کد خبر: ۱۱۰۵۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸ 15 May 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 25/02/1402 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------------------
كشف مکمل های ورزشی غیرمجاز در قائم شهر
فرمانده انتظامي شهرستان قائم شهر از كشف 19 قوطی و 1000 عدد انواع قرص های مکمل ورزشی غیر مجاز در اين شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "مهدی خادمی" اظهار داشت: در پی دریافت گزارشی، مبنی بر اینکه فردی در امر تولید و فروش داروهاي مکمل ورزشی غير مجاز فعاليت دارد، بررسی موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.
فرمانده انتظامي شهرستان قائم شهر ادامه داد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان "قائم شهر" پس از بررسی موضوع و اطمینان از صحت گزارش به همراه ماموران اداره بهداشت به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن 19 قوطی و هزار عدد انواع قرص هاي مکمل ورزشی غير مجاز به ارزش ریالی 200 میلیون ریال کشف کردند.
سرهنگ خادمی با اشاره به این که یک نفر در این خصوص دستگیر شد، خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده، به همراه کالاهای مکشوفه به مراجع قضائی معرفی شد.
------------------------------------------
دستبند پلیس ساری بر دستان سارق اماکن خصوصی
فرمانده انتظامی شهرستان ساری از شناسايي و دستگيري سارق اماکن خصوصی با 16 فقره سرقت خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"عبدالله حسن زاده" با اعلام جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر سرقت اماکن خصوصی در ساری، موضوع در دستور کار ماموران پاسگاه شهدای شمال تجن این شهرستان به صورت ویژه قرار گرفت.
وی تصریح کرد: ماموران پاسگاه شهدای شمال تجن با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی ،یکی از سارقان سابقه دار را شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری با اشاره به اعتراف متهم به 6 فقره سرقت از اماکن خصوصی و ساختمان های نیمه کاره، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ حسن زاده ضمن هشدار به صاحبان ساختمان های نیمه کاره و در حال ساخت از آن ها خواست : با استفاده از نگهبان مطمئن و با تجربه در ساختمان های درحال ساخت و نیمه کاره ضریب سرقت اموال خود را کاهش دهند.
------------------------------------------
کشف 13 تن چوب جنگلي صنوبر و توسکا قاچاق در عباس آباد
فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از توقیف 3 دستگاه خودرو نیسان ویک دستگاه پاترول به همراه یدک کشف 13 تن چوب جنگلی قاچاق خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "ناصر صالحی " در تشریح اين خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز چوب از جنگل، موضوع را با انجام اقدامات اطلاعاتی در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: مأموران کلانتری 11 شهرستان با کنترل مسیرهای کوهستانی 3 خودروی نیسان ویک دستگاه پاترول به همراه یدک حامل چوب جنگلی را در یکی از محورهای روستایی شناسایی و متوقف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد با اشاره به دستگیری 7 قاچاقچی چوب در این عملیات، خاطرنشان کرد: ماموران در بازرسی از خودروی های نیسان 13 تن چوب جنگلی قاچاق که از جنگل های اطراف شهرستان به صورت غیر مجاز برداشت شده بود، را کشف کردند.
سرهنگ صالحی، ارزش چوب های کشف شده را با توجه به نظر کارشناسان را 350 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: ماموران انتظامی چوب های قاچاق کشف شده را به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهمان را پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند.
------------------------------------------
دستگیری سارق حرفه ایی لوازم خودرو در میاندورود
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از دستگیری سارق حرفه ایی لوازم خودرو و کشف اموال مسروقه خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "مجتبی راست خدیو" در تشریح اين خبر گفت: ماموران تجسس کلانتری 11 امام رضا (ع) با توجه به رصد اطلاعاتی مبنی بر مشاهده و حضور سارق حرفه ایی لوازم خودرو در سطح حوزه، موضوع را بصورت ویژه در دستور کار قرار دادند.
وي با اشاره به اقدامات اطلاعاتي و گشت زني هاي هدفمند بصورت محسوس و نامحسوس، تصريح کرد: ماموران كلانتري در حین گشت زنی سارق داخل خودرو را در حین سرقت شناسايي و در عملياتي غافلگيرانه وي را دستگير کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود بیان کرد: در بازجويي و تحقيقات به عمل آمده سارق به 9 فقره سرقت قطعات خودرو از جمله باطري ، پخش خودرو و غيره اعتراف کرد که اموال مسروقه نیز کشف و طی شناسایی مالباختگان به آنان تحویل گردید.
سرهنگ راست خدیو در پایان با بیان اینکه پرونده ای در این خصوص تشکیل و تحت رسیدگی است، گفت: شهروندان بايستي به هشدار هاي پليس توجه كنند و از پارك خودرو در نقاط خلوت بپرهيزند و وسايل نقليه خود را با وسايل بازدارنده مانند دزدگير و وسايل هشدار دهنده مجهز نمايند و در صورت برخورد با هر گونه مورد مشكوك سريعاً با شماره تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.
------------------------------------------
دستگیری سارق داخل خودرو در محمودآباد
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از دستگیری یک سارق داخل خودرو با تحقیقات فنی ماموران کلانتری 11محمودآباد خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سرهنگ "محمود حسین زاده" با تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت داخل خودرو در شهرستان محمودآباد، موضوع بطور ویژه در دستور کار ماموران کلانتری 11شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: با تحقیقات فنی پلیسی یک سارق شناسایی و در حین بازکردن درب خودرو پراید با سوئیچ بدون هیچگونه تخریبی دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد با بیان اینکه متهم اهل یکی از شهرستانهای همجوار و دارای سوابق کیفری سرقت بوده است، تصریح کرد: متهم مذکور به 8 فقره سرقت داخل خودرو اعتراف کرد.
سرهنگ حسین زاده با ا شاره به اینکه از مخفیگاه متهم در منزل وی انواع وسایل سرقتی داخل خودرو کشف شد، اظهار داشت: پس از تشکیل پرونده متهم تحویل مراجع قضایی شد.
------------------------------------------
آنچه آقایان برای بهبود روابط با همسرشان باید بدانند
بیشترین شکایت خانم ها این است که همسرشان به حرف آنها گوش نمی دهند و متاسفانه برخی از مردها قدرت یک گفت وگوی ساده و عاشقانه را دست کم می گیرند....
راه حل های ساده برای داشتن یک زندگی دلچسب و عاشقانه
را ه حل:
یک عبارت است که می تواند برای خانم ها معجزه کند:((برای من از خودت بگو))و اگر شما می خواهید واقعا اورا خوشحال کنید ،بگویید :((من به حرف هایت علاقه مندم)).
دست به سیاه وسفید نمی زنم!
خانم های شاغل بیشتر اوقات روزشان را در محل کار سپری می کنندو بعد هم باید مشغول غذا پختن ورسیدگی به سایر امور خانه وفرزندان شوند، آیا به نظر شما این توقع زیادی است که زنی انتظار داشته باشد بدون این که از همسرش بخواهد ،ظرف ها را بشوید؟
قبول کنید این فرا تر از توانایی یک زن معمولی است ،مردی که قدرت "جارو کردن" در استحکام یک رابطه را متوجه نشود به احتمال زیاد با همسرش مشکل خواهد داشت، مرد ها باید بدانند که کمک در انجام امور خانه در روحیه همسرشان به شدت تاثیر مثبت می گذارد.
راه حل :
بیشتر اوقات خانم ها هنگام انجام کار امور منزل ، آرام وقرار ندارند،اگر همسر شما هم چنین است هر چه سریعتر به کمک بشتابید و از او بپرسید ((ایا کاری هست بتوانم برایت انجام دهم؟))
همه نیاز ها وعلایق همسرم را می دانم!
آیا تا به حال دیده اید که بعضی از مردها می خواهند همسرشان را خوشحال کنند به او یک وسیله از لوازم خانگی هدیه می دهند !
در واقع وقتی مردی به همسرش هدیه می دهد بیشتر به نیاز های خودش فکر می کند نه این که همسرش به چه وسیله ایی نیاز دارد، البته این فقط یک ویژگی مردانه نیست ، همه مردم به طور طبیعی فکر می کنند دیگران نیز خواسته هایی شبیه خودشان دارند  چون همه فکر می کنند دیگران هم شبیه آنها هستند.
راه حل:
مردها بایداز  نیازهای همسرشان بیشتر بدانند، این که چطور باید از او حمایت کنند و این که او دوست دارد همسرش چه رفتاری داشته باشد ؟ به دست آوردن این اطلاعات خیلی سخت نیست؛ تنها کافی است از همسرتان سوال کنید و  به خانمتان اجازه دهید که به راحتی با شما ارتباط برقرار کند و توقعاتش را بگوید.
سکوت همسرم علامت رضایت اوست !
مردها وقتی همسرشان یک روز با انها صحبت نمی کند به این فکر نمی کنند که شاید روحیه او آسیب دیده است و نمی تواند صحبت کند،  مرد باید بداند طولانی شدن سکوت زن می تواند عواقب بدی به دنبال داشته باشد.
راه حل:
وقتی یک زن ساکت است  باید مرد از او علت سکوتش را بپرسد ، مردها باید همیشه احساسات همسرشان را بررسی کنند،  باید بدانید که عبارت معجزه آسا در این مواقع این است "عزیزم در ذهنت چه میگذرد ؟" در این مواقع باید مرد بیش از همیشه خود را دلسوز نشان دهد در این صورت زن احساس امنیت می کند و راحت تر احساسات واقعی اش را مطرح می کند.
زنم به من توجه کافی ندارد!
باید بدانید که خانم ها به راحتی می توانند چندکار را باهم انجام دهند و این جزو طبیعت آنهاست اما مردها این گونه نیستند . به عنوان مثال یک خانم هم می تواند تلفن جواب دهد ، هم غذا سرکشی کند و هم با شوهرش درباره یک موضوع مهم صحبت کند، اما در این مواقع مرد فکر می کند همسرش به او بی توجه است .
مردها به دنبال توجه کامل هستند و می خواهند وقتی حرف می زنن همسرشان هیچکاری نکند، و سر تا پا گوش دهند ، در صورتی که نمی دانند همسرشان به حرف آنها با توجه کامل گوش می کند . اگر چه در حال شستن ظرف هاست!
راه حل :
بهترین کار این است که هنگام صحبت ، دست های همسرتان را بگیرید، با این کار دیگر گمان نمی کنید که او نسبت به حرف هایتان بی توجه است.
نباید دلایل تصمیم هایی را به زنم بگویم!
یک شکایت رایج زن ها از شوهرشان این است که:" چرا آن چیزی را فکرت را مشغول کرده ، به من نمیگی ؟" . واقعیت این است که برخی مردها ناگفته را برای خودشان نگه می دارند و سعی می کنند احساساتشان را پنهان کنند.
وقتی خانمی به همسرش پیشنهاد می کند که به سینما بروند ممکن است مرد بدون توضیحی تنها بگوید "نه!" هرچند در ذهن خود دلایل روشن دارد مثل این که جای پارک پیدا نمی شود یا خیلی خسته است و...
را ه حل :
باز هم با  همسرتان بیشتر صحبت کنید و دلایل کارهایتان را به او بگویید، مردهایی که تصمیم هایشان را برای همسرانشان توضیح می دهند بسیار بیشتر از مردهای دیگر در زندگی موفق هستند، این مرد ها حتی اگر با همسرشان مخالفت کنند چون برای او توضیح می دهند ، مانع از ایجاد تنش می شوند.
همین که در خانه هستم کافی است !
برخی از مردها فکر می کنند همین که در خانه باشند نشان دهنده صمیمت آنها با همسرشان است، البته آنها حساب نمی کنند که در زمان حضور در منزل دست به موبایل هستند یا فیلم می بینند یا خواب هستند و... در صورتی که برای زنان علاوه بر حضور فیزیکی ، توجه ذهنی ، احساسی وعاطفی مردان نیز اهمیت دارد.
راه حل:
سه کار را فراموش نکنید:  زن ها برای داشتن یک رابطه ی موفق نیاز دارند که هم صحبت کنند، هم توجه کافی دریافت کنند وهم با هسمرشان ارتباط حسی و فیزیکی داشته باشند تا احساس صمیمت بیشتری کنند.
تهیه کننده: سلاله سلیمی خورشیدی مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری 11 شهرستان بهشهر
------------------------------------------
ایمنی و امنیت
ایمنی از دیرباز دغدغه اصلی صنایع خطرناک بوده است، با افزایش تهدیدات امنیتی در دو دهه گذشته، ایمنی و امنیت در کنار هم قرار گرفته‌اند و اکنون به‌عنوان استراتژی‌ها و شیوه‌های مدیریت، همزیستی دارند...
با افزایش تهدیدات امنیتی در دو دهه گذشته، ایمنی و امنیت در کنار هم قرار گرفته‌اند و اکنون به‌عنوان استراتژی‌ها و شیوه‌های مدیریت، همزیستی دارند.
ایمنی و امنیت هر دو با ریسک سرو کار دارند و بر مبنای استاندارد ISO 31004، ریسک به عنوان “تاثیر عدم قطعیت روی اهداف، صرفنظر از حوزه یا شرایط تعریف می‌شود.
در عمل ریسک به صورت ترکیبی از احتمال یک رویداد یا خطر یا منبع ریسک و پیامدهای آنها توصیف می شود. برمبنای این استاندارد، دو پارامتر مهم در تعریف ریسک مورد ملاحظه قرار می‌گیرد: منبع ریسک و پیامدهای آن. منبع ریسک می‌تواند تصادفی یا عمدی باشد و پیامدهای آن می‌تواند انواع مختلفی از قبیل مالی، زیست محیطی، انسانی و غیره را شامل گردد.
سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که شباهت‌ها و تفاوت‌ها بین ایمنی و امنیت چیست؟
ایمنی و امنیت، اگرچه متمایز هستند اما اشتراکات زیادی دارند، ایمنی و امنیت هر دو با ریسک‌ها سروکار دارند، منجر به محدودیت‌ها می‌شوند، اقدامات حفاظتی را دربردارند و الزامات را ایجاد می‌کنند.
این شباهت‌ها نشان می‌دهد که برخی از تکنیک‌های قابل استفاده در یک زمینه می‌تواند برای دیگری نیز قابل اجرا باشد. حوادث یا حملات هر یک ممکن است در نهایت باعث آسیب به دارایی‌های سیستم از نظر افراد، اموال، محیط‌ها یا خدمات) شوند.
شباهت‌های ایمنی و امنیت در مراحل کلی تجزیه و تحلیل ریسک که متداول می‌باشد، مشهود است: بررسی سیستم، تجزیه و تحلیل کیفی و کمّی و در نهایت تعریف اقدامات متقابل.
گرچه ایمنی و امنیت شباهت‌های زیادی دارند، مهم است که تأکید کنیم که هر رشته ویژگی‌های خاص خود را دارا می‌باشد، تفاوت اصلی بین ایمنی و امنیت در منشأ ریسک است؛ ایمنی خطرات را مورد ملاحظه قرار می‌دهد (یعنی چگونه سیستم ممکن است به دلیل خرابی سیستم یا ترکیبی از شرایط تصادفی به محیط زیست آسیب برساند) در حالی که امنیت تهدیدها را در نظر می‌گیرد و بر اینکه چگونه حملات بالقوه ممکن است بر دارایی‌های سیستم و عملکرد آن به دلیل آسیب‌پذیری تأثیر بگذارد، تمرکز دارد، ماهیت پیامدها نیز متفاوت است.
ایمنی با ریسک‌هایی مرتبط است که می‌تواند تأثیر بالقوه‌ای بر محیط سیستم داشته باشد، در حالی که امنیت به ریسک‌هایی مربوط می‌شود که می‌تواند پیامدهایی بر خود سیستم یا محیط آن داشته باشد.
تفاوت بین ایمنی و امنیت نیز با تفاوت در ابزارها، استانداردها و روشی که در آن مدیریت ریسک در دو حوزه انجام می‌شود به ویژه در مرحله ارزیابی ریسک  منعکس می‌شود.
ارزیابی یک تهدید امنیتی با ارزیابی یک خطر ایمنی کاملاً متفاوت است. در مورد اول (امنیت) منابع تهدیداتی که باید ارزیابی شوند معمولاً توسط تحلیلگر به خوبی شناخته نشده‌اند و طیف بسیار وسیعی از سناریوهای احتمالی را پوشش می‌دهند، این در حالی است که در حالت دوم (ایمنی)، ویژگی‌های مخاطرات در دسترس‌تر هستند و ممکن است تعداد سناریوهایی که باید در نظر گرفته شوند به مجموعه‌ای محدود، اما کافی برای مورد توجه قرار گرفتن کاهش یابد.
این موضوع در رویکردهای کمّی در هنگام تلاش برای تعیین کمیت معیارهای ایمنی و امنیت با استفاده از احتمالات قابل توجه است؛ خطرات ایمنی در طول زمان نسبتاً پایدار هستند و بازخورد تحلیلگران در مورد حوادث قبلی قابل اعتماد است در حالی که ویژگی‌های امنیتی کمتر قابل پیش‌بینی هستند و به بسیاری از عوامل (به عنوان مثال، مشخصات مهاجم، مهارت‌ها، انگیزه و غیره) بستگی دارد، که ارزیابی و کمّی‌سازی سناریوهای احتمالی را برای یک تحلیلگر امنیتی دشوارتر می‌کند.
استفاده از احتمالات در رویکردهای کمّی به طور گسترده در زمینه ایمنی پذیرفته شده است، در حالی که چنین رویکردهایی همیشه در زمینه امنیتی پذیرفته نمی‌شوند.
مقوله امنیت و ایمنی در سطح جامعه شاید بیشتر با واژه امنیت عمومی معنا شود، امنیت عمومی که برای توسعه یک کشور ضروری است و در هدف تبدیل شدن به یک کشور قدرتمند نهفته بوده و با آن پیوند دارد.
امنیت بعنوان یک حوزه تحقیقاتی بین‌ رشته‌ای که قابلیت اصلی آن محافظت از جان و دارایی عموم مردم و حفظ توسعه اقتصادی و ثبات اجتماعی است،  مورد توجه دولتمردان کشورها می‌باشد. برای ساختن یک جامعه قدرتمند و با ثبات با قدرت علمی و فناوری ضروری است که امنیت عمومی در تمامی سطوح بهبود یافته و تحقیقات در مورد علم و فناوری امنیت عمومی انجام شود.
در این راستا در سطح جامعه بهبود سیستم‌های هشداردهی قبل از وقایع طبیعی، پیش‌بینی این وقایع، مدیریت حوادث و واکنش به شرایط اضطراری می‌تواند در دستیابی به جامعه ایمن کمک‌ شایانی نماید.
با نظر به آنچه که گفته شد، می‌توان بیان کرد که در زمینه سیستم‌های کنترل و استراتژی‌های مدیریت، رویکرد امنیتی و یا رویکرد ایمنی صرف نمی‌تواند خطرات را کاهش دهد.
عمکردهای امنیتی برای مقابله با خطرات و خرابی‌های فیزیکی نیست  به همین ترتیب، عملکردهای ایمنی ممکن است حملاتی را که اجزای دیجیتالی سیستم را هدف قرار می‌دهند، شناسایی نکرده و به آنها پاسخ ندهند، چنین استنباط می‌شود که ایمنی و امنیت مکمل یکدیگر هستند و برای بهبود مدیریت ریسک باید به طور مشترک با آنها رفتار کرد.
لذا می‌توان چنین نتیجه گرفت که دستیابی به جامعه ایمن و امن، با انجام فعالیت‌های پژوهشی و نوآوری لازم برای حفاظت از شهروندان،  جامعه و اقتصاد و همچنین زیرساخت‌ها، خدمات، رفاه، ثبات سیاسی و رفاه کلی با بهره‌گیری تلفیقی از رویکردهای مهندسی ایمنی و امنیت میسر می‌گردد.
تهیه کننده: سرهنگ محمد علی آدیش- دفتر تحقیقات فرماندهی انتظامی استان مازندران 

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار