کد خبر: ۱۱۰۵۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۸ 16 May 2023

به گزارش تابناک مازندران ، رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اظهار این که پنج سرفصل در حوزه آب و خاک استان تعریف شد، گفت:

با پیگیری جهاد کشاورزی، استاندار مازندران و ستاد مدیریت بحران وزارت کشور منجر به اخذ اعتبار ۲۶۵ میلیارد تومانی برای اجرای این پروژه ها شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران حسن عنایتی کلیجی افزود : با توجه به شرایط اقلیمی خاص استان که با تنش آبی مواجه خواهیم بود و زنگ خطر آن به صدا درآمده است، جهاد کشاورزی نسبت به تشکیل و راه اندازی ستاد مدیریت بحران کم آبی در استان اقدام کرد تا بتواند ضمن سازگاری با این پدیده، اقدامات مدیریتی، ترویجی و عمرانی را برای حفظ تولیدات کشاورزی استان انجام دهد.

وی افزود: با اجرای این پروژه ها در ۵ سرفصل می توانیم تا حدودی بحران و تنش کم آبی را در سطح استان مهار کنیم و از این شرایط سخت به سلامت عبور کنیم و تولیدات کشاورزی را داشته باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تعمیر و تجهیز ایستگاه‌های پمپاژ، بهسازی و تجهیز چاه‌ها را یکی از طرح های مقابله با تنش آبی عنوان کرد و گفت: برای اجرای این پروژه ها ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد تا بتوانیم آب مطمئن کشاورزی را از منابع آب سطحی و زیرزمینی در سطح یکهزار هکتار تامین کنیم.

وی جابجایی مسیر انتقال آب با لوله به طول ۲۵۰ کیلومتر را از دیگر سرفصل های اضطراری مقابله با تنش آبی استان نام برد و ادامه داد: ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه ها در نظر گرفته شد تا از هدررفت آب در انهار خاکی جلوگیری و راندمان توزیع آب را افزایش دهیم.

عنایتی کلیجی تعریف ۲۰ پروژه بازچرخانی آب در مناطق مورد نیاز با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان را یکی دیگر از سرفصل های مقابله با تنش کم آبی استان در حوزه کشاورزی ذکر کرد و ادامه داد: تامین آب مورد نیاز از طریق تنظیم آب بین مناطق زراعی و تسهیل جریان حرکت آب از اهداف این پروژه هاست. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار