آینده ای بسیار درخشان در انتظار صنعت خودرو سازی و قطعه سازی پیش بینی می شود، با حمایت‌هایی که از سال ۱۴۰۱ در این زمینه و با استفاده از جوانان و نخبگان آغاز شده است، قطعا بزودی شاهد پیشرفت های چشمگیر در صنایع خودرو سازی کشورمان خواهیم بود
کد خبر: ۱۱۰۶۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵ 19 May 2023

به گزارش تابناک مازندران ، جوان نخبه مازندرانی اهل بهشهر در گفت و گو با خبرنگار تابناک شرکت کرد:

علی محسنی متولد ۱۳۸۱/۰۸/۲۲ از شهرستان بهشهر که از دوران کودکی علاقه شدیدی به خودرو و مهندسی آن داشته است، اکنون دانشجوی رشته ی «مهندسی مکانیک» و دارای چندین ثبت اختراع در زمینه ی طراحی و تولید قطعات خودرو می باشد. 

گفتگو با جوان نخبه ی ایرانی اهل بهشهر
 

این جوان نخبه شرکت خود را از سال ۱۳۹۸ ثبت و به فعالیت در زمینه ی ثبت اختراعات و نوآوری های صنایع خودرو نمود و از سال ۱۴۰۱ تصمیم به احداث یک کارخانه تولید قطعات در یکی از شهرستانهای استان مازندران گرفت و با جدیت این مسیر پر پیچ و خم را طی و سرانجام تمامی مجوزهای لازم را جهت احداث این پروژه دریافت می کند و اکنون آماده کلنگ زنی این واحد بزرگ تولیدی می باشد.

• چه شد که به فکر احداث کارخانه افتادید؟

علاقه ی شدیدی به تولید و اشتغال جوانان هم سن و سال خودم که سرشار از امید و انگیزه هستند و از همه مهمتر خدمت به اقتصاد کشورم باعث این اتفاق شدند و امیدوارم هرچه سریع تر شاهد افتتاح این واحد صنعتی در استان باشیم.

• کمی در مورد سختی های خود بگویید....

در تمامی امور سختی هایی وجود دارد، اما در مسیری که خود طی کردم، می توان به عدم حمایت برخی مسئولین و سنگ اندازی بعضی افراد جهت به ثمر نرسیدن این واحد صنعتی اشاره کرد، خدا را هزار مرتبه شکر افراد بسیاری بودند که بنده را در این مسیر حمایت کردند. متأسفانه در کشور ما هر زمان که نام صنعت خودرو می آید، ترس و شک تن و بدن همه ی افراد را می لرزاند و بسیاری که قصد ورود به این زمینه را دارند می ترسند که مبادا حمایت نشوند، اما اگر کارشان توجیه اقتصادی داشته باشد و کمی از خود در این مسیر سرسختی نشان دهند، قطعا می توانند به موفقیت های بزرگی در این بخش برسند، مخصوصا جوانان بااستعداد که سرمایه های این کشور هستند.

• بهترین و بدترین اتفاق عمرتان کی بود؟

بدترین اتفاق زندگی من روزی بود که یک مشکل بسیار شدید برای شخص مشاورم آقای دکتر م.ع که خودشان یکی از نخبگان و کارآفرینان کشور بودند پیش آمد و این عزیز راهی زندان شد و کارهای شرکت و اختراعاتم حدود دو سال به تأخیر افتادند. روزهای بسیار بدی را طی میکردم تا این که تصمیم گرفتم تنها به مسیر خودم ادامه دهم و با کمک خانواده مجددا از صفر شروع کردم و به لطف خدا توانستیم مجوزهای احداث این واحد صنعتی را در سریع ترین زمان ممکن دریافت کنیم.

بهترین اتفاق زندگی من روزیست که صدای تولید کارخانه خودم را بشنوم و با چشمانم نتیجه زحماتم را ببینم و لذت ببرم، امیدوارم آن روز فرا برسد...

• آینده صنعت خودرو سازی و قطعه سازی کشور را چگونه پیش بینی می کنید؟

آینده ای بسیار درخشان در انتظار صنعت خودرو سازی و قطعه سازی پیش بینی می شود، با حمایت‌هایی که از سال ۱۴۰۱ در این زمینه و با استفاده از جوانان و نخبگان آغاز شده است، قطعا بزودی شاهد پیشرفت های چشمگیر در صنایع خودرو سازی کشورمان خواهیم بود و همچنین وجود خودروسازی همچون گروه صنعتی ایران خودرو و با ظرفیتهای بالایی که در تولید خودرو دارد قطعا ما را به آینده درخشان امیدوارتر می کند. اگر سایر خودروسازان که در بخش مونتاژ فعالیت دارند سعی بر آن داشته باشند که درصد داخلی سازیِ خودروهایشان را بیشتر کنند این مسیر هنوز هموارتر و درخشان تر خواهد شد.
گفتنی است که بنده کارشناسان و خبرنگاران بسیاری را دیده ام که در زمینه ی خودرو در کشورمان مشغول فعالیت هستند که ایده ها و راه حل های بسیار خوبی جهت عبور از مشکلات کنونی صنعت خودروسازی دارند، امیدوارم بیشتر از نظرات این کارشناسان عزیزمان استفاده کنند.

آقای محسنی ضمن تشکر از وقتی که در اختیار ما گذاشته اید، در پایان به عنوان یک «مخترع و کارآفرین صنایع خودروسازی» چه پیامی برای مردم دارید؟

بنده دست مردم شریف ایران را می بوسم امیدوارم خودروسازان ما با افزایش کیفیت در بین محصولات خود کمی حس اطمینان و ایمنی را بین مردم عزیزمان رواج بدهند و دیگر شاهد تخریب خودروسازان و محصولاتشان در بازار داخلی نباشیم.

هر که در این کشور به موفقیت می‌رسد قطعا حمایت مردم شریف بوده و از مردم عزیز درخواست دارم شما به جای مسئولین افراد نخبه و استعداد را حمایت کنید.
در آخر هم تقدیر و تشکر می کنم از وزارت محترم صمت بخصوص صمت استان مازندران و شهرستان بهشهر که حمایت کردند ، مشورت دادند، مجوزها را در سریع ترین زمان ممکن به شرکت ما دادند و بنده را تشویق کردند به ادامه این مسیر...

از گروه صنعتی ایران خودرو هم تقدیر و تشکر دارم بابت اشتغال بسیاری از جوانان عزیز کشورمان در مجموعه بزرگ خود و بابت زحماتی که در این گروه می کشند، امیدواریم با افزایش کیفیت و ایمنی محصولات خود دل ما را شاد کند...

الهام زارعی 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
علی محسنی عزیز موفق باشی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار