی با بیان این که، میزان صادرات کالا از مازندران در سال گذشته حدود ۵۰۰ میلیون دلار بود، دیپلماسی اقتصادی فعال دولت سیزدهم و انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری استانداری مازندران با وزارت امور خارجه روند توسعه این بخش از اقتصاد استان را تداوم بخشیده است.

این مقام مسوول گفت : در سال ۱۳۹۹ میزان صادرات کالا از مبدا مازندران به نقاط مختلف جهان ۱۷۹ میلیون دلار بود که با تسهیل روابط تجاری و تعامل با کشورهای منطقه در سال ۱۴۰۰ میزان تبالادت تجاری استان به ۲۷۸ میلیون دلار افزایش یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار